Címkék: árak | BMW | BMW X4 | műszaki adatok | teszt

2015. június 20. szombat, 11:23

 

A BMW X4 SAV-t 2014. március végén kezdték el gyártani a Dél-Karolina-i Spartanburgban, a gyártó így mutatta be az autót. Nálunk a 28i xDrive motorral és meghajtással szerelt tesztautó járt.

BMW X4
Képgaléria
BMW X4
A képre kattintva galéria nyílik több képpel!

Benzines erőforrásoknál az X4-esnél a 20i a kezdő motor bruttó 13.287.000,-Ft-ért.
Tesztautónk kezdő ára  bruttó 15.278.000,-Ft, a 35i 16.738.000,-Ft
A Dízelmotoroknál a 20d a belépő, bruttó 16.133.000,-Ft, a 30d 16.133.000,-Ft. A modellek mindegyikét xDrive meghajtással járnak.

Összehasonlítva az X6-os áraival
Az X6 belépő benzinmotorja a 35i bruttó 20.698.000,-Ft, a dízel pedig 30d bruttó 19.995.00,-Ft.
Mint láthatják körülbelül 4 millió forint a különbség a két modell között, igaz a motorok erősebbek.

Nézzük az autók méreteit:
X6: hosszúság 4,909 m, szélesség (tükrök nélkül) 1,989 m, magasság 1,702 m
X4: hosszúság 4,671 m, szélesség (tükrök nélkül) 1,881 m, magasság 1,624 m
Durván hosszúságban 20 cm, magasságban és szélességben 10-10 cm a különbség a két modell között. Nos, hát valószínűleg ezért készült az X4-es, jóval elérhetőbb áron avatatlan szemlélő számára nem kirívó különbséggel tulajdonosai lehetünk a főnök – helytartójának. Átlag még autókat szerető, de nem BMW fan is megkérdezi; ez X6, nem X4, - már olyan is van…?


Nem pont erre gondoltunk, de vannak akik másképp, így csinálják. 750Li 30 collos felniken..


Érdekességképp nézzék meg a BMW 3-as GT-t

Hosszúság 4,824 m, szélesség (tükrök nélkül) 1,828 m, magasság 1,508 m.
Érdemben a magasságban – és hasmagasságban tér el – akik még inkább spórolni szeretnének, akkor is hozzá juthatnak egy hasonló formához, mely ugyanúgy elérhető xDrive meghajtással. Különbség természetesen a szabad magasságban érzékelhető leginkább, míg a 3-as GT-nek 16,5 cm, az X4-es nek (kipufogó dobnál mért) 23 cm.
20i bruttó 10.181.000,-Ft, xDrive  10.872.000,-Ft, 28i xDrive 12.939.000,-Ft (tesztautónktól 2.339.000,-Ft-tal olcsóbban megkapjuk a hasonló motorral.)
20d 10.652.000,-Ft, xDrive, 10.652.Ft.

A fenti adatokból látszik a BMW X6 hány centivel nyúlánkabb és robosztusabb, azonban a kisebbik testvér teljesen örökölte a főnök jegyeit.




Dizájn
Elölnézetében ugyanúgy nagy veséket és légbeömlő nyílásokat látunk. A ködlámpák az X4-esnél kijjebb helyezkednek el, ezzel is szélesítve látvány szempontjából az elejét.
Oldalról nézve ugyancsak jellemző a 3 emelkedő vonal; az első részen a lámpák alól, a kilincseket érintő övvonal és a hátsó kerékjárat fölött meghúzott ív.
Hasonló a hátsó ablakok megosztása illetve a C oszlop melletti kis ablak kialakítása. Alapfelszereltségben az X4 17 collos, az X6 19 collos könnyűfém felniket kap.
Hátsó részüket szemügyre véve az X6-osnál a kipufogóvégek a két szélre kerültek, míg az X4-esnél egy oldalon elhelyezett(ek). Amit még észrevehetünk a két autó között, az X4-esnél 2 hosszanti él látható, míg az X6-osnál rövidebb vízszintes vonalak, illetve a hátsó lökhárítón felfelé ívelt és vastagabb a fekete rész ami optikailag magasítja a kocsit.



Beltér
Az autóba beülve mindenképpen javasolt az opcióként 183.100,-Ft-ért kínált sportüléseket megrendelni a vezető és az első utas számára. Ennyit megér a BMW kényelem, mely nem csak kinézetre szép, de ezerféleképp beállítható, aki ezekben nem tud magának kényelmes ülést találni magának, az sehol nem fogja tudni kényelemben elhelyezni magát.




Sajtóanyagokban sokszor megtalálható a vezetőülés leírásakor, hogy az a vezetőt körülöleli, nos ebben az ülésben ez tény, teljesen megállja a helyét. Nem csak a combtámasz tökéletes, de a törzset tartó rész is, melyet testméretünkhöz igazíthatunk.



A sport bőrkormány - mely alapkivetelben jár – nem túl puha, kellemes fogású, jó végigsimítani, s nem utolsó sorban terelgetni vele az autót.
Bár az X6-hoz elérhető a bőr borítású műszerfal, ehhez azonban az X6 M-et kell választanunk, ezért se keseredjünk el a szép kis X4-esünkben ennek hiánya miatt, megkapjuk azonban a megszokott jól kezelhető és jól átlátható vezető felé forduló műszerfalat. A központi kijelző a műszerfalba épített. A kényelmünkért inkább fizessünk még gerinctámaszt 103.200,-Ft-ért, és esetlegesen az ülésfűtésért 123.200,-Ft-ot. Tesztautónkban 9 hangszórós HiFi hangsugárzó rendszer volt beépítve, melynek ára 129.800,-Ft, bővebb pénztárcájúak ne sajnálják a harman/kardon HiFiért kifizetni a 362.700,-Ft-ot, mely digitális erősítővel, 9 csatornával, 600 W teljesítménnyel és 16 hangszóróval ellátott, nem bánják meg.

Így látunk hátra, a hátsó szélvédő ablaktörlő nélküli



Bár az X4-es 5 üléses, azért valljuk be középen ülni elég büntetés, főleg hosszabb távon lsd. kép, a két varrás között 14,5 cm a távolság, az övcsattok között pedig egy 22 cm-es popsi fér el. A hátsó üléspad hossza 132 cm, ülőlaphossz 41 cm. A két szélső hely szélessége egyébként 60 cm a középen lévő vízszintes varratokig mérve. Az ajtókon lévő könyöklők szélesek és nem kemények.
Az ülés legmélyebb pontjától a tetőig 94 cm a hely, egy 170 centis embernek 28 cm hely jut még a plafonig. Az első ülésig, - melyet ugyancsak 170 cm-es emberhez állítottunk be – 28 cm szabad lábtér jut a hátsó ülés elejétől.



A csomagtartó igen alacsony peremmel (8 cm) rendelkező, nagyjából négyszögletű sík lap, melyben csomagrögzítő sínek találhatóak (tárolócsomagnál). Jobb oldalon a kerékjáratig mélyebb, üvegek palackok tárolására alkalmas helyet találunk, pontosabban 2 literes palack kényelmesen belefér. Mérete 23,5x15 cm (szűkül), mélysége 16-19 cm (alja nem egyenletes). Bal oldalon hálós kis rekesz van. Mindkét oldalon gyári akasztófül, jobb oldalon 12 Voltos aljzat található. A csomagtér mérete ülésekig 92 cm hosszú, 100 cm széled, kalaptartóig 50,5 cm magas. A kalaptartó osztott, fele a csomagtérajtóra szerelt, a másik lepattintható részt nem érdemes kivenni, mivel közel van az üveghez.
A csomagtérpadló alatt kis tárolórekeszek vannak, itt találjuk a rögzítősínekhez tartozó rögzítőszemeket is.
A hátsó üléseket utastérből 40:20:40 arányban dönthetjük le kicsit kevesebb, mint síkba, így a rakterünk hossza 160 cm-re nő, illetve a középkonzolig van még 10 centiméterünk. A bőr sportülések miatt az anyósülés felé nem terjeszkedhet a raktér hossza, mivel a támaszok miatt kevés mértékben dönthető.
Az Automatikus csomagtér-tető működtetés alapfelszereltség a Komfort bejutás, feláras, azaz az érintés nélküli nyitás/zárásért pluszban kell fizetnünk, ebbe a csomagba tartozik a csomagtartó láblengetéssel való nyitása is.


Vezetés
Az X4-es méreteihez hamar, már rövid vezetés után is hozzá lehet szokni, üléseit igen magasra emelhetjük, így jól rálátunk a körülöttünk lévőkre, forgalomra. Az alapjárati motorzaj kevéssé szűrődik be az utastérbe, csöndesen jár. Az X4 28i négyhengeres motorjának maximális teljesítménye kW/LE/1/min: 180 (245)/5000-6500, maximális nyomatéka 350/1250-4800 Nm/1/min. Bár az autó szép egyenletesen gyorsul, a várt motorhang és erő valójában 4800-as fordulatszámon jön meg és 5500-6000-ig folyamatosan tartja. Az autó ezen motorral 6,4 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s sebességet, végsebessége 232 km/h. Gyári fogyasztás városban 9,3, városon kívül 6,3 kombinált 7,4. Tesztfogyasztás: város 9,7 l, országút 8,9 liter.
Figyelembe kell azt azonban venni, hogy egy teszthét alatt nincs lehetőség minden vezetési stílust külön megvizsgálni úttípusonként, továbbá külön venni a megfigyelések alkalmával tett fotózás miatti megállásokat, alapjárati járatást, gyorsulás mérést, földutakon való viselkedés megtapasztalása alkalmával mind külön tankolni és számolni. Aki a benzinesnél takarékosabb autót szeretne, jó szívvel ajánljuk a BMW dízel autóit, mivel például a BMW X3 20d esetében a gyári fogyasztás alá sikerült lemennünk, és az már egy Budapest-Siófok viszonylatban valóságosabb adat.

A Driving Experience kapcsoló kapcsoló az alapfelszereltséghez tartozik. Négyféle vezetési stílus között választhatunk Eco Pro, Comfort (ebben indul), Sport, Sport Plus. Figyeljen, az utóbbival az ESP-t kikapcsolja.

Alapfelszereltségben az X4 benzines és dízel motorjait 8-fokozatú Steptronic automata váltóval szerelik, a 20d-hez a 6-fokozatú, kéziváltó jár. A váltóra továbbra sincs más szavunk, nagyon jó.
Földúton elég jól elnyeli az út gödreit és kiegyenítetlenségeit. Megtaláljuk benne a lejtmenetvezérlőt, ekkor körülbelül 9 km/h-s sebességgel lépked lefelé az autó, hátramenetben is működik.
A kormányzás a BMW-nél megszokott közvetlen, a szervo, hasonlóan jól beállított. Mi a jó, viszonylagos ki mit szeret, értelmezésünkben; lassú menetben teljesen közvetlen, nagy sebességnél nem keményedik túl fel, a biztonságos keretek között is közvetlen marad.



Az Innovációs csomag tartalmazza a Driving Assistant Plust, BMW Head-Up kijelzőt, Sebességhatár kijelzést (a csomagot a Professional navigációs rendszer mellé vehetjük meg).A csomag ára 898.900,-Ft, a navié körülbelül ugyanennyi. Lehetőség van egyenként is valamely más extrával kapcsoltan kiválasztani, azonban így nagyobb csomagokban a leggazdaságosabb és érdemes is felszerelni ezekkel az újdonságokkal az autónkat. A Head-Up kijelző a szélvédőre vetíti az információkat, hasznos és szép is, a sebességhatár kijelzés nem igényel különösebb magyarázatot, az adott úton való megtehető legnagyobb sebességre figyelmeztet.
A Driving Assistant pedig igen hasznos alkalmazásokat foglal magában, így a sávelhagyásra való figyelmeztetést (70 km/h-s sebesség fölött aktív), gyalogosra vagy ütközésre valós figyelmeztetés 10-60 km/h sebesség között (tapasztalat szerint, - tekintve itt főleg a gyalogosokat, bicikliseket - nagy százalékban valóban érzékelte is és biztonságos távolságra lelassított, illetve tartotta azt, ne felejtsük ezek a rendszerek nem iktathatják ki a vezető teljes figyelmét és felelősségét). A Plus tartalmazza a 4 fokozatban beállítható (30-210 km/h sebeség között működő) teljes távolságtartást is, amely akár a teljes megállásig működik.



A LED-es távolsági fényszóró asszisztenst hasonló áron kínálják, kényelmes embereknek való, akik nem akarnak kapcsolgatni az országúti és a fényszóró világítás között, a rendszer ezt nem csak hogy magától megteszi, hanem, míg az előtte haladót kitakarja, vagy a szembejövőt nem vakítja el, a fényerőt úgy szabályozza, hogy mindemellett a legerősebb világítást kínálja.

A világítás csomagban külső kilincs alatti megvilágítást kapunk, ami látványnak is nagyon szép, továbbá változtathatjuk au utastér és a műszerfal megvilágítását classic és modern színvilág között, a classic a pirosas, szerintünk szebb.

Az X4-et kétféle csomaggal vehetjük meg X-Line és M sportcsomag, a tesztautó az előbbivel volt felszerelve.
Az X-Line csomag főleg dizájn-, és stíluselemeket tartalmaz, így az off-road kinézetű alvázvédőt, kétszínű könnyűfém keréktárcsákat, X nyomatot az üléseken, X Line feliratú küszöbvédőket. Selyemfényű alumínium ablakkeret, kipufogóvég és vese borítást, ára 732.100,-Ft.

Összegzésként elmondhatjuk: Kell Önnek egy X6-os, szerezze meg, ha ezt nem engedheti meg magának, vegyen egy X4-est, ha még mindig meghaladja a családi költségvetést, vegyen egy 3-as GT-t.


BMW X4 teszt
BMW X4 árak, felszereltségek
Éjszakai fények




Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

Autóspanasz.hu

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER