2015. január 31. szombat, 14:26

 

Hát itt vagy, megérkeztél. Családi autó formában, elsőkerék hajtással és 3 hengeres motorral. Ezen tulajdonságok mindegyike külön-külön is kész szentségtörés egy magyar ortodox BMW-snek, de így egyben felér egy nagy adag sokkal. Azonban mi a jövőbe mutató újdonság oldalát fogjuk bemutatni.

BMW 2 Active Tourer 218i teszt
Képgaléria
BMW 2 Active Tourer 218i teszt
A képre kattintva galéria nyílik több képpel!



BMW 2 Active Tourer teszt
Műszaki adatok BMW 2 Active Tourer 218i
Éjszakai fények

Először is valószínűleg a márkának több új vevő fog érkezni akár más márkáktól is, s lehet úgy is látni az eddigi BMW  tulajdonosoknak; bővül a család, akik a BMW értékeit más oldalról közelítik meg, mint az eddigiek.
Másodszor az ehhez tartozó fejlesztések tovább gazdagítják a gyártó tudását, valószínűleg a BMW is tisztában van az eddigi sportos és prémium értékeivel, melyek miatt a „vadorzó” rajongók ragaszkodnak az autóikhoz, ezért sem kell azoknak félniük, hogy nem lesznek a BMW háza táján a jövőben is csodálatos megszokott hátsókerekes sportos kocsik. Vegyük csak figyelembe a nemrég megjelent 4-es coupét, az M4-ről pedig már ne is beszéljünk, s ne felejtkezzünk el az i8-ról sem!
Harmadszor pedig emlékezzünk az X-ek megjelenésére, sőt még inkább az első dízelmotoros BMW-kre, mely hajtás előzőleg szinte elképzelhetetlen volt a márka vásárlói számára, majd nem csak megszokták, de igen meg is szerették őket. Olvassák el a BMW dízelmotorjainak 30 éves történetét, s emlékezzenek meg dr. Anisits Ferencről aki, az első BMW dízelmotor fejlesztője volt csapatával.
Hát ilyen újító előfutár a 2-es Tourer családi autó is.




A BMW 2 Active Tourer (F45) a 2014-es Genfi Autószalonon tartotta a világpremierjét, de bemutatkozott a Párizsi Autószalonon is.
Tudták, hogy eredetileg a koncepcióautó plug-in hibrid volt? A 2012-es Párizsi Autószalonon mutatták be, az elképzelésről az alábbi linken olvashatnak. Egyébként a műszerfal kialakításából tartottak meg belőle, például a klímaszabályzó fölötti tárolórekeszt.
A BMW 2 Tourer 2014 júniusától itthon is megrendelhető.
A gyártó összefoglaló bemutatása az autóról.


Az autóra ránézve most tekintsünk el a mi ez BMW márkajel egy családi autón hűlekedéstől. Elsőre valóban furcsa, de elölről BMW, hátulról L alakú lámpákkal BMW, oldalról az ék formát szokni kell - még akkor is, hogy karcsúsító hajlatokat kapott az oldalvonalba és az ajtókba -, vele élve azonban menni fog hamar, pláne amikor már a megszokott beltérbe kerülünk, s a külső méreteihez képest egy tág utastér fogad sok rakodási lehetőséggel és többféleképp variálható csomagtérrel.



A beltérhez hozzá tartoznak az ülések is. Családi autóknál nem furcsa a rövidebb ülőlapú ülések, sportüléseket a vezető és az első utas számára a Sport Line és M Sport modellekhez kapjuk, egyébként 163.000,-Ft-ba kerülnek. Az Ülésállítás elektromos, memória funkcióval 313.000,-Ft, azonban a sportülés manuális beállítással is BMW-sebb érzés. Ami inkább jól esik az ember komfortérzetéhez az ülésfűtés - vezető és az első utas számára – 108.800,-Ft-ért megkaphatjuk. Pozitív, hogy a modellhez elérhető 313.000,-Ft-ért navigáció 6,5"-os kijelzővel, 800 x 480 felbontással. Tartalmazza a főútvonal hálózatot és az összes hozzá kapcsolódó helységben történő útvonaltervezést. A navigáció plusz már a megszokott 820.400,-Ft-ért vehető meg. Itt a képernyő színes 8,8"-os és az iDrive gombbal működtethetjük. Alapfelszereltségben kapjuk továbbá az AM/FM rádiót, 6,5" kijelzőt 800 x 480 felbontással, melynek kezelése iDrive vezérléssel vagy a 8 db programozható gomb segítségével lehetséges, továbbá USB/ AUX IN, Apps iPod csatlakozókat, Bluetooth kihangosító berendezést, audio streaming funkcióval. Ami kellhet még a kényelmünkhöz, a sebességtartó automatika, mely fékező funkcióval ellátott 141.700,-Ft-ért érhetjük el.





A Driving Experience Eco Pro üzemmóddal az alapfelszereltség része, Sport Plusz üzemmóddal 115.400,-Ft. Az autó Comfort üzemmódban indul. Az Eco Pro üzemmód segíti a vezetőket, hogy vezetési stílusuktól függően akár 20 százalékkal is csökkenthessék autójuk fogyasztását – mondja a gyártó. A Tourernél a választó gomb nem a váltó mellett van, hanem a klímavezérlő alatt található fiókfogantyúra emlékeztető elem.
Az autó extrái közül rendelhetünk még az Active Tourerünkhöz Panoráma üvegtetőt 411.900,-Ft-ért


A hátsó üléspad hosszúsága 123 cm, ülőlap hosszúsága 46 cm, varratig 43 cm. Középen mérve a középkonzolig 32 cm hely van, vezetőülés mögött 170 cm magasságú emberre állítva 36 cm az ülőlap és első ülés háttámlája között mért távolság. Az övcsatokat ülésbe süllyesztették. A magasság a tetőig a két szélen mérve 93 cm, középen 92 cm.

A hátsó üléseket A 40:20:40 arányban dönthetjük. Így a csomagtér 468 literes befogadó képessége 1510 literre bővíthető. Ha lehajtottuk az üléseket 142 cm a hossz rakodási rész, középkonzolig 170 cm, műszerfalig egyenesen 245 cm, anyósülés felé sréhen 270 cm. Magasság 74,5, kalaptartót kivéve.

Ülésállítási funkció a hátsó ülésekhez 98.900,-Ft A hátsó üléssor mechanikus előre/hátra állítási lehetősége 130 mm-rel.



Csomagtér mérete: hosszúság 79 cm, szélesség 101 cm, magasság a kalaptartóig 40 cm. A sík tér alatt 70 literes rakodótért találunk – jó lenne kiakasztani a felhajtott fedelet. Alul a méretek 84.5 cm széles, 50,5 cm hosszú, 17 cm magas.




A BMW 2 Active Tourer alapkivitelben (3 hengeres 136 lóerős 218i) 7.364.000,-Ft. Négyféle megjelenésben és felszereltségben rendelhető: Advantage, Sport line, Luxury Line és az M Sport modell.

Motorok
A BMW Active Tourer 3 féle benzinmotorral: három hengeres 218i, és négyhengeresek 220i, 225i, illetve és 3 féle dízelmotorral három hengeres 216d, 4 hengeresek 218d,  220d. kapható. Azonban rendelhető lesz xDrive meghajtás is a 225i és 220d motorokkal.

A tesztelt modell a három hengeres, benzines 218i volt, direkt őt kértük a dízel helyett, így alkalom nyílott rá, hogy összehasonlítsuk az 1-es BMW 114i négyhengeres 1598 cm3-s motorjával. A motor csendesen jár és a hangszigetelés is jó. A motor teljesítményével sem volt gond, egyenletesen gyorsult és adta le a teljesítményét. A közel azonos tömegű autó mozgásán érezhető volt a 25 kW és 134 lóerő különbség a háromhengeres javára. (Gyári adat szerint is a 114i 11,2 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/h-ra, a 118i-nek elég 9,2 másodperc.) Azonban a 114i gyári vegyes fogyasztására 5,5–5,7 liter/100 km az adat, a teszt során szerpentinezéssel, 40 fokos külső hőmérséklettel, 21 fokosra állított klímával 7,1 liter/100 km vegyes fogyasztást állapítottunk meg, addig a 118i gyári kombinált 5.2–4.9 liter/100 km fogyasztását nem tudtuk megközelíteni, az eredmény 8,7 liter lett és üzemmódonként 1-2 kigyorsítást kivéve normál közlekedés szerint használtuk, s szót fogadtunk a váltásokra való figyelmeztetésnek is.
Megoldásként használhatjuk az Eco Pro módban elérhető vezetési stílus elemzését, amelyből tanulhatunk gazdaságosabban vezetni vagy veszünk egy körülbelül 900 ezer forintért drágább 216d-t (86kW, 116 LE), melynek vegyes fogyasztására 3,8 liter/100 km-t ad a gyártó. Az erősebb 218d sem fogyaszt rosszul 4,1 l, viszont az ára kb. 1,5 millióval több az alapmodellétől.
Vezetni azonban élvezetes. A kormányszervó beállítása továbbra is tökéletes, a futóműve nem kemény, családbarát. Kanyarstabilitása BMW-s, jó.


Az EuroNCAP tavaly törte össze az autót 5 csillagos törésteszt eredménnyel, melyből az utasvédelem 84 %-ot, a gyerekutas védelem 85 %-ot, a gyalogosok védelme 60 %-ot, az autó biztonsági felszereltsége 70 %-ot ért el.

Az Active Tourert Alpesi fehér és fekete színben, illetve metálfényezéssel 11 színkombinációban vehetjük meg.


Családapának lenni
Második nap már nagy barátságban voltunk az autóval. Elképzeltem egy családapa vagyok – már amikor nem kísértett a fickóskodás – ülök egy nagyon jó autóban. Büszke vagyok rá és a családomra is. Óvatosan vezetek, mögöttem 2 gyerek ül az iskolát kezdő fiam és a bébi két éves lányom, mellettem a feleségem. Jó nekem velük és ebben az autóban.
Majd tesztelőként eszembe jutott, esetleg az evolúció visszájára fordul; a BMW-sé vált papa, amikor felcseperednek a gyerekek és kezdenek kirepülni, lecserélem a családi autót és veszek egy BMW-t, egy fickós BMW-t. Igaza volt a BMW-nek? Meglátjuk. Üdv a családban!




BMW 2 Active Tourer teszt
Műszaki adatok BMW 2 Active Tourer 218i
Éjszakai fények






Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

Autóspanasz.hu

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER