2011. szeptember 11. vasárnap, 19:37

 

BMW-ésnek lenni életérzés. Pillanatkép egy BMW „tulajdonos” életéből.
Gyaloglunk a társammal egy faluban, mondom gyere beljebb, hogy elférjen. Elmegy mellettünk, leparkol. Mondom kis BMW-és testvér. Meghallja, odaköszön; Jónapot kívánok, s becsukja a német rendszámú autóját.

 

Képgaléria
BMW X3 xDrive20d
Új BMW X3 xDrive20d
A képre kattintva galéria nyílik több képpel!

Új BMW X3 xDrive20d teszt
Az új X3-as ára, műszaki és technikai adatai
BMW X3 éjszakai fényei

Az X3-as arca egy büszke szabad sas szemei - dupla Xenon fényszórók króm szemöldökkel - között fekete krómkeretes vesés hűtőrács. Motorház tetején dizájn vonalak és törések.

bmw-x3-elolrol

Barna színűnek megjelölt autónk vörösarany metál színűnek néz ki. Oldalán emelkedő övvonal, alatta karcsúsító behajlás xDrive 20d króm felirattal. Tetején 2 oldalon selyemfényű alumínium sín, hátul a BMW uszony.
Hátulja lépcsőzetesen lejt.
Autónk defekttűrő gumiabroncsokon gurult.

bmw-x3-oldalrol


Helyet foglalni az X3-asban minden ülésen kényelmesen lehet.
Tágas láb és fejtér mindenhol. Az opcióban rendelhető sportülések a vezető és első utas részére nem csak, hogy kényelmes és a gerincet jól tartó, hanem az oldala védőn szinte átöleli a benne ülőket. Az anyaga Antracit I Fekete FHATPearlpoint szövet/bőr kombinációból állt, s ülésfűtés tartozott hozzá. A szövet a melegebb napokon – a klíma ellenére is - előforduló izzadás miatt igen hasznos. Megemelni az üléspozíciót igen pazar dolog ebben az autóban is.
x3-muszerfal
A műszerfal kijelzői között láthatjuk a hőmérsékletet, időkijelzőt és a következő tankolásig megtehető kilométert, mely vezetési stílustól függően újrakalkulálódik. Itt jelenik meg a navigáció következő lépése.
A középkonzol tetején találjuk 8,8 hüvelyk átmérőjű központi kijelzőt. Az opcióban rendelhető navigáció grafikája gyönyörű.
Ez alatt szellőző nyílások és a két térfélre szabályozható klíma vezérlését találjuk. A klíma kellemes. Több irányba szabályozható, testtől eltávolítható. Ez alatt CD/DVD lejátszó és kedvencek gombsor. Kis tároló és pohártartók.
A 8-fokozatú, Steptronic automata sebességváltó mellett találjuk a menetstabilizátor kikapcsolási gombját és a hegymeneti indítássegítés és parkolóradar gombjait, illetve az elektromos kéziféket – melyet menet közben nem húzhatunk be… :)
A váltó mellett egy nagyszerű játékeszközt találunk, a menü vezérlő gombját. Azért nagyszerű mert abszolút kézre áll és azért játék, mert kívánja, hogy az ember bögyörgesse folyamatosan. Jó nyomkodni és billegtetni, ez valóban a Homo ludensnek készült.
A könyöklő alatt tároló és okostelefontöltő van.
Az egész műszerfal éjjel melegpiros színben pompázik.

A bőr sportkormányon a sebességtartó automatika, illetve jobb oldalon a telefon, a hangvezérlés gombjai találhatók. Innen választhatunk rádió sávot is. Sajnálattal konstatáltam, hogy nem direktbe, hanem a kijelzőn látottakat le kell okézni. A kormányfogás kényelmes és finom tapintású a bőr miatt.
Említésre méltó még a tükrös éjszakai visszapillantó tükör és a lehajtott napfényellenzőben a tükrök elhúzható „redőnnyel” védettek.
A műszerfalon és az autó belterét Fineline 'Wave'-nek nevezett nemesfa betétek díszítik.
A hátsó üléseknél lehajtható könyöklőt találunk. Egyébként az egész autóban finom bőr aránylag puha könyöktámaszokkal találkozunk. Megjegyzem, hogy bár nem a legkényelmesebb utazási hely a középső ülés, a hátat jól tartja a támla és a biztonsági öv bekapcsolója nem nyomja a delikvens fenekét. Azért kisfenekűek előnyben – vagy hátrányban, mert őket teszik ide. Ki-ki döntse el.
Az autó egész beltere kifinomult nemes márkához méltó.
Az X3-as nemdohányzó, viszont lehet dohányzó csomagot rendelni hozzá.

x3-hatso-ulesek


A csomagtér
550 l-es, a hátsó üléseket lehajtva 1600 l-re növekszik. A csomagtaró részben 12 V-os töltőt is találunk.

bmw-x3-csomagter

Hát csapjunk a lovak közé.
Az X3-as 184 lóerejével lehet is. Állandó összkerékhajtásával könnyedén mozgatja a 1,725 kg-os saját tömegét. Az automata váltó a gázpedál csontig benyomásakor egy pillanatot gondolkozik, de utána szép motorhang kíséretében szépen váltogat felfelé. Kézire átkapcsoláskor a gondolkozás teljesen kimarad és bár városi terepjáró, egy sportos BMW érzését kapjuk.
Összességében a már említett átölelő sportülésben ülve egy egyben elmozduló „gombócban” védetten ülünk.
Megálláskor a start-stop rendszer leállítja a motort. Nem tetszik, hogy lenyomva kell tartani a fékpedált. Ennek felengedésekor azonban az autó azonnal újraindul. Nekünk sikerült a gyári alá hozni a fogyasztását, vegyes de nagyobb részt autópályán 4,8 l/100 km, mely igen figyelemre méltó egy ilyen súlyú 2 literes dízel, de sportos mozgású autótól.
A kormány szervója sebességkövető. Magam részéről jobban szeretem, ha nagyobb sebességnél is könnyebb, azonban ezt is a biztonság érdekében fejlesztették ki így.
Elinduláskor egyébként zár a központi zár, az ajtó kinyitása másodszorra lehetséges, s az is csak a vezető oldali ajtónál.
A tolatóradar érzékeli az elhaladó gyalogosokat is.
A fényszórók beállítása és fénye élvezetes, mint ahogy a kanyarkövetéséé is.

Avagy kicsoda az agresszív?
Sokszor hallani, hogy bizonyos márkák esetében nagyobb számban fölényesebbek a sofőrjeik, így vannak, akik a BMW-seket is ide sorolják. A magam részéről elenyésző számban találkoztam ilyennel, míg előzékenységgel többször.
Vasárnap este fél kilenc körül közlekedtünk a „kis” bömössel Budapest felé az M7-esen Székesfehérvárt elhagyva a három sávra hízott pályán. Utazva a középső sávban, békésen egy 125-130 közötti tempóban, ahogy az előttünk menő diktálta a követési távot. Kicsit fáradtan, békésen, válogatva a zenék között, az ahogy mondják, mint a birka néz ki a fejéből.
Észlelve, valaki bemegy a legbelsőbb sávba, majd nem hagyja el az autónkat, s egyszercsak ez 10 centire van! Egyszerűen ránk húzta az autóját. Nagy szerencsénkre nem volt senki ott éppen a külső sávban. Valószínű a követési távolság tartását a körülbelül 6 km/h-ás gyorsulást versenyzésnek fogta föl, vagy a mai napig teljesen érthetetlen számunkra miért támadott meg minket kockáztatva saját autójának és életének összetörését is. Az autó egy Peugeot Partner volt, tehát egy általában nem felső kategóriás munkaautó.
Ha versenyezni akartunk volna, mi Érden vagyunk, mire ő még csak Velencénél. De nem akartunk semmit sem. Tartottuk a közlekedés ütemét, vigyázva a sebességhatárra, biztonságra, élvezve autónk kényelmét, s az adott zenét.
Ezt 3 okból írtuk le. Várjuk a Partneres sofőr vallomását mi késztette ezen kamikaze cselekedetre. 2. lássák az emberek történik ilyen „nagy” autókkal is. 3, kíváncsian várnánk olyan beszámolókat amikor ilyen fordított a helyzet.

Hát „kis” fiatal X3-as barátunk, legyen változatos és hosszú békés autó életed, Te pedig biztosan megörvendezteted jövőbeni gazdádat kényelemmel, biztonsággal, vezetési élménnyel.

capa-a-balatonon

Új BMW X3 xDrive20d teszt

Az új X3-as ára, műszaki és technikai adatai
BMW X3 éjszakai fényei



Újabb cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER