Címkék: 2018 | BMW X3 | harmadik generáció | teszt

2018. június 02. szombat, 20:51

 

Az új 3. generációs BMW X3 már nem csak a családok megbízható komfortos, jó vezetési tulajdonságokkal bíró prémium autója, hanem kiszolgálja teljes mértékben az üzleti szféra extra igényeit is, és felszerelhető a márka szinte összes legújabb fejlesztésével, nézzék!

 

Új BMW X3 képek
Képgaléria
Új BMW X3 képek
A képre kattintva galéria nyílik több képpel!

 Az új BMW X3-as (G01) minden tekintetben sokkal nagyobb, robusztusabb és szélesebb, az utastere is jócskán tágasabb lett. Nem. Nagyobb lett, de nem sokkal. Alább összehasonlíthatják az előző generációhoz képest a méretbeli különbségeket. Leginkább a hosszúsága és tengelytávja nőtt, azonban amikor meglátja az ember ezt gondolja, amikor kinyitja az ajtót, ezt látja, Voltak akik először X5-ösnek hitték.

X3                 2017          2010
Hosszúság     4,716 m      4,648 m  + 6,8 cm
Szélesség      1,897 m      1,881 m  + 1,6 cm
Magasság      1,676 m      1,661 m  + 1,5 cm
Tengelytáv     2,864 m      2,810 m  + 5,4 cm
Nyomtáv elöl/hátul 1610/1594     1616/1632  - 0,6/-3,8 cm
Fordulókör átmérő 12,1 m            11,9 m



A BMW dizájnkeverő műhelyében azonban a nagyot is nagyobbá tudják varázsolni úgy kívülről, mint belülről. Nézzék; optikai törések, vonalak hosszabbítják szemre is az autót, ehhez még hozzájárul, hogy a hátsó ablak vonalát hátrafelé húzták, az előző visszakanyarodó helyett. Az optikai szélesítéshez kasztniból kiálló díszküszöb és hátulról nézve a hízott combok, azaz hátsó kerékjárati ívek járulnak hozzá.
Belül a műszerfal nem törik meg egységében, hanem végighúzódik egy külön vízszintes törésvonallal is kiemelve, mellyel látványában is szélesíti a teret.
Itt kezdődik a következő megállapítás, az X3-as már nem csak egy kényelmes családi autó, de kielégíti az üzleti szféra luxus igényeit is, amelyhez majd még hozzáadódnak a rendelhető vezetéstechnikai és biztonsági fejlesztések, újdonságok szinte teljes tárháza.

Alapfelszereltség a dupla kipufogóvég. Az autó orrára hatalmas vese hűtőrácsok kerültek, mögöttük aktív hűtőrács lamellák segítik a motor hőmérsékletének optimalizálását, de jótékonyan takarják a merevítőket is, így esztétikailag is szebb. Az opcionális LED ködfényszórók vízszintes csíkban helyezkednek el a lámpák alatt. A rendszám alatt van a Driving Assistant Plus csomagot kiszolgáló érzékelő. A B oszlopon egy X3-as jelzést találunk a karosszérián, hasonlóak megjelennek a beltérben is; a középkonzolon X3-as, az ajtókon pedig X jelzés látható. Érdekesség, hogy az oszlopon és az ajtókon lévő nyomat nyitott állapotban tűnnek elő csak.

Az utastér és a műszerfal egészen lenyűgöző, persze a tesztautó felszereltsége ezt nyilván még jobban kiemeli. Amit látunk a Luxury Line modellre jellemző Vernasca bőrkárpit Canberra bézs, díszvarrással és magasfényű sötét tölgy nemesfa belső díszítőelemek Pearl króm kiemeléssel, továbbá opcionális Sportülések a vezető és az első utas számára. A vajszín bőr nem csak eleganciát sugall és luxus érzetet kelt, de a teret is tágítja ellentétben a feketével. Tekintsék meg önök is a hatalmas változását és fedezzék fel azt részleteiben a megváltozott karcsúbb és krómokkal ellátott kormánykerékkel egyetemben. Avval, hogy a műszerfal középen egységesen vízszintesen végig húzódik, az esztétikum mellett, - mint fentebb már említettem -, még szélesebb lett az autó optikailag is az utastér. A nemesfa betét pont annyi amennyi kell, pontos ellensúlyozása a krómnak és a műanyagnak. Ez a kombináció, anyagok és tágas tér a BMW magasabb számozású modelljeiben luxusyacht érzetet keltett már nem egyszer, s most ez megjelent az X3-asban is.



Mennyibe kerül csak a látvány? Anélkül, hogy különösképpen előreszaladnánk a Luxury Line felszereltségű modellek bruttó 14.580.000,-Ft-tól kezdődnek a 18d sDrive-val, a 18d egyébként az egyetlen sDrive technológiájú, a többi mind xDrive meghajtással rendelkezik. A sportülések 185.800,-Ft-ba kerülnek. Amit ne hagyjanak ki az opiós listából; az új BMW Display kulcs 84.500,-Ft az ára. Miért? Csak, mert menő dolog, de ha nagyon meg kell magyarázni, a szobából beindíthatjuk a hűtést, avagy fűtést (ha kértünk állóhelyzeti fűtést). A másik a BMW gesztusvezérlés 84.500,-Ft-ba kerül. Miért, mert jó játék, minden rendes felnőttgyerek élvezi megunhatatlanul. Továbbá elhagyhatatlan, ne tegyék, ne ezen spóroljanak! A hangulatvilágítás. A maga 125 ezer forintját élményben többszörösen visszahozza, megéri. Persze aki esténként is használja az autóját, de romantikus ücsörgéshez is nagyon alkalmas, ráadásul elég sokáig világít, egy ajtónyitás-csukás után újra felkapcsolódik. 6 féle színvariációt lehet beállítani, illetve plusz 1, a fehér. Ilyenkor ezek színekben pompázik a műszerfal és az ajtóbetétek, pluszban ki-beszálláskor hatalmas feltűnő fényszőnyeget vetít az autó maga mellé és mögé.






Apropó sportülés. Ez az egyetlen dolog, amit negatívumként kell megállapítani. Mármint nem a sportülést, mert az a kényelem netovábbja a tartásával és az ezerféleképp lehetséges beállításával, hanem, hogy a könyöklő összement? 1,6 cm-t lett szélesebb az autó. Hol van az a 1,5 – 2 cm, hogy kényelmesen el lehessen érni a vezető ajtón lévő könyöklőt? Persze ezt csak a magam 170 centijére vonatkoztathatom, lehet egy 180 cm-es ember szerencsére már nem érti miről beszélek. Minden esetre hasonló magasságú emberek vásárláskor nézzék meg a bázis ülést is, ugyanis a sportülés a tartása miatt, még vissza is húzza kicsit a könyökölni akaró elhajló embert. Ezt majd a frissítéskor azonban jó lenne a BMW-nek átgondolni és esetleg felhizlalni a könyöklőt legalább másfél centivel, hiszen a felhőtlen kényelem lenne elsődlegesen a cél utazáskor, amit egyébként a sokkal nagyobb autóiban mindezidáig tökéletesen oldottak meg.



Kezdhetjük feltolni az extralistán a gombot, bár az iDrive kontroller alapfelszereltség A Professional navigációs rendszer a Business navinál majd” a kétszeresébe kerül viszont 6,5 collos kijelző helyett 10,25 collosat kapunk, amelyen DVD-t is le lehet játszani,a felbontás 800x480 helyett 1440x540-es, és ha kívánjuk TV funkciót is társíthatunk hozzá. Aki szereti a professzionális hangzást, az 600 W teljesítményű 16 hangszórós 9 csatornás Harman/kardon hangrendszert is rendelhet. Ülésfűtést se felejtsünk el kérni, főleg bőrkárpitos üléseknél.
Az opcionális hatalmas panoráma üvegtető kettéosztott, az első fele nyitható. kellemes, aki előnyben részesíti a friss levegőt a klímával szemben, a szélvédelem jó.



Italtartókkal bőségesen ellátták az autót, mind az első és hátsó ajtózsebekbe, mind pedig középen elöl és hátul is kettő-kettő palack helyezhető el, a zsebbe 2 literes palack is elfért. A kesztyűtartót kétfelé osztották. Így ugyan nem csúszkálnak össze a dolgok, azonban nem tudunk beletenni esetleg egy tabletet vagy egy könyvet. Meg kell szoknunk azt is, hogy a középső könyöklő alá tegyük be a telefonunkat, mert a középső pohártartók előtt a BMW okoskulcs töltődik, azonban, ha erre alkalmas a telefonunk akkor tölthetjük azt is ezen a padon.
Hátul a lábtér 170 cm-es vezetőköz állított ülésnél 30 cm a hely a hátsó ülés között, a pad mélysége 44 cm, hosszúsága 126 cm. Rendelhető 50,7 ezer forintért üléstámla állítást a hátsó ülésekhez is, ekkor 9 fokkal lesz dönthető.






A sík platójú csomagtér 550 literes a hátsó üléstámlák ledöntésével 1600 literesre növelhető. A hátsó üléssor 40:20:40 arányban fektethető könnyedén síkba. A platót felhajtva további tárolórekeszek találhatóak. Ledöntött üléseknél a raktér a hátsó üléspad végéig, 157 cm, középkonzol végéig van még 13 centink. Ha az anyósülést teljesen előrehúzzuk 200 cm tárgyat tehetünk be merőlegese, átlósan 220 cm a hossz.


Jelenleg az X3-as 3-féle benzinmotorral elérhető, a 4 hengeres 20i és 30i, illetve a 6 hengeres M40i, ami a kínálat csúcsa, teljesítménye 265 kW és 360 lóerős. A 20i bruttó kezdőára 13,450 M forint, az M40i 20,300M.
A dízelmotor kínálat 4-féle a belépő 18d, majd a 20d, 25d, ezek 4 hengeresek a 30d 6 hengeres 195 kW teljesítményű és 265 lóerős. Az ár a bruttó 12,5 M forinttól a 17,1 M forintig terjed.
A meghajtás a 18d sDrive kivételével minden esetben beleértve a benzineseket is xDrive. Kéziváltóval egyedül a 18d vehető meg, a többit 8 fokozatú Steptronic sebességválóval szerelik, illetve az M40i-t a sport változatával.

A négyhengeres 20d xDrive tesztautó teljesítménye 140 kW, lóereje 190. Az 1825 kg saját tömegű autóval 8 mp alatt érhető el a 100 km/h-ás sebesség. Átlagfogyasztását a gyártó 5,3-5,6 literben jelöli. Tesztfogyasztást értelmetlen megadni, mivel az autóval sokkal több időt kéne tölteni és a különböző vezetési módokban vezetni, hogy tapasztalati átlagfogyasztást lehessen adni.
Minden esetre Eco pro módban a vezetési stílusunk elemzésekor, 10 km megtétele után adott a rendszer +3,6 megtehető kilométert és kaptunk a vezetési előrelátásra már 2 db csillagot, a takarékos gyorsítás kivitelezésére pedig 1-et. Bizonyára ezen spórolgatós vezetési stílus elemzésének figyelése és javítgatása is jó móka egy ideig biztosan.



Az Eco Pro mód része a vitorlázó funkció, ilyenkor az autó gázelvételkor motorfék nélkül gurul ez 50 és 160 km/h közötti sebességtartomány között működik. Mind Eco Pro, mind pedig Sport módban lehetséges a Standard mellett az Individual beállítás választása, ekkor az autó a vezető egyéni stílusát is figyelembe veszi a vezetési mód konfigurációjához. Látják, mennyiféleképp alakulhat a fogyasztás? Az autó egyébként Comfort módban indul.
A Driving Experience kapcsoló az alapfelszereltség része, az, hogy műszerfalon a kijelző ennek megfelelően változzon az opció, mint ahogy a választott vezetési módnak megfelelő lengéscsillapító állítás, azaz az Adaptív futómű.

Ahogy a fogyasztásnak a vezetési módok, úgy a gumik az xDrive-nak. Hiába dolgozik jól az összkerékhajtás, ha a nyári gumira felkenődik egy jó kis agyagréteg. Ott a fotózási kis dombunkon ilyen alamuszi a simának látszó talaj, jó esőzés után a legjobb választás volt, már csatak kerékkel érkezni… Nos ez történt, már majdnem elindult az autó keresztbe, de a sebesség egész lecsökkentése után csak jutott valamire az xDrive nyakában a full agyagfelületű gumikkal, azonban az esti fotózást inkább már eltoltuk pár nappal.


A vezetéstámogató rendszerek közül a fő kedvenc az adaptiv tempomat úgy nevezik; Aktív sebességtartó automatika 'Stop & Go' funkcióval, amely egy 3 tartományban beállítható követési távolságban követi az előtte haladó járművet egész megállásig. Egyre kell figyelni, ne tévesszük el, ha esetleg nincs bekapcsolva… Önmagában 400 ezret kóstál, aki ezt szeretné inkább kérje 776 ezerért a Driving Assistant Plus kamera és radar alapú vezetést segítő rendszert, amely tele van további vezetéstámogató fejlesztésekkel, amely tartalmazza az említett távolságtartó tempomatot, de tartalmaz például keresztirányú forgalomra figyelmeztetést, amely nem jön rosszkor mondjuk városban egy forgalmas útra kitolatáskor merőlegesen parkoló autók közül. Már félönvezető mód, hogy az autót a sávban tartja, persze ha látja a felfestést, illetve ha az egyáltalán van, s egyben 70-210 km/h sebesség között oldalsó ütközés elleni védelemmel is ellátott. A rendszer tartalmazza a „sima” Driving Assistant tudását is kormánykerék rezgésével sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, holttérfigyelő rendszer, gyalogosra 10-60 km/h, ütközés veszélyre 80 km/h-ig való figyelmeztetést. megjeleníti az előzési tilalomra történő figyelmeztetést illetve a sebességhatárt. Egyes elemeit a Járműbeállítások alatt Intelliget Safety alatt találjuk.



Ami nagyon megkönnyíti az esti-éjszakai vezetést az a Távolsági fényszóró asszisztens, amely igen szórakoztató is, amellett, hogy nem kell fel-le kapcsolgatnunk a reflektort, ami közben pakolgatja ide-oda a fényeket, kitakarva az előtte haladókat vagy a szembejövőket, ráadásul jobban meg is világítja az utat és annak környezetét. Jó hír hogy nem drága egy 50-esből megvan, a rossz, hogy LED Adaptív fényszórók kellenek hozzá, hát őértük fél millát kell fizetni.

Van még egy kedvenc a Head-Up kijelző, amely a szélvédőre vetít ki információkat, sebesség, figyelmeztetések, navi jelzések, de nem létfontosságú persze. Lehet tovább nézelődni a bőséges extrakínálat közül, pár számunkra jó dolognak tartott opciót kiemeltünk.

Rendelhető az X3-ashoz a Parkolórendszer, amely aktívan segít párhuzamosan és merőlegesen beparkolni, a Plus a Surround View kamerarendszerrel kibővített, az autó környezetét 360 fokban képes megjeleníteni.
A parkolási beállításoknál kellett kikapcsolni, de mit is? Nagyobb fűszálak között tolatni nem lehet csak úgy egyszerűen, ugyanis az autó borzalmas sípolások és jajveszékelések közepette, hatalmas befékezésekkel díjazta ezt a műveletet, ami egyébként nagyon hasznos lehet, ha mondjuk a szomszéd valahonnan szerzett egy kilométerkövet területhatárának kijelölésére és olyan helyre tette ki, amit eddig nem szoktunk meg, tuti nem vennénk észre és rátolatnánk, mert a látótéren kívül esik, így viszont az autó megvédi magát és minket is a fölösleges és esetleg nem is kis kiadástól. A jó hír, hogy ki is kapcsolható, mint például a fenti esetben ha csak a gaz fűszálakat akarjuk letarolni.

A felszereltségek felsorolása korántsem teljes, csupán kiemeltünk szubjektíven fontos, szép vagy szórakoztató opciót. Érdemes mindenkinek tovább böngésznie közöttük az egyéni kívánalmainak megfelelők után. A felszereltségi csomagok egyébként xLine, Luxury Line, illetve M Sport lehetnek. összeszedegethetjük egyenként is a nekünk kívánatosakat, azonban csomagokban már jóval olcsóbban jelennek meg.

Hét évvel ezelőtt 2011-ben a 20d xDrive ára 11,798 M Ft volt, az akkori tesztautó extrákkal növelt értéke 15.721.300,-Ft, most a bruttó kezdőár 14.350.000,-Ft, a jelen tesztautó extrákkal növelt értéke 22.186.600,-Ft szinte aktív beparkolással, félönvezető módú vezetéstámogató rendszerrel, és védelemmel, prémium anyagokkal és luxus megjelenéssel. (A teljes extralistát a következő oldalon találják.) Nos drágább vagy olcsóbb lett-e az új X3 BMW? Vitatkozni lehet ezen, de hogy szinte minden igényt kielégít már, azon kevésbé.

BMW X3 20d xDrive teszt
Árak, Műszaki adatok, Felszereltségek
Éjszakai fények

 



 



Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

Autóspanasz.hu

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER