Címkék: BMW | Császár | teszt | western | X5

2014. szeptember 04. csütörtök, 19:50

 

Az E53 kóddal jelölt BMW X5 első generációját 1999-től 2006-ig gyártották. Az E70 kódjelű második generációt 2013-ig jegyezték. A 2009-es New York-i Autószalonon mutatkozott be be a nagyközönségnek az X5 M modellje. A harmadik generáció 2013-ban érkezett F15 kódjellel.

X5-ös BMW teszt
Képgaléria
X5-ös BMW teszt
A képre kattintva galéria nyílik több képpel!

 

A Frankfurti Autószalonon az X5 3. generációval egy időben debütált a Concept X5 Secutity Plus, mely a VR6 védelmi szint követelményeinek is megfelel.
Az új X5-ös Magyarországon 2013 novemberétől rendelhető az M50d-vel együtt.

A 2014-es New York-i autószalonon újdonsága az eDrive plug-in hibrid változata volt, mely teljes feltöltés után 30 km-t tud megtenni tisztán elektromos üzemmódban.

Amit a képekről tudni kell
Mivel az első gyári fotók a Vadnyugatot idéző kanyonokban készültek, felkerestük a western hazai képviselőjét Western Henrixet Császáron, a képek Henrix City-ben készültek, hogy harmonizáljanak az autó gyári bevezető fotóival.



BMW X5 megkérdőjelezhetetlen népszerűséggel
Érdekes összehasonlítani az X5 ikonikus modell eladási statisztikáját az X3-aséval, mely egyben a népszerűségét is mutatja.
Bár a hasonló motorral szerelt autók árkülönbsége körülbelül 2 millió forint, viszont kétségtelen, hogy az X3-as 20i sDrive bruttó 11.154.000,-Ft, a dízel 18d sDrive 10.579.000,-Ft-ért már elérhetőek, (xDrive többlet benzinesnél 700 ezer, dízelnél kb. 1 millió forint a különbség) ezen motorok nincsenek is az X5 kínálatában.
Az X5 evvel szemben 35i xDrive-val indul bruttó 17.319.000,-Ft-tal, a dízel 25d sDrive 14.599.000,-Ft, xDrive 15.340.00,-Ft.
Tehát, míg a hasonló motorral szerelt modellek árkülönbsége 2 millió forint, a kisebb motorokkal bizony egy átlag családnak sokkal jobban elérhető az X3-as, mivel itt már a belépő modellek között 4-6 millió forint az árkülönbség.

Eladási statisztika, 2013., 2014 első félév

X3-as eladás
Tavaly 77.959 db első félév, idén első félév 82.830 db. Növekedés 6,2 %.
X5 eladás
Tavaly első félév 52.651 db, idén első félév 68.283. Növekedés 29,7 %.

Az eladási számok alapján az X5-ös népszerűsége az árkülönbséget tekintve akkor is megkérdőjelezhetetlen, ha belőle sok szervezet, cég is rendel, hisz alig marad el az árban könnyebben elérhető X3-asétól.



Nézzék meg az X3 20d xDrive és az X5 30d xDrive pár adatát, melyből eldönthetik Önöknek mely jellemzők az előnyösebbek.


                                                  X3 20d xDrive                      X5 30d xDrive

Ár (bruttó)                               11.699.000,-Ft                      16.556.000,-Ft
Saját tömeg                                       1725 kg                                 2145 kg
Hosszúság                                         4,648 m                                 4,886 m
Magasság                                          1,675 m                                 1,762 m
Szélesség tükrökkel                           2,098 m                                2,184 m
Csomagtartó mérete:                     550/1600 l                            500/1870 l

Fogyasztás
Kombinált fogyasztás                  5,6 l/100 km                        6,2 l/100 km   teszt 8,7 l
Fogyasztás városon kívül            5,0 l/100 km                         5,7 l/100 km   teszt 9,2 l
Tesztfogyasztás városon kívül     4,8 l/100 km (a gyári alatt!!)
Városi fogyasztás                         6,7 l/100 km                        7,1  l/100 km  teszt, 9,7 l

Gyorsulás 0-ról 100 km/órára                 8,5 s                          6.9 s
Max. teljesítmény                       135 kW, 184 LE                   190 kW, 258 LE

Az X3-as nagyon jó családi autó. Az ára prémium mivoltához rendben van. Fogyasztása kiváló, bár gyorsulása elmarad a fenti nagyobb teljesítményű motorral rendelkező X5-ösétől, menetstabilitása viszont kisebb tömegéből és méreteiből is adódóan jobb.
Az X5-öshöz viszont már olyan extrák tartoznak, amelyet az X3-nál még nem érhetünk el.


A dizájn változásokat tekintve minden szónál többet mondanak a fotók. Nézzék meg a 3 generáció változását képekben.

E53 1999-2006

 

E70 2006-2013

 

F15 2013-

 

Az első két generációra inkább a terepjárós kiállás volt a jellemző különös tekintettel a lökhárítók kialakítására, az új generáció már a kor szelleméhez is igazodva sportos jellemzőkkel bír. A második generációnál jóval nagyobbak lettek a vesék, a harmadiknál a jelenlegi BMW modellekre jellemzően kissé előre dől. A lámpák pedig szélesebben húzódnak. Újdonság az első kötényben található Air Curtain, valamint az első kerekek mögött lévő Air Breather nyílások, melyek a dizájn mellett fogyasztás és a CO2 kibocsájtás mérséklő funkciót is ellátnak. A jobb és bal oldalon lévő kipufogócsövek alapfelszereltség. A tetősíneket az extrák között találjuk.






Az autó belterében alapfelszereltségben bázis kivitelű Twill szövetkárpit üléseket találunk. Az M sportcsomaggal ellátott tesztautóban és az M50d-ben az elektromos működtetésű memóriás sportüléseket alcantara/bőr kárpitkombináció borítja. Tapasztalatunk szerint, amennyiben túlságosan felemeljük az ülést nehéz a kényelmes üléspozíciót megtalálni. Ülésfűtést plusz rendeléssel kapunk.




Alapfelszereltség az állítható a bőrkormány és a 2 zónás automata klíma, kihangosító berendezés, a BMW Professional rádió sztereó hangsugárzó rendszerrel és 6 db hangszóróval, az AUX és USB csatlakozási lehetőség. A navigációs rendszer 861.900,-Ft. Próbautunk során még nem tartalmazta az M0 leújabb M5-Szigetszentmiklós közötti szakaszt, érdemes lesz frissíteni.




Javasolt extra a 4 zónás automata klíma és a hátsó üléseknél a Professional szórakoztató rendszer és a világítás csomag, amely nem csak külső környezet-megvilágítást tartalmaz, hanem belül, szép színes fénycsíkokat is, ára 126.500,-Ft.




Több képet az éjszakai fényeknél találnak.


Az első részében nyíló két részes panoráma üvegtető 565.700,-Ft-ba kerül. Azoknak ajánlott akik a klímánál jobban szeretik a szabad levegőt, mivel autópályán sem vág be a menetszél a nyitáskor kiemelkedő légterelőnek köszönhetően.


A 40:20:40 arányban lehajtható hátsó üléssor alapkivitelhez jár a hátsó üléseken Isofix gyerekülés rögzítési pontokkal. A hátsó üléspad méretei: szélesség 142 cm, ülőlap hossza középen 50 cm. Két szélső ülés szélessége 59 cm. Középső hely 24 cm. Lábtér 168 cm-es vezetőhöz állított ülés mögött a hátsó ülésig 27,5 cm, középen a középkonzol végéig 21 cm. Az ülések legmélyebb pontjától mérve a tetőkárpitig a magasság 96 cm.
Beépíttethető harmadik üléssor is 2 behajtható kiegészítő üléssel 658.900,-Ft-ért. Ebben az esetben nincs a csomagtartó padlója alatt plusz tárolórekeszünk.

Az 500 literes csomagtér 1870 literre bővíthető. A csomagtartóban lévő síneken állítható rögzítési lehetőség van, tárolócsomagban a csomagtérpadló alatt plusz rekeszt találunk. A csomagtér méretei: a perem mögött lévő legnagyobb szélesség 125 cm,kerékjárati ívek között 110 cm. Hosszúság 100 cm, üléseket lehajtva 165 cm, az ülések széléig, a középkonzol végéig pedig 185 cm. Magasság a kalaptartóig 44 cm, legnagyobb belmagasság 85 cm, az ablaküveg felső pereméig 80 cm.
Csomagtér elválasztó hálót 59.900,-Ft-ért kapunk, illetve csomagok részeiként.

A csomagtérajtó 2 részből áll, az elektromos működtetésű felső részből és a kézzel könnyedén nyitható alsó peremből. A perem magassága 20 cm, kisebb termetű ember nehezen fér hozzá a csomagtér belső részein lévő pakkokhoz, azonban a peremet lehajtva könnyebb becsúsztatni nagyobb tárgyakat.





Amint fentebb láttuk, az X5-ben nem tudtuk megközelíteni a gyári fogyasztási értékeket, azonban általában normál módban közlekedtünk, vagy sport módban, amiben ugyan országúton is megnőtt a kompjúter által kiírt átlagfogyasztás 10,5 literre, viszont az X5 vezetése ebben az igazán élvezetes és jön elő a BMW lelke az autónak. Nem csak gyorsulásban, de kormányzásban és futómű érzésben is. Normál módban érezni a nagy tömeget és az avval járó fizikai törvényeket, amely sport módban eltűnni látszik. Mégis akik spórolni akarnak javasoljuk az Eco módba való kapcsolást autópályán és csorgós dugóban.



Javasolt extrák: PDC (parkolás segítő rendszer 259.600,-Ft. Tapasztalatunk szerint rendkívül érzékeny. Éjszakai fotózáskor a fűszálakra is csipogott, de inkább riasszon, minthogy megnyomjuk valahol is az X5-ösünket. BMW Night Vision személyfelismeréssel 665.000,-Ft és Távolsági fényszóró asszisztens. Innovációs csomag 922 700,-Ft „magyar pengőért”. Tartalmazza a Driving Assistant Plust (távolságtartó tempomat, sávváltásra figyelmeztető jelzés, Head-up kijelzőt és a Sebességhatár kijelzést. Professional navigációs rendszer.


Így működik a BMW Távolsági fényszóró asszisztense
Az X5-ösben próbáltuk először a BMW Távolsági fényszóró asszisztensét, mely nem csak igen jó móka, hanem valóban nagyon kényelmes és praktikus is. Bekapcsoljuk az automatikát, és innentől kezdve nincs gondunk a fel-le kapcsolgatással. Nagyon jól megvilágítja az utat és az út menti részeket, majd, ha szembe jönnek vagy beérünk egy másik autót, azt úgy állítja a fényszórók irányát, hogy a többi közlekedőt ne zavarja, miközben megmarad az út és útjelzőtáblák lehető legjobb megvilágítása. Mivel senki nem „vakított vissza” az országúti próba során, ez a funkció igazoltan jól működik.

BMW gyári videója a működésről


Bár a Távolsági fényszóró asszisztens 50.000,-Ft-ba kerül, kis szépséghibája, hogy önmagában nem, csak LED-es Adaptív fényszórókkal együtt, mely 485.900,-Ft-ot ér és 199.700,-Ft-os Adaptív kanyarvilágítással együtt rendelhető. Mely összesen már 735.600,-Ft-ba kerül, mégis a javasolt extralistára ajánljuk.


Gyárilag villog az új BMW X5 városi legendája
Az X5 nemzetközi bemutatója után elterjedt – autós újságírói körökben is - egy mára már szinte kitörölhetetlen városi legenda, azaz az új X5 gyárilag tol és villog, azaz, ha az előttünk menűhöz túl közel kerülünk vagy bejön elénk az X5 felvillantja a fényszóróját.
Nem tudjuk az autót vezető tesztelők milyen körülmények között és mit észleltek, mint biztonsági funkciót. Az X5 átvételekor rákérdeztünk, igaz-e, egy határozott nem volt a válasz. (Amely logikailag érthető is, hiszen akár egy felvillantás sem lehet biztonságos, hisz vagy akaratlan megijedést eredményezhet vagy akaratlagos „azért sem megyek el” viselkedést.)
Miért tettük ezt a gondolatsort a távolsági fényszóró asszisztens bemutatása után? Talán ezt láthatták villantásnak? Ugyanis nappal elég nehezen érzékelhető a kocsiból a reflektor villogása – de ez részünkről csak egy fikció.




Motorok
Az X5-ös BMW-t kétfélféle benzinmotorral szerelik: 6 hengeres 2979 cm3-es 306 lóerős 35i xDrive és egy 8 hengeres 4395 cm3-es 450 lóerős 50i xDrive.
A dízelmotor választék: a 4 hengeres 1995 cm3-es 218 lóerős 25d sDrive és xDrive választási lehetőséggel, a 6 hengeres 2993 cm3-es 258 lóerős 30d xDrive, a 6 hengeres 2993 cm3-es 313 lóerős 40d xDrive, s a kínálat csúcsán a 6 hengeres 2993 cm3-es 381 lóerős M50d.

Az X5-öst 8 fokozatú Steptronic funkciós automata sebességváltóval szerelik. M sportcsomaggal szerelt autókban és az M50d-ben 8 fokazatú sport automata sebességváltó van, a multifunkciós kormánykerék mögötti váltófülekkel is válthat a vezető.


BMW X5 biztonsági autók

A BMW biztonsági autói 30 éves múltra tekintenek vissza. Az új X5 Secutity pPlus már a VR6 védelmi szint követelményeinek is eleget tesz. A páncélozott utascella robbanószerkezetek, illetve az AK-47-es gépkarabély lövései ellen is védelmet nyújtanak. Az autót BMW TwinPower Turbo technológiával szerelt, 450 lóerős V8-as benzinmotorral szerelik gyárilag a megrendelőknek.

A BMW X5 általános vevőköre a világban családokon kívül vállalkozások, rendvédelmi szervek, nemzetközi szervezetek, kiemelt védelemre szoruló személyek.

 





BMW X5 30d xDrive teszt
BMW X5, műszaki adatok, felszereltségek
Éjszakai fények, lámpák



Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER