Címkék: BMW | BMW 2 | Coupé | teszt

2015. május 06. szerda, 09:49

 

Fiatal család a BMW 2-es sorozat. A BMW 2-es coupé (F22) egy éves, a 2014-es Genfi Autószalonon tartotta az európai premierjét, majd rögtön utána meg is jelent a piacon. Vele együtt érkezett a BMW 2 Active Tourer családi autó is.

BMW F22 220d coupé
Képgaléria
BMW F22 220d coupé
A képre kattintva galéria nyílik több képpel!


2014. decemberében bemutatták az új belépő három hengeres 218i motort, amely 2015-től elérhető. Ekkortól négyféle benzines és háromféle dízelmotorral vásárolható meg a 2-es coupé, 220d változat xDrive meghajtással is.

A 2-es cabrio az 1-es cabrio helyére érkezett, 2014. novemberében kezdték el a gyártását Lipcsében, idén februárban pedig megjelent a piacokon, s M Performance alkatrészekkel is felszerelhető.


A 2-es Coupé 11 centiméterrel hosszabb az 1-es sorozattól, az 1-es coupétól pedig 7,2 cm-rel.
A BMW 4-es coupé 2013 nyarától rendelhető.

Hogyan jön a 4-es coupé a 2-eshez? Mert talán – szubjektív véleményünk szerint - a legszebb vonalakkal rendelkező mai BMW, s most nem vesszük számításba az i8-at. A bemutatás során megjelenítjük a 4-es adatait is, gondolván azokra, akik be tudják vállalni a 2.172.000,-Ft-nyi árkülönbséget, mely a két modell között van.
Jelenleg a 220d bruttó 9.328.000,-Ft, a 420d 11.500.000,-Ft.



A 4-es coupé hossza 4,638 m, a 2-esé 4,432 m. Bár oldalról a 2-es kiállása bucibb, zömökebb, (mivel a 4-esnél nem csak rövidebb, de magasabb is 41 mm-rel) nézzék meg, hogy ennek ellenére felismerhető a 4-es karcsú vonalvezetése – dicsérendő a BMW mérnökeinek a márka jellegzetességeinek egységesítésre törekvő munkáját, miközben a modellek mégis különbözőek.



Az  autót körbejárva hasonló vagány vonalakat fedezhetünk fel.



Az elejére robusztusság jellemző, nagy vesékkel és légbeömlő nyílásokkal. A motorháztetőn a mai BMW-k slankító élek láthatóak. Az ajtón keret nélküli ablakok vannak, oldalán az emelkedő oldalvonal erős karakterű, de karcsúsító hajlatokkal, a hátsó kerékjárati ívek izmosak A hátulját is robosztusság jellemzi, melyet megtörnek a vízszintes elemek és vonalak. Sötétben összetéveszthetetlen fénylenek a mai BMW-k széles L alakú lámpái.

Beülve a kényelmes BMW ülésekbe az ismerős mélyen ülést kapjuk.




A vezetővel szemben, pedig a megszokott felé forduló műszerfallal találkozunk. A központi kijelző szabadon áll. A klímaszabályzó alatt praktikus kis tárolók vannak. Az AUX és USB csatlakozókat a középső könyöklő alá helyezték el.



Hátulra beülni nem körülményes az előre csúsztatható első üléseknek köszönhetően.



Hátsó fertály



A hátsó két ülés szélessége 46 cm oldalkárpitig mérve 58 cm, ülőlap hossza 48 cm. Az ülések közötti tárolórekesz 20,5 x 12 cm. 170 cm-es vezetőhöz állított első ülés háttámlája és a hátsó ülés között 21 cm hely van. A hátsó rész teljes szélessége 133 cm. Hátul is kényelmes a könyöklő, a hátsó fejtámlák fel-lehajthatóak.


A 390 literes csomagtartó két szélén a kerékjárati ívekig tárolórekeszek vannak, a jobb oldalon hálóval is védetten szállíthatunk benne állítva például két darab pezsgősüveget, mivel 18 cm mély. Szélességük 13 cm, hosszúságuk 22 cm, az ellenoldali mélysége 4,5 cm A csomagtartó teljes szélessége ezen a részen. A csomagtér hossza a hátsó üléstámlákig 91,5 cm, a sík felület szélessége 96 cm, illetve a csomagok pattintható hálóval is védhető része 75 cm. A csomagtartó magassága a kalaptartóig 46,5 cm.
A hátsó üléstámla 40:20:40 arányban síkba dönthető a csomagtér felől két a kalaptartórész alatt lévő karokkal. Ekkor a raktérhossz a lehajtott támlákig 153 cm lesz, plusz 13 cm a középkonzolig. Ha lehajtjuk az anyósülést sréhen a csomagtartó sarkáig 230 cm-es tárgyat is elhelyezhetünk.


Azonban a 2-es coupét többnyire nem teherautónak használják a tulajdonosai, hanem inkább élményautónak. A 4-es coupénál 15 kg-mal könnyebb kocsi, az azonos teljesítményű és nyomatékú motorral szemben a 4-essel 0,3 tizeddel éri el előbb 100 km/h-ás sebességet nulláról, azaz 7,2 másodperc alatt. A végsebessége 230 km/h, tízzel kevesebb, mint nagyobb bátyjáé. Országúti fogyasztása a teszthét alatt 5,3 l/100 km (gyári megadott fogyasztás 4,1 l/100 km),  vegyes fogyasztása 5,7 l/100 km, a gyári 4,8 l. (Tesztfogyasztási adatok comfort üzemmódban értendők.)
Négy féle benzines (218i, 220i, 228i és M235i) motorokkal árulják, az M235i xDrive meghajtással is elérhető. Dízelmotorok három féle lehetséges, 218d, 220d, és 225d. xDrive a 220d-hez választható.
Jó hír a kéziváltók szerelmeseinek, hogy alapfelszereltségben a motorváltozatok többségét 6 fokozatú manuális váltókkal szerelték, kivéve a 220d xDrive-ot és a 225d-t, ők steptronic automata sebváltóval járnak, az M235i xDrive pedig steptronic sport váltót kapott, a váltás manuálisan és a kormány mögött lévő fülekről is kezelhető.
A Driving Experience kapcsoló minden változathoz jár, Eco Pro üzemmóddal.
Az autót vezetve külön élmény a közvetlen kormányvisszajelzés, a szervobeállítás továbbra is zseniális.


Felszereltségek
A 2-es coupé elérhető modellváltozatai: Advantage, Sport Line, Luxury Line, M Sport.
A tesztautó Sport Line modellhez, amelyért pluszban 626.000,-Ft-ot fizetünk többek között sport bőrkormányt és sportüléseket kapunk az első sorba, többféle választható hangulatvilágítást, BMW Professional rádiót és fekete króm kipufogó véget, továbbá 17 collos csillagküllős könnyűfém felniket. Az autó felszereltségi összeállítása igen jó volt, (amelyet a következő oldalon találnak), ha spórolni akarnak, a borsosabb összegek közül elhagyható az automata váltó, a bőrkárpit, esetleg a Professional navigációs rendszer.
Hasznos a gerinctámasz, az ülésfűtés, a PDC parkolássegítő rendszer, esőszenzor és automatikus világításvezérlés, automata klíma, tempomat, kihangosító berendezés USB csatlakozással, sebességhatár kijelzés és a lehajtható hátsó üléstámlák, melyeket sajnos felárral vehetünk.



Ízlések és pénztárcák
Mindenkinek a saját ízlése dönti el melyik autó tetszik jobban. Jelen esetben a zömökebb 2-es vagy a karcsú nyúlánk 4-es coupé. Azonban mindenképpen jól jár akinek megvan a 4-esre a pénze, mivel megszerezheti álmai autóját, még ha fapadosabb is belül, ha pedig a 2-est szereti, ezen az áron már egy jól felszerelt, kényelmes, ügyes kis autót kap.


BMW 2 Coupe teszt
BMW 2-es kupé műszaki adatok, árak, felszereltségek
BMW 2 lámpák, belső világítás

 



Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

Autóspanasz.hu

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER