Címkék: árak | BMW X5 | M50d | teszt negyedik generáció

2019. február 09. szombat, 20:57

 

A negyedik generációs G05 kódjelű új BMW X5 2018 novemberében érkezett a piacra. A 400 lóerős M50d csúcsmodell maximális teljesítménye 294 kW, maximális nyomatéka 760 Nm, a 100 km/h-ás sebességet 5,2 másodperc alatt éri el.

 

BMW X5 M50d képek
Képgaléria
BMW X5 M50d képek
A képre kattintva galéria nyílik több képpel!

Az új X5-ös szintem minden paraméterében növekedett 3,6 cm-rel hosszabb, és 6,6 cm-rel szélesebb lett, növekedett a nyomtáv és tengelytáv is (lsd köv.old.), a magasság ami csökkent 1,7 cm-rel.
Ami a külső szemléléskor feltűnik, az a hatalmasra nőtt vesék, amely az X5-nek meg kell hagyni jól áll. Az előző generáció bemutatásakor egymás mellé tettük a változásukat a külső megjelenésükben, akit érdekel itt megnézheti: BMW X5 előző generációk



Amit a BMW is kiemel, az az autón és autóban megjelenő X elemek így például az opcionálisan rendelhető BMW lézervilágítás A lézeres távolsági fényszóró akár 500 métert is képes bevilágítani, a lámpatesten BMW Laser felirat és kék színű X dizájn jellemzi.



Az alapfényezésen túl 5 -féle metálfényezés lehet, ebből a tesztautó színe a Phytonic, ezen túl lehetőség van BMW Individual metál fényezésre Sunstone színben.
A bejutási kényelemhez kérhető a Komfort bejutás, az autó kulcs nélküli nyitása, illetve a Soft close funkció, amikor a behajtott ajtó csöndben behúzódik, becsukódik.
Az üvegtető lehet panoráma amely 2 részből áll, illetve a Sky Lounge amely 6 -féle tető hangulatvilágítást is tartalmaz.

Az autóba belépve Luxus és Kényelem
Jó hír, hogy a Hangulatvilágítás alapfelszereltség amelynek a része világítás a külső kilincsekben és üdvözlőszőnyeg vetítés, igen dögös tud lenni, a belső hangulatvilágot 6 -féle fénydizájnban lehet megjeleníteni, mi 11 félét számoltunk, lehet az egy kibővített lehetőség már.



Az X5-ösben a bőrkárpitozás alapfelszereltség, a tesztautóban az opcionálisan rendelhető Merino bőrkárpit (422,2 ezer forint) látható Elefántcsont-Fekete kombinációban, az extra megrendeléséhez modellváltozat vagy M Sport csomag is kell az M50d M Sportcsomaggal is felszerelt.
A műszerfalborítás egy külön egység. A tesztautóban BMW Individual bőr borítású, ennek ára 489,7 ezer forint, a kőris nemesfa elemek amelyek magasfényű barna metál erezettségűek 67,6 ezer a feláruk. Ehhez jöhet még az újdonság üveg díszítőelem csomag 219,5 ezer forintért, ahol a váltógomb egy nagy csiszolt gyémántra hasonlít benne egy nappal fehér hologramos X jellel, este a hangulatvilágítás beállítása szerinti. Kristályüvegből lehet még a iDrive gomb, a motorindító ás a hangerő szabályozó.
Mindennek a finom anyagoknak a használata, színezése és elrendezése a luxusyachtok hangulatát idézi.




A sportülés alapfelszereltség, a komfort ülések opcionálisak, mint ahogy a masszázsfunkció is, az utóbbit nem érdemes kihagyni, viszont csak a komfortüléshez rendelhető.
Kiegészítő két üléses harmadik üléssor rendelhető, ára 695,7 ezer forint. Az ülés teljes kényelemhez állítható, ha megérintjük az oldalán lévő gombokat, a központi kijelzőn megjelenik, hogy az ülés mely részére vonatkozik.

A hátsó két szélen lévő üléshely kényelme is fejedelmi. (Méretek: üléshossz 142 cm, mélység 48 cm, középen 50 cm. Az ülőlaptól 170 cm magas vezetőhöz állított első ülés támlájáig 24 cm szabad hely van, középen 20 cm a középkonzol végéig. A magasság a tetőig 97 cm.) Természetesen rendelhető 4 zónás automata klíma és professzionális szórakoztató egység, mely 2 függetlenül működtethető lehajtható 10,2”-os képernyőből áll, felára 894,9 ezer forint.
A hifi hangsugárzórendszer lehet a jól ismert és nagyszerű hangzású Harman/kardon rendszer vagy az annak kb 5,5 szeresébe kerülő Bowers & Wilkins Diamond surround hangsugárzó rendszer.



A csomagtér 650 literes a hátsó üléssort ledöntve szinte teljesen sík pakolási terület lesz a rakodótér így 1860 literesre bővül. (Méretek: szélesség 111 cm, legnagyobb szélesség 125 cm. Berakodónyílás magassága 80 cm. Hosszúság 101 cm. Lehajtott üléseknél középkonzol végéig 185 cm, első ülésig 190 cm, átlósan mért hosszúság 220 cm. Az alsó perem elektronikusan nyitható és csukható, ha az autó adaptív légrugózással szerint a peremen lévő gombbal a kocsiszekrény lejjebb ereszthető a bepakolást segítendő. Alacsonyabb embereknek, viszont nehezebb elérni a belső tereket a lehajtott peremmel.

A vezetőt továbbra és egyre jobban körülölelik a műszerek, minden nagyon jól kézre esik, az M bőrkormány vastagsága pont megfelelő, tapintása és használata kellemes. Az új műszerfalat előtte egy 12,3” digitális kijelző és középen egy ugyanakkor érintőképernyős kijelző uralja. Az információmegjelenítésre a jól látható szép színezetű Head Up display teheti fel a koronát, melyet érdemesebb az Innovációs csomagban megrendelni, ez magában foglalja az adaptív fényszórókat, távolsági fényszóró asszisztenssel (tudják nem kell kapcsolgatni a fényszórót, a közlekedőket az autó automatikusan kitakarja, de környezetüket megvilágítja), ebben a csomagban található a Parkolóasszisztens Plus, a Driving assistant Professional és nem utolsó sorban a gesztusvezérlés és a Display kulcs is, így bőven megéri a 1,5 M-ós árát.
A kulcshoz adnak külön töltőegységet is, ami jól fog jönni, mert a vezeték nélküli telefontöltő helyét kicsit az utastér felé döntötték, (itt lehetne az autóban tölteni a kulcsot is) ugyan csináltak a kulcsnak egy kis mélyedést, de ez a szinte egyetlen hibának felróható jelenség, hogy még városi vezetésnél is elcsúszik onnan és így a töltés megszakad.

A hibás panel és a kertből kitolatáskor nekimegy esete

Kerestük az egyik alkalmazás gombját, az információs menüben sem volt, s péntek délután már nem sikerült illetékest elérni a BMW-nél, így elkezdtük keresni a neten – bárcsak ne tettük volna. (Egyébként aztán az egyik gyári prospektusból kiderült, hogy az nincs ebben a modellben.) Szóval így futottunk bele pár hazai tesztbe. Nem szoktuk nézegetni mások munkáit, mivel egyrészt van saját véleményünk, másrészt nagyon kevés olyan hangvétel van ami számunkra elfogadható lenne. Azaz a tényszerű bemutatás a cinikus és lehúzó stílus nélkül, amely egyébként annyiban hoz a konyhára, hogy a hazai társadalom nagy része erre vevő és ezáltal növekszik a nézettség is, persze ez a stílus lehet nem tudatos.
Tehát nem biztos, hogy akik azt látták ugyanezt olvassák is, de mégis kényszerítve érezzük most magunkat, hogy megkíséreljük helyretenni azt amit mások nem helyénvaló színben tüntettek fel.



A középkonzolon lévő motorindító gomb fölötti és alatti panelről beszélünk. A benyomásuk kicsit hasonlít a laptopokon lévő gombokhoz, de eltér annyiban hogy, mint látják itt 4-5 funkció is választható vele. Laptopnál is lehet, ha a gomb alatt keletkezik fizikai elcsúszás vagy hiba, akkor a gombot nem lehet lenyomni, így nem megy ki az üzenet a képernyőre. Lehet persze szoftveres is, ha egyszerre sok gombot nyom le az ember vagy gyorsan egymás után össze-vissza akkor lefagyhat. Ez találgatás persze, de a nálunk csak ritkán előálló hiba mintha ilyesmi lett volna vagy ilyenre hasonlított; vagy nem reagált a gyors váltásokkor a lenyomásra, vagy lenyomni sem lehetett.

1.
Nos ezeket a tesztautókat nagyon sok ember használja egymás után és ha valaki össze-vissza üti a panel különböző részeit, hogy tessék nem működik semmi, az nem biztos, hogy a megfelelő használata és nem feltétlen kötelező sérülés nélkül kibírnia főleg, ha ezt esetleg több ember is megtette volna egymás után. Ettől nem lesz „ipari hulladék” kedves kommentelő egy prémium autó, bár a bemutatás abba az irányba vitte, hogy leírhatták azt is, hogy „legalább korán szokja a szervizlégkört ahol úgy is sok időt fog tölteni”...

Ha már
2. „A műszeregység unalmas nem tehető ki semmi”
Nézzék meg képekben hányféle információ tehető ki a kormány fölötti kijelzőre.


Ugyanezeket nagyobban meg lehet jeleníteni a központi kijelzőn is, amely teljesítményadatok esetleg az utasokat szórakoztathatja.
Az eddig megszokott szerint a színezés változik a vezetési módok választásakor.
Egyébként pedig látható a bal oldalról kezdve a kilométerórán kívül az üzemanyagszint mérő, a megtehető kilométer, a pontos idő, a sebességhatár táblája, a bekötöttségi állapot. Középen láthatjuk a térképet, kiírva az utca neve, ahol az autó tartózkodik (esetleg hasznos lehetne a közeli utcanevek jelzése is, de lehet akkor meg azt írkálnák, hogy zsúfolt... Jobb oldalon a fordulatszám mérő körül, hogy mely vezetési üzemmódban vagyunk, a külső hőmérséklet, a hűtővíz állapota, s jelenleg mint látják aktív az Auto Hold (megtartja az autót az elgurulástól), a fordulatszám mérőn belül pedig a fent felsoroltak közül a lóerő és nyomaték kijelzői. (Bővebben elolvashatják az erről szóló sajtóanyagot amelyet még ősszel küldött erről a BMW; A BMW új műszerfala)
Sajnos az, hogy mi az ami ezeken kívül még hiányzott – volna, ha ismerte volna - a tesztelőnek, az nem derült ki.


3. A Tolatási asszisztens, avagy hááhááháá nekimegy a BMW a tárgynak
Nem kell térdeket csapkodva hangos háááháááhááá hangadásban kitörni, hogy hehe a BMW nem fékez és nekimegy az akadálynak, mikor tolatás közben az autó mind a műszerfalon, mind pedig egyre hangosabb sípolással jelzi, hogy akadály van az úton. (Megjegyzem az Audi Q7 parkolóasszisztense kijelezte a szabad parkolóhelyet merőleges beálláshoz, majd be kellett avatkozni és újracsináltatni vele az egészet mert nekiment volna a másik autónak, na az hiba.)
A BMW sehol nem mondta erről a funkcióról, hogy az autó önállóan önvezető és önvédő módban kiállna. Az asszisztens azt tudja, hogy ha szeretnénk egy bizonyos útvonalon majd az autó segítségével tolatva kijönni, akkor jelezzük, majd 35 km/h sebesség alatt megtehetünk 50 métert amit a rendszer megjegyez, majd reggel vagy amikor ki szeretnénk állni, akkor az autó ugyanazon az útvonalon kormányozza végig magát. Ha időközben a nagyi az út közepén kinthagyta a gyomlálóvödrét, akkor az autó szólni fog, de a vezetőnek kell megállítania. Pont.
Kipróbáltuk, nagyszerűen működik, mint ahogy a parkolóasszisztens is, ahol a kezdő gázadás után a gázadást és a fékezést az autó elvégzi maga, de az óvatoskodó beleszólást eltűri és végigviszi a műveletet.



4. A gesztusvezérlés megjelenésétől kezdve (ahogy már előzőekben leírtuk) élvezetesen használhatópersze, ha az ember hajlandó megtudni, hogy azt az autó mely tartományban érzékeli és nem össze-vissza találomra hadonászva jegyzi meg, hogy "nekem ezt legtöbbször nem sikerül eltalálni".
Egyébként a könyöklőre kényelmesen letett kéz kicsit előrehajtva azaz a legkényelmesebb pozícióban sikert fog hozni. A gesztusvezérlést egyébként most kibővítették több formával, azonban jó lenne ezt más, több funkcióhoz szabadabban társítani, mint amiket az autó jelenleg felajánl, mivel kiváló szórakoztató játék.

5. Lezárva a neten történt kis körsétánkat megjegyeznénk még, hogy ha hófehér merino bőrrel borított ülést kapunk, nem kéne a legsilányabb Trapper minőségű indigófarmerben (aki emlékszik még na az aztán mindent befogott amihez hozzáért) fészkelődni benne, az autó vásárlói sem fogják valószínű ilyen ruhadarabban használni.

Az új X5 árai magyar árlista szerint az xDrive 40i bruttó 20.179.000,-Ft-tól, az xDrive 30d 19.694.000,-Ft-tól a tesztünk alanya az M50d 27.336.000,-Ft-tól indul. A tesztautó extrákkal növelt ára 36.345.600,-Ft
2019-ben csatlakozik majd a kínálathoz a BMW X5 45e plug-in hibrid meghajtású modell.

A brutálisan erős 50d motort már előzőekben megismerhettük az X6 M50d-ben, amely azóta még erősebb lett. 
A 400 lóerős 4 turbós motor maximális teljesítménye 294 kW, maximális nyomatéka 760 Nm, a 100 km/h-ás sebességet 5,2 másodperc alatt éri el.


Sport és biztonságos utazás

Elstartolás után pehelysúlyként mozgatja a motor a 2350 kg-os saját tömeget. A comfort módban induló autó Sport és Eco pro módban is vezethető. Mindkettő hangolását tovább finomíthatjuk az igényeink szerint, Sport módot Standard, Plus és Induvidual az Eco pro módot Standard és Individual beállításainak lehetőségeivel. Sport módban használva – bár a kipufogók felől is jön hang, a nagyzenekar egy oroszlán felbőszített és méltatlankodó hörgéseit játssza, ami mégsem fülsértően hangos, Hát ez igazán tökéletes élmény, kíséretében biztosított a széles vigyor miközben a monstrum egy sportautó tulajdonságait ölti magára, az aszfalt pedig úgy szívja magába mintha nem is egy magas SUV akarom mondani SAV-ról lenne szó.

Ennek az autónak a teljesítményét egyszerűen nem lehet versenypályán kívül alaposabban tesztelni, lévén, hogy 5,2 másodperc alatt már 100-on van körülbelül akkor vége is 1-1 szakasznak, beértük az előttünk lévő autóst vagy már csak durva gyorshajtást kockáztatásával lehetne tovább menni, eközben a pár másodperc alatt a forgalomra és az útvezetésre figyelve vetni össze a szemünk sarkából a nyomaték és lóerő változását és azt egyben fejben értékelni...
Ezeket az értékeket láthatjuk a kormány mögötti műszeren, de a központi kijelzőn is, na azt már végképp csak az esetleges utasok láthatják, mivel ilyen gyorsulásnál és figyelemösszpontosításnál az teljesen kiesik a vezető látóteréből. Ez persze nem hiba, jutnia kell valaminek utasoknak is a vezetési élményből, a kapaszkodáson kívül.

A tökéletes váltásokért az M50d-ben az auto hold funkciót is tartalmazó 8 fokozatú Steptronic Sport sebességváltó felelős, de elvégezhető a manuális módban a kormányfülekről is.

Mindegyik modellhez rendelhető az adaptív légrugózás. Az automatikus szintszabályozáson túl (120 km/h sebességtől 1 cm-rel csökken a hasmagasság) manuálisan is állítható 35 km/h-ás sebességig, illetve álló helyzetben beszálláshoz és bepakoláshoz. Az off-road módokhoz az autó automatikusan állítja, ez az M50d-hez nem rendelhető, azonban az xDrive meghajtás igen jól teszi a dolgát.

A vezetéstámogató rendszerek egész garmadája elérhető a fél-önvezető módig. Ez az ahol érdemes nem spórolni és a Driving Assistant Professional csomagot kérni, ez 878 ezer forintba kerül. Ebben benne van a gyalogosfelismeréstől elkezdve az elkerülő asszisztensig, adaptív tempomat és oldalirányú ütközés elleni védelem funkcióval ellátott sávtartó asszisztensig szinte minden. Ez utóbbi már nagyon jól tartja a sávban az autót megszűnt a sávok közötti pingpong mozgás, jó nézni ahogy dolgozik a gép.

Élvezetes látni a már majdnem automata működést, az ember már szívesen ráhagyná unalmas városi közlekedésben 1-2 út vagy sávkorrekció után a teljes vezetést. Igazából fárasztó már fenntartani a figyelmet, azaz észben tartani és ellenőrizni, hogy még az irányítása alatt van-e a vezetés. Mondjuk kereszteződéseknél elveszhet a sáv, figyelni, hogy van-e sáv még amit érzékelhet, ellenőrizni, zöld-e még a kis félönvezető jelünk, emlékeznünk kell, átvettük-e a vezetést, vagy még a rendszerek irányítják a kocsit. Vélhetően amikor egyre több autóban jelenik meg a gépi kontroll az autó fölött, úgy egyre több emberben jelenik meg ez a dilemma és egyben elvárás is a felügyelet fárasztó fenntartásának megszüntetésére, s annak teljes átadása a gépnek, talán ez az emberi igény fogja még erőteljesebben beindítani az önvezető járművek általános elterjedését.


Azért mert magának BMW-je van ugye?
Bementem egy gazdaságba, mert volt egy pár perces elintéznivalóm. Keskeny bevezető út a végén kiszélesedett megfordulási és parkolási lehetőséggel. Utánam jött egy férfi egy régi mondhatni szakadt leharcolt autóval és leparkolt elém már a visszavezető útra. Mondom neki, mindjárt végezni fogok miért állja el az utat, hogy elmehessek? Felkapott hangon mindenféle hülye szarnak elnevezve támad nekem, hogy mert ugye magának BMW-je van. Erre stílusra és logikátlanságra nem volt mit mondani. Ez a gyűlölet képes egyébként károkat is okozni a BMW-seknek? A BMW-s csoportokban sokat tudnának erről mesélni még idősebb  autók tulajdonosai is, reggelre összekarcolt autók, kiszúrt gumik, lelopott márkajelzés és egyéb rongálás, direkt ráparkolás, még ha az ember 1 km-re áll is meg a bevásárlóközponttól védendő az autója ésatöbbi.

Erre a kígyót-békát kiabálásról nekem az állatvilágban a csúcsragadozók megjelenésekor mindenféle hangjelzést adó állatok, madarak jutnak eszembe, azonban míg ez ott egy figyelmeztetés az életük védelmére, az embervilágban egy rosszindulatú irigység megjelenése. Az, hogy ez ennyi és ilyen mértékű érzelmet - legyen az negatív is - mozgat meg a márka és annak mondjuk ebben az esetben az X5-ös modellje azt jelzi, hogy a csúcsragadozó nagyon komoly. Megjegyzendő, hogy Magyarország népességét tekintve kiemelkedően többen választják a márkát más országokhoz viszonyítva, ezt a BMW minden évben megjegyzi az évértékelésében.
A BMW különféle kulturális rendezvények támogatásával próbálja a maffiózó meg a beképzelt újgazdag vállalkozó sztereotípiákból a maga megillető helyére húzni márkát, a kutya mégsem itt lehet elásva.
A kérdésre mindenkinek magának kell megadni a választ; gonoszkodik, kiabál és egy negatív körben forog az élete vagy tesz a sorsáért úgy, hogy csúcsragadozók irigyelt falkájából választhasson magának járművet, akár abból az alfapéldányt is.



(A másik ragadozó Theo azaz Theodor a Gödöllői Kutyasport Központ csehszlovák farkaskutya fajtájú kutyája, a kutyás képek az iskola területén készültek.)

Teszt
BMW X5 M50d árak műszaki adatok



 



Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

Autóspanasz.hu

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER