Címkék: BMW | BMW M | teszt

2016. október 07. péntek, 15:18

 

A művészet hatásának és az esztétikai befogadásnak alapvető jelensége, a művészi hatás egyszerre etikai és esztétikai voltára utal – összegzi a MEK, míg az idegen szavak szótára a katarzis fogalmát a művészetnek a testet-lelket formáló megrendítő hatásában jelöli meg. Hogy hogyan kapcsolódik ez a művészeti meghatározás az X6-oshoz, az a teszt további részéből fog kiderülni.

 

BMW X6 teszt képek
Képgaléria
BMW X6 teszt képek
A képre kattintva galéria nyílik több képpel!



A BMW M Performance modelleket 2011-ben mutatták be. A hármas turbófeltöltéses rendszerrel működő dízelmotorjaikat 381 lóerő, 280 kW teljesítmény és 740 Nm maximális forgatónyomaték jellemezte. Az M Performance TwinPower Turbo technikarendszere két kisebb, valamint egy nagyobb méretű turbófeltöltőből áll, amelyek együttműködése a pillanatnyi teljesítményigény szerint alakul.
Ezeket a hátsókerék meghajtású autókat xDrive összkerékhajtással és a BMW M GmbH know-how alapján átdolgozott futóművel látták el, a sebességváltást pedig egy nyolcfokozatú sport automata sebességváltó végzi. Az autók külső megjelenését és belső terét is az M modellek szerint alakították.


Érdekes az autó látványa, összhatása, miközben a méretei tekintélyesek, (már a magassága is embernyi 170,2 cm) távolabból szemlélve egy kecses szinte légies autót láthatunk, melyet nem csak a formája határoz meg, hanem a kasztnin lévő vonalak és hajlatok is. Mindezt persze a világos szín, az úgynevezett Space szürke metál fényezés kiemelhette, a sötéteknél robosztusabbnak tűnik.
A rendelhető színek az alap fekete és alpesi fehér mellett 12 féle metálszín lehet, ezek a szürke, barna, fekete és vörös árnyalatai, továbbá BMW Individual fényezés 4 féle színben; világosszürke, barna és 2 fekete árnyalat, amelyből az egyik kéknek néz ki. A metál fényezések ára 329.500,-Ft, az Individualé hétszázezer fölött van.
Az M50d alapfelszereltségben jobb és bal oldalon lévő rombusz kipufogóvégeket és eltérő méretű gumiabroncsokkal ellátott 19" M könnyűfém duplaküllős keréktárcsákat kap, a tesztautón 20 collost látnak. Xenon fényszórókat építenek be, de rendelhető LED-es adaptív fényszórókkal is.




Egy 1.7 méter magas ember tulajdonképpen bemászik az első ülésre, főleg, ha azt feljebb emelte, magasabb növésűeknek esetleg érdemes egy beülési stratégiát kidolgozniuk, hogy ütközésmentesen beférjen a fejük a kupésan lejtő tetővonal alatt. Ja kérem, a szépségnek ára van. Ezek után viszont majd egy teherautónyi magasságból tekinthetünk le a körülöttünk közlekedőkre.
Az autóba való beszálláshoz érdemes megemlíteni a komfortbejutást, illetve a soft close funkciót. Az utóbbi prémium autókhoz igen elegáns, a behajtott ajtókat halkan behúzza. Mindkettő opcióként kérhető.

Ax X6-osokat Dakota bőrkárpittal kínálják, az M50d-hez alcantara/bőr kombinációt adnak, ami tulajdonképpen nagyon is elfogadható, az alcantara, finom tapintású, jól tisztítható anyag.
A tesztautóban Korallvörös Dakota bőrkárpitozás volt.
Dizájn csomagokban, amely meghatározza a műszerfal kinézetét is elefántcsont/fekete és konyak/fekete variációk között lehet választani, amelyeket M sportcsomaggal is lehet kombinálni.



Az X6 M50d multifunkciós M bőrkormányt és elöl sportüléseket kap alapfelszereltségben, tesztautónkat gerinctámaszt is tartalmazó elektromosan állítható komfortülésekkel szerelték fel, melynek ára pluszban 176.400,-Ft. Az elektromos memória funkciós ülésállítási lehetőség, amely egyben a ki-/beszállás segítséget is tartalmaz (a kormány behúzódik és felemelkedik) ebben az autóban már alapfelszereltség, egyébként 366 ezer forintba kerül.



Érdemes itt megemlíteni az X6-os árait, mivel ezek után látni fogják, a drágább – és nagyobb élvezetet adó – lehet az olcsóbb, persze, ha van rá keretük, hogy amellett dönthetnek.
Az X6-ost kétféle benzinmotorral kínálják 35i és 50i. Az előbbi 6 hengeres 306 lóerős, 225 kW teljesítményű 20.943.000,-Ft, az utóbbi 8 hengeres 450 lóerős, 450 kW teljesítményű 25.203.000,-Ft bruttó árú.
A dízel 6 hengeres 30d 258 lóerővel és 190 kW teljesítménnyel bír, a 40d 313 lóeróvel és 230 kW teljesítménnyel. A 30d bruttó ára 20.240.000,-Ft, a 40d 21.578.000,-Ft
Tesztautónk az M50d teljesítménye 280 kW, lóereje 381, mindezt 27.198.300,-Ft-ért.
Természetesen az igazi főnök a X6 M a maga 575 lóerejével és 423 kW teljesítményével. A 8 hengeres benzines motorjával 4,2 másodperc alatt éri el a 100 km/h-ás sebességet, míg az M50d-nek erre 5,2 másodperc szükséges. Az X6 M bruttó ára 35.358.000,-Ft.

Mint láthatjuk az erősebb dízelmotor és az M50d között kb. 5,6 millió forint a különbség, azonban az extrák válogatásánál kiderül, hogy az utóbbinál olcsóbban juthatunk hozzájuk, így majdan a köztük lévő különbség sokkal szűkebb lehet.
A fent említett komfortülések például az M50d alatt 752.100,-Ft-ba kerülnek, s több példa van hasonló extraárazásra, melyeket nem tudunk egy teszt keretén belül mind felsorolni, erre azonban a választáskor érdemes odafigyelni.

Visszatérve az utastérhez, hátul nagyon kényelmes a két szélső ülés, a középső üleptömését vehetnék egy kicsit puhábbra. A gyerekülés rögzítő füleket kis csinos cipzáras megoldás rejti.
A hátsó üléspad 127 cm széles, ebből 50-50 cm a két szélső ülés, ha ezek belső varratáig mérjük 34 cm a középső. A legmélyebb ponttól számítva 92 cm van a tetőig, középen is.
170 cm magas vezetőhöz állított első ülés mögött 25,5 cm a szabad hely a hátsó üléstől.



A középső üléstámlán lehajtható könyöklő alatt kis tárolóhelyet alakítottak ki, előtte 2 db pohártartót. Hasonlóképpen a váltó előtt 2 pohártartó és tároló, ahol a dizájn magasítások a praktikumot is szolgálják. Az első ülések közötti széles könyöklő is mély tárolót rejt, okostelefontartóval, USB és AUX csatlakozókkal együtt. 12 Voltos csatlakozók mind elöl mind hátul megtalálhatóak. Az ajtózsebekben további 0,5 literes palacktartók vannak.

A világításcsomagot nem kell külön megrendelni, az M50d-ben alapfelszereltség, 9 féle LED-es belső fénydizájn közül lehet választani. Nagyon hangulatos környezetet lehet varázsolni az autóba, melyet aktuális közérzetünkhöz igazíthatunk. A csomag tartalmazza a kilépőfényeket is, melyek a kilincsek alól adnak világítást az autó oldalára és környezetére – fénytuningnak sem rossz.






                                                                                                        TÖBB ÉJSZAKAI KÉP


Az automatikus csomagtértető működtetés minden modellhez alapfelszereltség. Az új generációs X6-os csomagtér mérete 580 liter, hátsó ülések 40:20:40 arányban hajthatók le, lehajtva 1525 l.
A körülbelül négyzet alakú sík csomagtér 109 cm széles, 100,5 cm hosszú, magassága a kalaptartóig 46 cm. A hátsó üléseket majdnem síkba lehet dönteni, a rakodótér hossza 165 cm-re, illetve a középkonzolig 187 cm-re nő.
A csomagtér alja felhajtható, a teleszkópok meg is tartják, alatta ügyesen kialakított tárolórészek vannak a vonószemnek, a csomagtér rögzítő füleknek és egyéb tartozékoknak.



A csomagtér perem egész alacsony, könnyű bele pakolni, külön élvezet ilyenkor a kalaptartót egy egyszerű mozdulattal harmonikaszerűen össze/felhajtani.

  


Az autót beindítva a motor csendesen jár, illetve a jó hangszigetelésnek köszönhetően nem szűrődik be hangosan. Ugyanígy fordítva sem a belülről jövő hangok. Érdemes az extralistából a Harman/kardon HiFi hangsugárzó rendszert rendelni, vájtfülűek választhatnak Bang & Olufsen high-end hangsugárzó rendszert is, annak azonban már jóval 1 millió fölött van az ára.

Elindulva az autót olyan könnyedén mozgatja ez a motor, mintha csak egy pihe lenne, egyáltalán nem érezni a 2185 kilo tömegnek a megindulását. A Driving Experience kapcsolóval sport+, sport, comfort, eco pro vezetési mód közül választhatunk, az autó alapból comfort módban indul. Az előttünk lévő műszerkijelző ezeknek megfelelően változik, váltáskor a központi kijelző tájékoztat ezek mibenlétéről.






 

Földúton, buckákon, fekvőrendőrökön úgy lépdel át könnyedén, hogy a bent ülők szinte alig éreznek belőle valamit, a kocsiszekrény sem dől semmit, felütésről pedig szó sincs. Könnyebb terepen vezetve olyan érzése van az embernek, hogy átmegy ez szinte mindenen, s valóban nem csak könnyű, de nehéz terepkörülmények között is jól megállja a helyét, persze ez már gumi kérdése is, az olyan videók nem igazán értelmezhetők, amelyeken látszik, hogy a rajta lévő gumi tapadásvesztése miatt nem tudja az autó teljesíteni a feladatot. Centivel mért szabad magasság 21,5 cm.

Az alábbi videón egy sáros-szántásos terepen láthatják. A teszt vége után beillesztünk még egy lejtőn való feljutást és egy havas környezetet azoknak, akik még szeretnék látni más helyzetben is.




Igazából nem is érti az ember miért tesznek egy ilyen komoly fejlesztést egy ilyen prémium sportos kocsi alá, - mivel igen valószínűtlen, hogy a tulajdonosok sáros, buckás környezetben fognak vele csapatni és jól összekarcoltatni a fényezést a bokroktól, - de ez ettől még szebb.

Comfort módban sem mondhatni lustának az autó, kellemes, de fürge utazási kényelmet ad, a vezetőnek ez is igencsak élvezetes, sport módba kapcsolva viszont még inkább megelevenedik, keményebbre veszi a futóművet, kormányzást, amely ebben sem kellemetlenül kemény, nagyobb sebességnél is érzi az ember, hogy könnyedén irányíthatja. A motorhang is morcosabbra vált, a váltások is rövidebbek és gyorsabbak lesznek, azaz a terepjárónk közútra érve egy sportautóvá változik, miközben egy magas szabadidőautóban ülünk. (Ne feledjük ez alatt az autó alatt adaptive M futómű van sportos felfüggesztéssel, specifikusan hangolt dinamikus lengéscsillapító ellenőrzéssel és a hátsó tengely számára légrugózással.)
Ezek a gyors átváltozások elkábítják az embert. Persze hasonló vezetési módok közötti változtatásra a versenytársak is képesek, de azok ilyen karakteres megjelenítést és az élmény számára tökéletes beállításokat a BMW mérnökeitől kapják meg a tulajdonosok, talán nem véletlen az a fanatikus rajongás ami világszerte rájuk jellemző.
Újra végigjárva tesztkörünket, hasonló érzések fogják el az embert és a teljesség (Gestalt) érzékelésekor, látásakor, tapasztalásakor az ember belegondol micsoda komoly és pontos fejlesztői, mérnöki munka van alatta, milyen átéléssel javítgatták, dolgoztak rajta azok a szakemberek, akik ugyancsak hisznek a márka vezetés élményének szlogenjében.
Hazafelé fordulva élvezvén a szép belső fényeket, a távolsági fényszóró asszisztens munkáját, az autó már megnyugodott járását az ember szeme bepárásodik az élmény hatásától, katarzist élt át.
Megjegyzésre érdemes, hogy ezt az autót nem sokat fogja a tulajdonosa Eco pro módban használni, azonban dugóban, autópályán tempomattal utazva érdemes megtennie. A gyári kombinált fogyasztása 6,6 liter/100 km, a tesztfogyasztás 11,6 liter volt, de vegyék figyelembe a fent leírt utakat, vezetési módokat, s a motor teljesítményét. Ebben a tekintetben ez nem rossz fogyasztás.

A fentebb említett csomagok közül érdemes kiemelni az Innovációs csomagot amely kb. 1,5 M forint, de ez tartalmazza az adaptív fényszórókat, a távolsági fényszóró asszisztenst, a driving assistant plust és a head-up kijelzőt.
A Driving assistant plus csomagban található az aktív sebességtartó berendezés és az ütközés veszélye esetén való lassítás vagy megállás.



Amennyiben nincs éppen 30 milliós keretük egy X6 M Performance-ra, de hasonló formájú autót szeretnének, nézzenek körül a BMW X4-esek között, amely indulóára bruttó 13.599.000,-Ft xDrive 20d, a legerősebb dízel az xDrive 35d 17.949.000,-Ft. M Performace modell közöttük is megtalálható már, az M40i, bruttó 21.470.000,-Ft-ért.


BMW X6 M50d teszt
BMW X6 árak, műszaki adatok felszereltségek
Lámpák, éjszakai képek





 

Lejtőn fel


 

 



Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER