Címkék: állami autók | biztonsági autók | BMW | BMW 7 | diplomata kocsik | közbeszerzés | külképviseletek | teszt

2014. július 30. szerda, 15:04

 

A BMW 7 (E23) 1977-ben mutatkozott be, ezt további 4 generáció követte. A jelenlegi 5. generációs modellt 2008-tól gyártják. Az Active Hybrid 7 koncepció járműként mutatkozott be 2008-ban a Párizsi Autószalonon, majd 2010-től jelent meg a piacon.

7-es BMW teszt
Képgaléria
7-es BMW teszt
A képre kattintva galéria nyílik több képpel!

 

A 7-es sorozatot 2012-ben felfrissítették. Az autó új LED technikájú fényszórókat kapott. A veséket és az első lökhárítót átdolgozták, s a lamellák 12 helyett 9-re csökkentek. Szériakivitelben megkapta a 8 fokozatú automata sebességváltót. Fejlesztésen esett át a V8-as 750i motor. Az utastér még csendesebb lett.




BMW 7 generációk számokban
1. E23, 1977-1986
2. E32 1986-1994
3. E38 1994-2001
4. E65, E66, E67, E68 2001-2008
5. F01, F02 2008-, ActiveHybrid 7 F04 2010-


A jelenkori BMW-k orra nem csak hosszú, de igen kecses is. Ezt karcsúsító törésvonalakkal és enyhén előre dőlő vesékkel érték el. Az erőt pedig, a 7-es esetében is a nagyméretű vesék hordozzák. A karcsú vonalak jellemzőek az egész autó kialakítására. A lágyan emelkedő övvonal hátul belesimul a lámpákba. Az irányjelzőket elöl a szemöldökbe és a külső visszapillantó tükrökbe építették. Rendelhető az adaptív kanyarvilágításon túl LED-es adaptív fényszóróval, LED technológiás ködlámpákkal, illetve mindezt megfejelhetjük a távolsági fényszóró asszisztenssel, mely a forgalomtól függően változtatja a fény erősségét és a fénycsóva kiterjedését. A BMW Night Vision pedig felismeri az autó előtt járó gyalogosokat majd külön fókuszálva meg is világítja őket.
Azonban kicsit előre szaladtunk, a kinézetet tekintve is az ördög a részletekben rejlik, nézzék meg inkább a 7-es BMW oroszlánarcát közelről.


A súlyos és vastag ajtókat kinyitva megértjük, hogy fér be a biztonsági autók kb. 5 cm-es golyóálló üvege.





A belső teret illetően alapfelszereltség a Dakota bőrkárpitozás, tesztautónkat elefántcsont színű Exkluzív Nappa bőrkárpitozás díszítette. Az elektromos működtetésű memória funkcióval ellátott ülésállítás alapfelszereltség, mint ahogy az ülésfűtés az első ülésekhez. Extraként rendelhető deréktámasz és masszázs funkció vagy akár elölre sportülések is.
Az első kétzónás automata klíma berendezés alapfelszereltség, a négyzónásat opcióban kapjuk.



A kormánynál alapfelszereltség a Multifunkciós bőr kormánykerék, elektromos kormányoszlop-állítással. Beüléskor a beszállást segítendő a kormány megemelkedik, majd az autó beindításakor vezetési pozícióba tér vissza.

A Multifunkciós műszerfali kijelzőt kb. 200 ezer forintért érhetjük el. A különböző vezetési karakterisztikákat (Eco Pro, Comfort, Sport) eltérő dizájnnal jeleníti meg a műszerfalon és a kijelzőn is. A Comfort az alapbeállítás.

    


    

Vezetőnek további élvezeti elem az opcióként elérhető Head-Up kijelző, mely a szélvédőre vetíti a gépkocsi vezetésével kapcsolatos információkat a sebesség kijelzéssel együtt a navigációs útvonalra vonatkozó teendőket is.

Az új Professional navigációs rendszer nem csak arról nevezetes, hogy interaktív módban a konrollerre kanyarintott betűinket felismeri és megpróbálja kikövetkeztetni az uticélunk, hanem városban 3D képeket vetít nevezetesebb épületekről, továbbá Az ECO PRO Route funkció kikalkulálja a fogyasztás szempontjából leggazdaságosabb útvonalat.

Mivel fontos az utasok kényelme DVD Professional rendszer is rendelhető iDrive vezérléssel a hátul ülő utasok részére is, továbbá ugyanígy elérhetik a navigációt, telefonkezelést is. A digitális TV funkció megvételekor azt álló helyzetben lehet működtetni.
A zenék élvezetét harman/kardon HiFi hangsugárzó rendszer teheti élvezetessé digitális erősítővel, 9 csatornával,
600 W teljesítménnyel, 16 hangszóróval vagy Bang & Olufsen high-end hangsugárzó rendszerrel 16 csatornás, 1200 wattos erősítővel, 16 hangszóróval.

A belső hangulatvilágítás lehet Modern-fehéres vagy Classic-piros. Az utóbbi kellemesebb, hangulatosabb - szubjektív véleményünk szerint.

A 7-es BMW 5 üléses, de fejedelmiben 4 várja az utasokat. A hátsó ülésekre jellemző méretek: az üléspad teljes szélessége 135 cm, szélső üléseké 49 cm, középen 39 cm. Az ülőlapok hossza 52 cm. Legnagyobb magasság a két szélen a tetőig 94 cm, középen 88 cm. Lábtér 170 cm-es vezetőhöz igazítva 29 cm a hátsó üléstől, középen a középkonzolig 18 cm.

Elektromos működtetésű napfénytetővel is kérhetjük a 7-es BMW-nket, ráadásul 500 ezer alatt megkapjuk. Kinyitáskor légterelő védi a hátsó utasokat a széltől.




 


Sízsák vagy italhűtő, avagy a csomagtér
A hátsó két szélső ülés közötti kartámaszt lehajtva találhatunk sízsákot (esetünkben) vagy esetleg egy italhűtőt. A sízsák (mely kiváltható tetőboksszal) 116.500,-Ft, az italhűtő kb. a négyszerese, azonban funkciójában sokkal inkább kihasznált lehet ellentétben a majd hatszoros áron lévő hátsó lehajtható asztalkákkal.
1. szabad térre megyünk, 2. nincs a szállodában a kedvenc italunk, 3. félünk, hogy megmérgeznek minket…

A sízsákba 178 centis síléceket pakoltunk, de 220 centis sílécnek még be kell férnie – mérésünk szerint. Az italhűtőbe 2 db 0,7 literes palack pakolható, a hűtő 50 literrel csökkenti az amúgy 500 literes csomagteret.
A csomagtér méretei centiméterekben: hosszúság 111 cm, legnagyobb szélesség hátsó két oldali rekeszekkel 138 cm, rekeszek közötti távolság 84 cm, kerékjárati ívek között 78,5 cm, magasság 52 cm.




A távirányítással nyitható és zárható csomagtér nyitás-zárás elegáns, mint ahogy a Soft-Close zárást segítő automatika. Azaz csak behajtjuk az ajtókat az automatika pedig behúzza és finoman csukja. Ez elegáns. A komfortbejutás opció nem csak drága, de a lábbal nyitható csomagtér nem méltó az autóhoz. Egy hetes alá rugdosni nem elegáns, kipróbáltuk, működik, ez egy családi fel-telepakolós autónál jó, a 7-es BMW-nél az előbbieket ajánljuk.


A fentebb leírtakból is sejthető, hogy a 7-es BMW vezetése már kényelme szerint is örömöt okoz. Vezetéstámogató rendszerei közül bőségesen válogathatunk a jelenlegi csúcstechnológiák közül.

A gyári kombinált fogyasztása a 730d xDrive tesztautónknak 6 l/ 100 km, tesztfogyasztás 9 l/100 km volt, amely valóban teljesen kombinált, hisz ebbe nem csak a városi-országúti használat keveredett, hanem a Comfort, kevés Eco Pro és Sport üzemmód, továbbá állóhelyzetben alapjáraton való járatás fotózásokkor.

Az Eco Pro mód teljesen elégséges városban, főleg dugóban. Sport módban szépen megindul a 2 tonnás autó és 6 másodperc alatt eléri a 100 km/h-ás sebességet. A legnagyobb sebesség 250 km/h.

Kipróbáltuk földúton is, mivel felénk most építik ki a csatorna hálózatot, így az összes utca fel volt túrva. A göröngyöket és buckákat szépen kisimította a futómű, országúton pedig végtelen kellemes puha utazásban lehet részük a benne ülőknek.

A kormányszervó beállítását továbbra is csak dicsérni lehet. Nem túl puha, nem túl kemény. Tökéletes, mint ahogy a megindulás után észrevétlen váltásokkal működő 8 fokozatú, Steptronic funkciós automata sebességváltó is.


Említésre érdemes az extraként rendelhető Driving Assistant Plus több funkciót magában foglaló vezetéstámogató rendszer. A távolságtartó tempomat a beállított sebességet 30-210 km/h-ás tempó között tartja. Ha lassabban közlekedő járműhöz érkezünk fékez és 3 választható követési távolságot tart. Amennyiben bevágnak elénk alkalmazkodik a jármű, de balesetveszélyes helyzetekkor érdemes odafigyelni és nem csak az automatikára hagyatkozni. A rendszer képes a teljes megállásig követni az előtte haladót, majd a sor újra indulásakor tovább indulva követni azt. Dugóban érdemes gázzal segíteni a gyorsabb indulást. Végtelenül kényelmes alkalmazás, egyre figyeljünk, ne felejtsük, el, ha esetleg nem kapcsoltuk be… Külön öröm volt érzékelni most a 7-esben, hogy biciklisre is nagyon jól reagált a legtöbbször, azaz úgy viselkedett, mintha egy előtte haladó gépjármű lenne, viszont mindenképpen érdemes a figyelmet nem hagyni ellankadni, mert a nagyon a szélen haladót esetleg nem veszi észre, kis százalékban volt ilyen tapasztalat.
A Driving Assistant Plus tartalmazza még az akaratlan sávelhagyásra figyelmeztető jelzést, ilyenkor a kormánykerék rezeg, a kijelzőn pedig figyelmeztetés jelenik meg, a fékek 15 km/h-ás sebességtől nagyobb fékerő-reakcióra készíti fel. (A Driving Assistant csomag a sávelhagyásra figyelmeztetést tartalmazza.)
Ezen alkalmazások meglétekor, bizony a vezető igen ellustulhat, azonban a rendszer kényelme – a maga korlátai közt - a saját védelmére is szolgál.
A Driving Assistant Plus része a tájékoztató az előzési tilalomról, illetve a sebességhatár kijelzés is, az utóbbi a kilométerórán is megjelenik egy kis piros csíkkal.
Városban vagy mélygarázsban jól jöhet a tolatókamera az 5 méteres autónak.


Motorok
A 7-es BMW-t háromféle benzinmotorral szerelik a 6 hengeres 740i, a 8 hengeres 750i és a 12 hengeres 760i-vel.
A dízelmotor választék 6 hengeres 730d, 740d és a 750d.


7-es BMW árak
A legolcsóbban a dízel motorral szereltekhez juthatunk. A 730d 6 hengeres 258 lóerős kezdő motorral szerelt ára bruttó 22.689.000,-Ft, az xDrive változat 1 millió 10 ezer forinttal kerül többe.
A legkisebb benzinmotor a 6 hengeres 740i 320 lóerős teljesítménnyel bruttó 25.635.000,-Ft-ba kerül. A kínálat csúcsán a 12 hengeres 544 lóerős 760Li áll bruttó 44.029.000,-Ft áron, de ugyanez a motor a rövidebb autóval már bruttó 40.773.000,-Ft-ért hazavihető. Az L a meghosszabbított hosszméretre utal, tehát az 760Li 14 cm-rel hosszabb a 760i-nél.
A dízel kínálat csúcsán a 750d xDrive áll 6 hengeres motorral 381 lóerővel bruttó 29.199.000,-Ftért, az L változat 850.000,-Ft-tal kerül többe.

Nézzük ez mit takar gyorsulás és (gyári)fogyasztási értékekben:

730d    6,1 s 0-100 km/órára     5,6 l/100 km
730d xDrive    6,0 s 0-100 km/órára     6 l/100 km
750d xDrive    4,9 s 0-100 km/órára     6,4 l/100 km

740i    5,7 s 0-100 km/órára    7,9 l/100 km
760i    4,6 s 0-100 km/órára    12,8 l/100 km

Nos akkor megértették mit érnek főleg a másodpercek. A több mint 2 tonnás luxusautó 4,6 másodperc alatt 100 km/h-ás sebességet elérve nem kis katapult élményt biztosít kiváltságos élvezőinek, de a 6,1 másodperces sem olyan rossz, hisz ezt próbáltuk, s evvel a gyári fogyasztás arány majdnem fele a legerősebb motorénak, s/de az ár arány is ehhez igazodik – ez már jó hír. Azért igazságtalanok se legyünk, hiszen a csúcsmotorokkal szerelt autókhoz, már sok extra felszereltség alapban jár.

Szubjektíven javasolt extrák
Business csomag 1.738.400,-Ft (lsd. bővebben), Tolatókamera, Sávváltásra figyelmeztető jelzés, BMW Night Vision dynamic light spot funkcióval, Távolsági fényszóró asszisztens, Driving Assistant Plus, Soft-Close zárást segítő automatika az ajtóknál, Üvegtető, elektromos működtetésű toló és emelő funkcióval, Professional navigációs rendszer, BMW Head-Up kijelző, Masszázsfunkció a hátsó üléstámlákhoz, Professional szórakoztató egység a hátsó üléseknél iDrive vezérléssel.

BMW Security, páncélozott autók
A BMW már a gyártáskor egyedileg építi meg a leginkább diplomaták és nemzetközi szervezetek számára megrendelt biztonsági járműveket. Az X5-ösök és a 7-esek háromféle biztonsági fokozatban rendelhetők: Security, Security Plus, High Security.

BMW 7 biztonsági autók története képben




Ezek az autók védelmet nyújtanak az utcai támadások ellen, a legmagasabb védelmi szintűek pedig a szervezett bűnözés általi támadások és robbanószerkezetek és páncéltörő fegyverek ellen is így a .44 Magnum revolver és az AK-47 gépkarabély lövéseitől is védelmet nyújtanak. Ezen autók ára az alapár 4-5-szörösét is kitehetik.




Videó a BMW Security autóiról


Hiába a bombabiztos páncélozott jármű, a másik kulcsszerep a sikeres védelemhez a sofőr vezetői tudása és mentális állóképessége.

Így képzi a BMW a biztonsági sofőröket



Sofőr legyek vagy főnök?
A 7-es BMW nem tipikusan családi autó. Nagyrészt diplomáciai képviseletek, állami szervek, nemzetközi szervezetek vagy egyéb nagyfőnökök autói. Sofőr legyek vagy főnök? A főnök keresi a jobb pénzt, de munkájából adódóan többnyire csak utas. Ha meg is tudná venni, szinte nincs is ideje vezetni. A sofőr vezeti és élvezi az autó lényét, vezetéséből adódó örömeit. A választ a mai napig nem tudom. Amíg eldöntöm; tud valaki sofőrállást egy 7-es BMW-re, mely nem is biztonsági autó? Azonban, ha egyszer „főnök” leszek van tippem melyik autókból rendelünk.




BMW 730 xDrive Limousine teszt
BMW 7 árak, műszaki adatok, felszereltségek
Éjszakai fények, lámpák


 



Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

Autóspanasz.hu

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER