Címkék: Lexus UX | Weisz Fanni

2019. április 12. péntek, 16:42

 

A luxus kompakt szabadidő-autók eladásai itthon is robbanásszerűen emelkednek. Ezt a trendet lovagolja meg az új Lexus UX.


 

Felvezetésként érdemes megnézni mi újság hazánkban prémium autó fronton, erről igazán hiteles képet az eladási statisztikák mutatnak. A prémium szegmens itthon él és virul, és néhány éve már elérte a válság előtti szintet (10 ezer db). 2018-ban az értékesített autók száma 13103 darab volt. Az élen a három német mögött a negyedik helyen lévő Volvonak jót tett a paletta frissítés: az eladásaik 1814 darabra kúsztak fel. Mögötte következik a Lexus, tavaly 751 darab autót értékesítettek. A japánok idei célja, átlépni az ezer darabos határt, tehát az új Lexus UX a lehető legjobbkor érkezett



Az UX igen kedvelt a hölgyek körében szépsége és kompakt méretei miatt. Könnyű vele parkolni a cárosban, el lehet vele vinni a gyermekeket az iskolába, óvodába, a raktérben pedig jól lehet pakolni. Az autóval pedig fogadásokon és más komoly helyeken is meg lehet jelenni.
Témánál vagyunk, ide jól lehet kötni a márka új nagykövetét Weisz Fannit, aki az autó hazai bemutatóján kapta meg a járművét, egy hófehér UX-et. Weisz Fanni neve ismert modellként és jószolgálati nagykövetként is, az általa képviselt értékrend pedig abszolút illik a Lexus-hoz.

Az újdonság a Toyota legfrissebb, elég sok nagy és ultra-nagy szilárdságú könnyű acélt tartalmazó padlólemezére épül (TNGA). Az autó tengelytávja 2640 mm, a hossza 4495 mm, a szélessége 1840 mm, a magassága pedig 1540 milliméter.
Extrém széles motor választékról nem beszélhetünk: kétliteres motor mozgatja az alapverziót, amely az első kerekeket hajtja, természetesen automataváltón keresztül. A motor 171 lóerős és ezzel az UX 9,2 másodperc alatt gyorsul százra. A másik verziót a hibrid jelenti, amelynél már 184 lóerő szabadul rá a kerekre. Itt a százra gyorsulás lecsökken 8,5 másodpercre. A csúcsmodell, a hátsó kerekeket villanymotorral hajtó hibrid, amely százra röppenésén két tizedet ront 4x4-es hajtás plusz súlya.



A Lexus tapasztalataiból kiindulva a hibrid verzió lesz a piacon a nyerő, az eladások 90 százalékát vagy még többet ez a verzió fogja adni. Mi ennek ellenére a kétliteres alapmodell, F Sport verzióját próbáltuk, kb. 10 kilométeres körön. Ez a változat azoknak ideális, akik sokat járnak autópályán, mert ott fogyasztásban már partiban lesz vagy talán le is hagyja a hibridet. Városban a tíz kilométer körüli távot villannyal megtevő hibrid verhetetlen, mindez persze nagyban függ a sofőr ügyességétől. A defekttűrő abroncsok kemény oldalfala miatt a rugózás kicsit kemény, komfort módban viszont érezhetően kényelmesebbé válik.
A sportülések elől nagyon kényelemesek, jók az oldaltartásuk, a sportülésnél viszont elfelejthetjük az ajtón lévő könyöklő elérését, cserébe viszont sportautós érzetet ad benne ülni. Helyhiánnyal nem fog küzdeni a 190 centis fotómodell anyuka sem, mert a fejtér mindenhol kiváló, saját maga mögött is elfér: marad pár centi hely a lábainak és a térdét sem akadályozza a saját magára állított első ülés háttámlája. Az autó kidolgozottsága hozza a nagyobb modelleknél megszokott színvonalat, szép a hosszúkás központi kijelző, a tolató kamera képe pedig tűéles.




Az autók árazása a bevált japán módszert követi: tehát nem egy jól hangzó számmal és hozzá tartozó ultra fapados felszereltséggel hívogat, ami az árkalkuláció végére akár a duplájára is változhat. S ha kihagyja a tulaj a kesztyűtartó világítás bejelölését, akkor az kimarad a felszereltségből… A belépő szinten a tisztességesen felszerelt kétliteres benzines 10.950.000 forintba kerül, ha nem az Elegance, hanem a Comfort csomagban gondolkouik a vásárló, akkor 11 millió 610 ezer Ft az ár. Aki sportos megjelenést akar (F Sport Top), annak 15 millió 720 ezer Forintot kell az UX-re áldoznia.
A hibrid 530 ezer forintos felárat jelent, aki a 4x4-es technikára is vágyik - hogy télen a hegyre nyugodtabban fel tudjon menni - annak +520 ezret kell még elköltenie. A Lexus UX hibridet 860 ezer, 1,7 és 2,2 millió forintos árelőnnyel kínálják a németekhez képest.

Benedek Attila, Mazug Tímea



 


  •  
 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

Autóspanasz.hu

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER