Címkék: bemutató | BMW | X1

2015. szeptember 03. csütörtök, 15:31

 

Az új, második generációs BMW X1 a világsajtónak és a nagyközönségnek majd az idei Frankfurti Autószalonon szeptember 15-én mutatkozik be, azonban a BMW Magyarország lehetővé tette a meghívott hazai autós lapok számára, hogy már most megismerhessék az autót, Münchenből érkezett erre a célra egy prototípus.

Új BMW X1
Képgaléria
Új BMW X1
A képre kattintva galéria nyílik több képpel!

Az új X1-es az első generációs BMX X1-hez képest jóval robusztusabb lett, jobban alkalmazkodva a BMW X család dizájnjához.





BMW X robosztusság
Az autó 53 milliméterrel magasabb lett, így 1598 mm, az üléspozíció evvel 36 milliméterrel növekedett. A hossza 4439 mm, 15 milliméterrel rövidebb, a szélessége 1821 mm, 23 milliméterrel szélesebb mint elődje.
Annak ellenére, hogy hosszában rövidült, a hátul ülők lábtere 37 mm-rel nőtt, középen ez az érték 37 mm. A csomagtér is tágasabb lett 85 literrel, így az új X1-esé 505 liter, a hátsó üléseket ledöntve plusz 200 literrel több, 1550 liter.
Opcióban rendelhetjük a hátsó üléssor elmozdíthatóságát, mellyel további 13 cm lábteret nyernek a hátul ülők, komfortbejutással pedig láblendítésre is nyílhat a csomagtérajtónk.



Dizájn
Mint fentebb olvashatták robusztusabb lett az autó, ezt nem csak a magasság növelésével érték el, hanem rövidebb lett a motorház, a túlnyúlások pedig kisebbek. Szemből nézve az autót, a vesék híztak a vesék alatti hűtőrács magasabb lett, a köztük lévő dizájnelem erőteljes kinézetet és X formát ad. Oldalán 3 jellegzetes törésvonal fut végig, hátulját pedig a széles L alakú lámpák és alattuk egy széltében húzódó, az autó szélességét erősítő dizájncsík jellemzi.
A légellenállási együttható mindezzel javult, 0,28.

Beltér
A műszerfal teljesen megújult, ugyan a BMW-től megszokott vezető felé forduló kezelőszervek természetesen megmaradtak, az egész kinézete sokkal elegánsabb. Hosszant egy dizájncsík fut végig, a műszerek is letisztultabb, szebb látványt nyújtanak. Megjelennek a beállítható hangulatfények. Szériafelszereltség lesz az iDrive rendszer és a központi kijelző.



A rendelhető Head up kijelző pedig nem plexilapra, hanem a szélvédőre vetíti ki az információkat evvel piacvezető a szegmensében az új X1-es. Elérhető hozzá továbbá a navigáció plusz és a parkolóasszisztens is.
Alapfelszereltség lesz a Servotronic kormányrásegítés és a Dinamikus lengéscsillapító ellenőrzés, opcióként pedig a változó áttételű sport kormánymű.








Új motorkínálat az új X1-eshez:

3 hengeres motorok:
sDrive 18i 136 LE
sDrive 16d 116 LE
Az sDrive itt elsőkerékhajtást jelent, az új X1-est az új fronthajtású platformra építették.

4 hengeres motorok:
xDrive 25i 231 LE
xDrive 25d 231 LE

A motorokhoz 6 sebességű kézi- vagy 8 sebességes automata váltó társítható.

Új BMW X1 árak
A piaci bevezetése Európában október végén várható. Induláskor a következő motorokkal és árakkal lesz kapható Magyarországon:

sDrive 18d, 150 LE, 9.605.000,-Ft
xDrive 20d, 190 LE, 11.235.000,-Ft
xDrive, 25d, 231 LE, 12.550.000,-Ft
sDrive 20i, 192 LE, 10.470.000,-Ft
xDrive 20i, 192 LE, 11.110.000,-Ft
xDrive 25i, 231 LE, 12.590.000,-Ft



Az új X1-est továbbra is a megszokott háromféle megjelenésben is rendelhetjük; xLine, Sport Line és M Sport.
Az autó célcsoportja az aktív életstílust folytató fiatalok vagy fiatal lelkű emberek, akinek fontos a sportos vezethetőség és a beltér variálhatósága.


Frissítés
Azóta járt már nálunk az új autó. Az alábbi linken olvashatják a tapasztalatainkat
Második generációs BMW X1 25d xDrive teszt


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER