Címkék: BMW | BMW X1 | teszt

2016. január 20. szerda, 21:11

 

A BMW X1 második generációja a 2015-ös Frankfurti Autószalonon bedütált, azonban, mivel a magyar nagy BMW kedvelő nemzet, előtte már két héttel elhoztak egy prototípust Budapestre megmutatni nekünk. Az F48 kódjelű X1-eseket 2015. novemberétől gyártják.

 

BMW X1 25d xLine
Képgaléria
BMW X1 25d xLine
A képre kattintva galéria nyílik több képpel!



Már akkor látható volt, hogy egy teljesen új autót készítettek, magasabb, városi terepjáró kiállásút, szép formával és vonalakkal. Az első generációt még a 3-as kombi padlólemezére építették, melyet 2009-ben kezdték gyártani, 2012-ben modellfrissítést kapott. Az első generációból a frissített X1 20d xDrive járt teszten nálunk, most a 25d xLine modellt próbálhattuk.



Az autó minden tekintetben nőtt. Hosszúságában 3,8 cm-t(4,439 m), szélességében 2,3 cm-t (1,841/2,060m), magasságában 6,7 cm-t (1,612 m). Tengelytávja 2 mm-rel, nyomtávja 1,6 cm-rel lett nagyobb. A saját tömeg 10 kg-mal csökkent, a megengedett össztömeg 25 kg-mal nőtt.

Oldalról nézve az X3-astól kecsesebb, pontosabban optikailag coupésabb formát kapott, mivel a hátsó ablak vonalát lejjebb húzták. A hosszabban kinyúló szélterelővel pedig dinamikusabb kiállású lett. A 20i, illetve a 20d modellektől mindkét oldalon kivezetett magasfényű króm kivitelű kipufogókat kapott. Opcióban tovább csinosíthatjuk tetősínekkel, vagy napfénytetővel tehetjük a belteret világosabbá, esetleg a világításcsomagban lévő hangulatvilágítású díszcsíkokkal dobhatjuk fel.
A fényezés lehet Alpesi fehér vagy fekete. Metálfényezést 11 féle szín közül választhatunk: barna, ezüst, kék, szürke több árnyalata, bronz, fekete és fehér.










 


A műszerfal teljesen kicserélődött. Szebb lett és még inkább a vezető felé forduló. Látványra meghatározó a hosszanti irányban végigvezetett dizájncsík. Változott a kormány megformálása, a középkonzolon lévő kijelző szabadonálló lett. Megkapta az új rádiót és klímavezérlőt. A sebességváltó előtt redőnyös tárolórekszt alakítottak ki egymás mellett lévő pohártartókkal. Az elektromos kézifékkar előtt lejtmenetvezérlő található, mely az alapfelszereltség része az xDrive meghajtású modelleknél. A több állásban beállítható könyöklő felhajtható, a könyöklőben okostelefontartót találunk, alatta AUX és USB csatlakozókat.





Az ülésválasztáson ne spóroljanak, bár az alapülés is állítható magasságban és mélységben, a sportülést javasolt választani, mivel nagyon kényelmes, sokféle módon kényelmes üléshelyzetünkhöz igazítható, jól tartja a hátat, lábakat, 163 ezerért kapjuk meg, hátfájósak 93 ezerért választhatnak hozzá állítható gerinctámaszt is. Az ülésfűtés kicsit húzósabb, bőrülések mellé érdemes venni, ára 316 ezer forint.
A Grid szövetkárpit az alapfelszereltség, de hatféle kombinációban lehet különféle színekben szövet, műbőr, bőr illetve alcantara borításokat kapni, egyesek más felszereltségekhez kötöttek. A tesztautóban lévő perforált Dakota bőrkárpit puha, finom tapintású.



Az autó átépítésével megszűnt a hátsó részre való kicsit kényelmetlen beszállás. Tágas, kényelmes. Középen ülni nem annyira komfortos, azonban a támla jól tart, azt lehajtva a megszokott pohártartókkal kiegészített könyöklőt kapjuk. A biztonsági övcsattok ülésbe mélyesztettek, az elölsőek szövettel bevontak, hogy ne karcolódjon az ülés műanyag széle. Az üléspad széltében 125 cm, az üléshely hossza 42 cm. Az ülés legmélyebb pontjától szélen 99 cm felfelé a tetőig a szabad hely, középen 94 cm. 170 cm-es vezetőhöz állított ülés és a hátsó ülések között 29 cm a szabad hely, középen a könyöklő végéig 30 cm.
A hátsó üléstámlák belülről kis húzófülekkel 40:20:40 arányban majdnem síkba dönthetőek. Az anyósülés háttámlájának lehajthatósága opciós. Minden egyes ajtózsebbe 0,5 literes palack fér el, az első üléstámlák hátulján kialakított hálós tárolóhoz könnyű hozzáférni a háttámla kialakítása miatt, azaz nem kell kapargatni a hálót, hogy bármit beletegyünk.



A csomagtartó mérete 85 literrel nőtt 505 literre, a hátsó üléseket lehajtva az előző X1-eshez képet 200 literrel több, 1550 literes rakteret kapunk. Extra felszerelésként 99,9 ezerért rendelhetünk ülésállítás funkciót a hátsó ülésekhez, ekkor 13 cm állítási lehetőségünk van, illetve a csomag részeként a csomagtartóból elektromosan is lehajthatjuk a háttámlákat.
A csomagtartó sík része 100 cm széles és 90 cm hosszú, a kalaptartóig mérve 45 cm magas, a teljes raktérhossz lehajtott ülésekkel 153 cm. A bepakolás könnyű, mivel nincs rakodóperem. A csomagtérajtó felé eső részen a megszokott jobb oldalt hálós, bal oldalt mélyesztett kis tárolóhely van. A csomagtartó padlója három részben felhajtható, (jó lenne pakoláskor valahova rögzítenti) alatta további tárolórész van. Méretei: 91 cm széles, 67 cm (középen 61,5 cm) hosszú és 20 cm mély.



Milyen az új X1-est vezetni? Bár a tesztautó xDive volt, de ha nincs rá szükség elsősorban az első kerekeket hajtja meg. Akik a hátsókerekes BMW-khez szoktak, ezt érezni fogják, új vásárlóknak vagy akiknek mindegy nem fog különösebben feltűnni. A vaskos sportkormány fogása kellemes, a kormányszervó kiváló, jól beállított. Az autón érezni, hogy ’van benne anyag’ igaz ez az ajtók kinyitásakor és az 1650 kg sajáttömegű autó elindulásakor is. A futóműve nagyon jó földes úton sem ráz, nem kemény. A 25d 231 lóerős, 170 kW teljesítményű. Legnagyobb sebessége 235 km/h, 0-tól 100 km/h-ás sebességre 6,6 másodperc alatt gyorsul. Fogyasztása a gyári adatok szerint városban 5,9 l/100 km, városon kívül 4,8 l/100 km, a kombinált fogyasztás 5,2 l/100 km. Értékelhető tesztfogyasztás adatot a jelen tesztidő rövidsége miatt nem lehet korrekten adni, a komputer által kijelzett kombinált fogyasztási adat 6,4 l. Továbbra is az a véleményünk, hogy a vészindex automata bekapcsolását érzékenyebbre kéne venni, mert amikor már erős fékezéskor kattog az ABS, a biztonságot szolgálná.
A 8 fokozatú automata sebességváltóval szerelt autón kézzel váltani a kormány mögötti fülekkel is lehet. Az autó szabadmagassága 18,3 cm, gázlómélysége 25 cm, fordulókör átmérője 11,4 m. Az opciós változó áttételű sport kormányműnek köszönhetően még könnyebb vele kis helyen forogni, aki sokat használja városban érdemes ezt megrendelni.
A Driving Experience kapcsolóval EcoPro, Comfort és Sport mód között választhatunk, alapból az autó Comfort módban indul, az autó viselkedését, így a fogyasztását is meghatározzák. Alapfelszereltség része az automatikus start/stop funkció.

Az extrák között elsőként a Head-up kijelzőt javasolnánk, azonban kicsit rossz hír, hogy ezt csak a Navigáció Plus-szal lehet, ami nem olcsó (lsd. felszereltségeknél következő oldal), aki nem kényszerül spórolni a Harman Kardon HiFi hangsugárzó rendszert, ne hagyja ki.
A vezetéstámogató rendszerek közül a Driving Assistant tartalmazza a 70 km/h-ás sebesség fölötti sávelhagyásjelzőt, gyalogosra és ütközésveszélyre figyelmeztető jelzést, melyet egy kamikaze-gyalogosnak köszönhetően lehetőségünk nyílt kipróbálni, aki az úttesten szembe jött az autóval és egyáltalán nem állt szándékában ellépni előle. Az autó időben és tökéletesen jelzett, az önálló fékezését már nem vártuk, meg hanem fékezéssel és kikerüléssel elhagytuk az ön- és autóveszélyeztető gyalogost. Többek között ez az alkalmazás tartalmazza többek között a nagyon praktikus távolsági fényszóró asszisztenst (az X5 tesztjénél megnézhetik a videót), a szemben közlekedőket, illetve az esetlegesen előttünk haladókat kitakarja, míg a többi környezetet jól be-, és megvilágítja. A csomag csak 249,6 ezer forint.
A Driving Assistant Plusért már ennek kétszereséért kell a zsebünkbe nyúlni. Az előzőeken túl a Stop&Go funkcióval bővített aktív sebességtartó automatikát tartalmazza amely 0-140 km/h-ás sebesség között működik. Az elöl haladóhoz képest 3 beállítható követési távolságban távolságot tart, szükség esetén normál közlekedési viszonyok között állóra fékezi az autót. Ebben  a csomagban található még a torlódásasszisztens is.
Az elöl-hátul parkolássegítő rendszerhez rendelhető a parkolásasszisztens, amely párhuzamos parkolókba segíti be az autót, a sofőr a gázt és a féket kezeli csak.
Figyelemre méltó, hogy az X1-eshez szinte a legtöbb új vagy magasabb kategóriákban megjelenő alkalmazás megrendelhető.



Motorok, váltók
Továbbra is háromféle benzinmotor közül választhatunk. A 18i 3 hengeres lett, 136 Lóerős sDrive meghajtással kapható kézi és automata váltóval. A 20i mindkét meghajtással választható 192 Lóerős a benzinmotor, automata váltóval árulják. A 28i helyét a 231 Lóerős, automata váltós 25i foglalta el.
Négyféle a dízelmotor választék. A beugró sDrive 16d is 3 hengeres lett, kéziváltóval kapható. A 18d és 20d mindkét váltási móddal és meghajtással elérhető. A 25d xDrive meghajtással és automata sebességváltóval szerelik. A 18d-től mindegyik dízelmotor erősebb lett.

Árak
Az új X1-es árdrágulása az előző modelltől motor-, és meghajtástól függően átlag 800 ezer és 1,2 M forint közé esik. Az összekerékhajtás felára 640 és 850 ezer között van.

A 18i (136 LE) ára bruttó 8.695.000,-Ft
A 20i (192 LE) sDrive br. 10.470.000,-Ft, xDrive br. 11.110.000,-Ft
A 25i (170 LE) xDrive br. 12.590.000,-Ft

16d (116 LE) ára br. 9.165.000,-Ft
18d (150 LE) sDrive br. 9.605.000,-Ft, xDrive br. 10.420.000,-Ft
20d (190 LE) sDrive br 10.595.000,-Ft, xDrive br. 11.235.000,-Ft
25d (231 LE) xDrive br. 12.550.000,-Ft

A BMW árképzői valamit elméreteztek egy kicsit, mert az X3-as árakat nézve nem akkora a különbség, hogy esetleg ne merülhetne fel a vevőjelöltben, hogy egy számmal nagyobbra váltson. A 20i motornál 822 ezer az sDrive és 882 ezer az xDrive között a különbség. A népszerű 20d xDrive-nál pedig csak 602 ezer forint.

Az alapkivitelen túl 4 féle a modellválaszték: Advantage, Sport Line, M Sport, xLine.
Az advantage modell tartalmazza a hátsó parkolóradart, automata klímát és a tempomatot.
A Sport Line, a nevéhez méltón sportos külső és belső megjelentést ad az autónak. A sportüléseket antracit/vörös race szövetkárpit borítja, sport bőrkormánnyal és világítás csomaggal látták el és többek között 18 collos duplaküllős könnyűfém keréktárcsákat kapott.
A fentieken túl az M Sport modell kárpitozása antracit/fekete micro hexagon alcantara/szövet kombinációjú. Az aerodinamikai csomaggal ellátott autó alatt M sportfutómű van és M bőrkormánnyal vezethető. A 18 collos M könnyűfém keréktárcsák duplaküllősek. Az autót M emblémák és elemek díszítik. A driving experience kapcsoló Sport+ móddal kiegészített.
Válaszható még xLine modell, amely autó SUV jellegét emeli ki. A kárpitozás Cross Track bőr/szövet kombináció. Az alvázvédelmi burkolatok elöl ezüst, hátul fekete-ezüst színűek. A 18 collos künnyűfém keréktárcsák Y küllősek.

A BMW X1 eddig sem volt népszerűtlen több mint 730 ezer példány adtak el belőle, mostanra azonban felnőtt, a pillangó kirepült.


BMW X1 teszt
BMW X1 árak, műszaki adatok, felszereltségek
Lámpák, éjszakai fények






Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

Autóspanasz.hu

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER