Címkék: 520d | árak | BMW | BMW 5 | felszereltségek | műszaki adatok | teszt

2014. március 17. hétfő, 13:00

 

A hatodik generációs 5-ös BMW is átesett tavaly egy fazonigazításon. Dolgoztak a vesék kontúrvonalain és az alsó légbeömlőnyílásokon, illetve a hátsó lökhárítón és a hátsó lámpák kialakításán, az indexeket a külső tükörházakba építették. A xenon fényszórók minden modellnél az alapfelszereltség része lett. Rendelhetők lettek a Luxury és Modern Line csomagok illetve az M sportkialakítás.

BMW 520d Limousine teszt
Képgaléria
BMW 520d Limousine teszt
A képre kattintva galéria nyílik több képpel!


BMW 5-ös sorozat története számokban
1972-1981 E12
1981-1987 E28 (1983-ban 115 lóerős hathengeres dízelmotor 534 td került az autóba, valamint 286 lóerős, hathengeres M535i benzinmotor) A BMW dízelmotorjainak történetéről itt olvashatnak részletesebben)1988-1995 E34 (Kombi változat és M5 is készült. 1992-ben pedig 525iX összkerékhajtás.
1995-2004 E39
2003-2010 E60 Chris Bangle tervező
2010-  F10 limousine, F11 kombi
Az 5-ös GT 2009 év végén jelent meg, a 7-es padlólemezére építve. (A 3-as GT-t 2013-tól gyártják.)


Nézzék meg a generációkat képben:




Az autó megjelenéséről a sok szöveg helyett beszéljenek a fotók.







Elegáns úr, Pazar kényelem, Dinamizmus. Körülbelül ebben a három szóban lehet összefoglalni a lényét, melyet az is alátámaszt, hogy a BMW 5-ös felső-középkategóriás autó az üzleti világ legnépszerűbb autója. A hatodik generációból bemutatkozása óta több mint egymillió példány kelt el. Tavaly 370.000 db BMW 5-ös Limuzin, Touring és Gran Turismo modellt adtak el a márkakereskedések.




A beltérben nőttek a középkonzol rekeszei és pohártartók térfogatai. A csomagtartó 60 literrel 500 literesre bővült.
Az elektromosan állítható komfort ülésekért elöl, 752.100,-Ft-ot kell fizetni, cserébe viszont minden lehetséges és elképzelhető módon beállíthatóak. Az általános előre-hátra toláson, (BMW-nél ülőlaphossz állításon), magasságállításon és háttámla dőlésszögén, deréktámaszon túl, igazítható a combtámaszok és törzstámaszok szélessége, válltámasz beállítás, a fejtámla tarkótól való mérete és oldalt fejtől való távolsága. Mindezek természetesen el is menthetők.




Beülve, kitört belőlem; na ugye, hogy nagy autóban (majd 2 méter széles) is lehet az ajtón lévő könyöktámaszt úgy alakítani, hogy 170 centis ember is nem csak elérje, hanem kényelmesen is tudja használni!
Az üléskényelem az egyik legfontosabb dolog egy autó választásánál akár tulajdonosa vezeti, akár alkalmazott sofőr. A hosszú kényelmetlen üléshelyzet fokozottabb fáradáshoz, fájdalomhoz vezet, így akár balesetveszélyes is.
Persze nem ez a legfontosabb része az 5-ös BMW-nek, sima ülés is megteszi a márkánál egy deréktámasszal, a kiemelés annak a figyelemnek járt, hogy mindezek mégis elérhetőek, ha valaki ilyen kényelmet kíván.

A Servotronic kormányrásegítésű multifunkciós kormány alapfelszereltségben jár, ugyancsak minden irányban beállíthatjuk.
A műszerfalba épített 10,2 collos képernyőt funkciónként megosztva is használhatjuk vagy akár sportkijelzőket is megjeleníthetünk rajta. Választható még normál és Eco is, melyeknek mind a grafikája, mind pedig a színe eltér egymástól.
A műszereknél pedig a fordulatszámmérő alatt is megjelennek a rádiósávok.







A kétzónás automata klíma ugyancsak az alapfelszereltség része. Az extraként rendelhető automata sebességváltó mögött található az elektromos rögzítőfék és az Auto hold funkció (mely araszoláskor hasznos) gombja. Mellette pedig a Driving Experience kapcsoló, melyet a normál és a sport állításon kívül Eco Pro üzemmódba is kapcsolhatunk, amely a fogyasztás csökkentése mellett támogatja a vitorlázó üzemmódot, ekkor a motor alapjáraton jár. Figyelem, ilyenkor nem adunk gázt, és nem használjuk a tempomatot. A funkció 50 és 160 km/h-ás sebességtartományban áll rendelkezésre. Egyenletes tempót tartva érzékelhető legjobban hogyan változik az autó agilitása a különböző karakterisztikák között választva. Tapasztalat az, hogy normál módban is elegendő az autódinamizmusa, s a fogyasztás sem rossz. A tesztfogyasztás átlag normál üzemmódban városban 6,2, országúton 5, vegyes fogyasztást tekintve 5,5 l volt 100 kilométeren.

Új fejlesztés eredményeként a navigációba az iDrive gomb lapjára újjal írva is bevihető a cím. Érdekes fejlesztés, számomra a forgatós kiválasztós módszer is megfelelt.


A további újdonságok 2013 novemberétől gyártott autókhoz rendelhetőek.
A Driving Assistant Plus rendszer része 5AS opció és az aktív sebességtartó berendezés. A sebesség beállítása 30-210 km/h-ás sebességhatár között lehetséges, a követési távolság 4 fokozatban állítható, ütközésveszélykor az autó lassít, vagy akár meg is áll. Az extra ára 662.200,-Ft. Vele együtt rendelhető a Torlódás asszisztens, mely 40 km/h-ás sebesség alatt nem csak lassítja vagy gyorsítja a járművet, hanem a sáv közepén is tartja.
További extra a Parkolóasszisztens 183.100,-Ft-ért, a parkolóhelyet kiválasztja, majd az autót be is parkolja. Tolatókamerával és PDC-vel együtt rendelhető.
A Night Vision személyfelismerő rendszer is újdonság, mely a sötétben 300 méteres távolságban is érzékeli az útszélen lévő embereket vagy állatokat, ekkor nem csak a központi kijelzőn jeleníti meg azokat, hanem fénysugárral meg is világítja. A rendszer ára 665.500,-Ft. A bőséges fontosabb alapfelszereltséget és a további extra lehetőségeket - a teljesség igénye nélkül - a következő oldalon találják.

A hátsó ülésrész számokban kifejezve; szélessége 138 cm, ülőlapok hossza 53 cm, ülés és az első ülés háttámlája közötti tér 23 cm 170 cm magas vezetőhöz állítva.
Kényelem tekintetében rendelhető a Professional szórakoztató egység 757 800,-Ft-ért, mely  2 darab egymástól függetlenül működtethető 9,2"-os képernyőt jelent DVD meghajtóval. Hozzáférhetünk az autó szórakoztatási berendezéseihez; TV, Rádió vagy csatlakoztathatunk MP3 lejátszókat, esetleg játékkonzolokat. Természetesen, hogy másokat ne zavarjunk fejhallgatók is csatlakoztathatók, akár vezeték nélküliek is.



Az 500 literes csomagtartót tulajdonképpen két rakrész jellemzi. A kerékjárati ívek határolta sík téglalapra, melynek méretei szélességében 86 cm, hosszúsága 115 cm, illetve a kerekek mögötti részre, ahol egyik oldalon hálós rész található kisebb tárgyaknak, a másik oldalon üvegek tárolására alkalmas hely, melynek mélysége 34,5 cm.



Az 5-ös BMW nem az a típus, amellyel a tulajdonosai nagy százaléka keresztben érkezik a körforgalomba. Utazni benne nagyon kényelmes, kisimítja még a magyar utak göröngyeit is, ennek ellenére nem behintázós a lengéscsillapító. Megszokott jól beállított BMW futómű, amely sem nem túl kemény, sem nem puha. A nyolcfokozatú automata váltót használhatjuk kézi üzemmódban is. A 100 km/h-ás sebességet 8,1 másodperc alatt érhetjük el. A négyhengeres 1995 cm3-es 184 lóerős motornak pedig még Eco módban is van elegendő ereje dinamikusan mozgatni a 1630 kg-os autót.

Az 5-ös Limuosine-t négyféle benzinmotorral (520i, 528i, 535i, 550i) lehet kapni, a legkisebben kívül xDrive változatban is rendelhető.
Az M5 4395 cm3, 8 hengeres motorral 412 kW és 560 lóerő teljesítménnyel rendelkezik.
Dízelmotorok  (518d, 520d, 525d, 530d, 535d). Az 518d-n kívül ugyancsak mindegyik rendelhető összkerékhajtással.
A dízel kínálat csúcsán a 280 kW teljesítményű 381 lóerős 6 hengeres 2993 cm3-es M550d xDrive áll.
Minden motorváltozat megfelel az Euro6-os károsanyagkibocsájtási normának.


Az EuroNCAP 2010-ben végezte el az 5-ös töréstesztjét 5 csillagos eredménnyel. Az autó felnőttvédelemre 95%-ot, gyerekutasvédelmre 83 %-ot, gyalogosvédelmre 78 %-ot kapott. Figyelem, az autó védelmi rendszere 100%-os értékelést ért el.


Kinek ajánlott az 5-ös BMW? Aki szereti a kényelmet szépséggel kombinálni. Szüksége van a modern világ úgy autóipari fejlesztéseire, újdonságaira, mint a fejlett szórakoztató- és információs eszközeire, s nem utolsó sorban dinamikus életet él. Nekik való az autó - vagy éppen azoknak, akik házasságkötés előtt állnak, ugyanis elegáns esküvői kocsinak sem utolsó.




BMW 520d limuzin teszt
BMW 5 műszaki adatok, árak felszereltségek
5-ös BMW lámpák, belső világítás





Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER