Autósfórum

...because open source matters

 
  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése

Címkék: baleset-megelőzés | félreérthető útjelzőtábla | jelzőlámpa | kereszteződés | közlekedési tábla | KRESZ | táblavadászat | veszélyes útszakasz

2008. november 23. vasárnap, 18:28

Gyöngyös irányából a 3-as számú gyorsforgalmi útról a Gyöngyös - Nyugat felhajtóághoz érve semminemű veszélyt jelző tábla nem értesít bennünket, hogy bárminemű kockázati tényezőre kellene felkészülni, a gépjárművezetőnek. Így a 110 km/h-s sebességről ( 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól /továbbiakban KRESZ/ 26. § (1 bek.) a. pontja alapján) 130 km/h sebességre gyorsít az óvatlan autós, az autópályát jelző tábla vonalának átlépésétől.

beküldte: mephisto

Majd egy előzni tilos tábla van elhelyezve, ami több említésre esetünkben nem szükséges, jelentése egyértelmű, a becsatlakozó út a besorolásra és nem az előzésre jött létre a szabályszegés nagy kockázati tényezővel bír, nevében is szerepel, hogy TILTÓ tábla.

  • Ezután egy sebességkorlátozó tábla van, mely 80 km/h-ra történő sebességcsökkentést ír elő. Az útügyi előírásokban leírtak alapján a sebességcsökkentésnek nem szabad célnak lenni, amennyiben más módon, forgalomtechnikailag nem csökkenthető a JELZETT VESZÉLY, akkor lehet alkalmazni. Önmagában a besorolás rendjét jelző kék tábla nem jelez semmilyen veszélyt. A KRESZ 16 § u pontjában előírt „Útkereszteződés alárendelt úttal” vagy „egyéb veszély (kiegészítő táblával)” elnevezésű tábla jelezhette volna (Esetünkben a veszélyt jelző tábla nincs kihelyezve pedig a 83/2004. (VI. 4.) GKM rendelet 4.1 pontja kimondja, hogy az olyan veszélyt, amelyre vonatkozóan a hatályos útügyi műszaki előírásokban szereplő jelzőtábla, illetőleg kiegészítő tábla létezik, más táblával jelezni tilos.) Az Útügyi Műszaki Előírás 2. forgalomszabályozási témakörének ÚT 2-1.114:2004 jelű előírása a „közúti jelzőtáblák. A jelzőtáblák megtervezése, alkalmazása és elhelyezése” és ÚT 1-1.160:2004 jelű előírása a „közúti jelzőtáblák. A közúti jelzőtáblák megtervezésének, alkalmazásának és elhelyezésének követelményei (JETSZ)” szerint, a sebességcsökkentés mértékét is meghatározták. Lépcsős rendszerben lehet csak megoldani ezt a kérdést, minden esetben. Minimum 20 km/h, maximum 40 km/h. Gyors fejszámolás és a 130 km/h-s sebességről maximum 40 km/h számolva is 90 km/h. – Esetünkben 80 km/h-s tábla lett kihelyezve.



Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Tóth Gábor
0
 
 
Tc: Szerkesztőség:. 2009. 12.08.-án főútvonalon haladva Vértesboglár felé,a lakott területet jelző tábta alatt egy 30-as sebességkorlátozó tábla is volt. 90km/h. tempóról esélyem sincs lelassítani 30km/h-ra .Teljesen véletlenűl szemből kb:150m-re mértek a fiúk. 68.Tudom ez akkor is sok ha nincs kint a 30-as tábla . De, ha igaz nem lassítható a sebesség 90-rő 30-ra egy ütemben csak fokozatosan. Visszamentem. A rend "becsületes" őrei gúnyosan megjegyezték, hogy ők csak parancsot teljesítenek és tudják nem korrekt a tábla de azért megkapom a 60000-es csekket. Van megoldás? Vagy csak csendben fizessek 60000-et. A 30000 jogos , de a 60-at nem akarom befizetni mások hanyag és pénzhajhász munkavégzése miatt.Kérem ha tud ,adjon némi tanácsot amin elindúlhatok a fény felé. Üdv.
Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

Autóspanasz.hu
Loading

e-mail

 

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER