2011. június 10. péntek, 13:12

 

Egy biciklis panaszát jelentetjük meg az alábbi sorokban. Biciklis ütött el biciklist, s közben egy felső kategóriás autóban is kárt okozott.

biciklis-autos

Na, ma elütött egy biciklis. Nekem nem lett semmi bajom. Egy ismeretlen nemzetiségű, angolul szitkozódó cangás hátulról és balról úgy előzött volna engem, hogy közben én az autós (egy szabálytalanul, elakadásjelzővel árut szállító-pakoló furgon miatti) dugóban haladta...m egy araszoló autó és a járdaszegély között. Én még kényelmesen elfértem, de ez az ámokfutó már nem ... beszorult közém és az autó közé ... ahogyan az ilyen irányból lenni szokott: a kormányzott első kereke ért az én hátsó kerékpártáskámhoz, ő kormányozhatatlanná vált, bukott egy hatalmasat, az autónak letörte a tükrét, de még jó, hogy egyébként nem húzta meg (felső kategóriás autó volt). A kerékpárjának első kereke totál roncs, az enyémnek semmi baja (kicsit aggódtam a táskámban lévő laptop épségéért, de ennek sem lett baja). A pasi karja végighorzsolva, fákingolt veszettül, elhordott minket mindennek, aztán továbbment volna. Úgy fogtam meg a kerékpárját, hogy nono, kárt okozott, ezt rendezni kéne. Hívtunk tolmácsot, hogy pontosan megértessük vele a szitut, de nem várta meg, a kerékpárt hátra hagyva elment. Lefotóztam a pasit is, a furgont is, a helyszínt is, a károkat is. A sofőr végül azt mondta, hogy egy 50 ezres kárért nem csinál nagyobb ügyet, megadtam az elérhetőségimet, ha később mégis kellenék tanúnak.

Nagy Bandónak volt a 80-as években egy kabarétréfája, ami úgy szólt, hogy ha két angol karambolozik, akkor barátságosan bemutatkoznak egymásnak, megkérdezik, hogy miben segíthetnek egymásnak névjegyet segítenek és barátságosan elköszönve tovább mennek. Ezzel szemben két magyar ... itt jött a félórás káromkodás, majd végül ... hogy kerülsz Te ide? ... Hát, ez a sztori, most huszon évvel később fordítva sült el. A két magyar teljesen normális hangnemben megbeszélte a teendőket, segítettünk volna az idegen sebét ellátni (nem kért belőle), ő meg káromkodott mint aki csak ennyit bír mondani.

Van egy javításra szoruló kerékpárom ... semmit sem tudok az idegenről (még be sem mutatkozott), a kerékpért ott hagyta, az autós nem akarta elvinni ... gondolkoztam, hogy beviszem ott egy boltba, hogy vigyázzanak rá, d...e végül úgy gondoltam, hogy ha később mégis ügy lesz belőle, akkor nem baj, ha megvan a károsult jármű is ... úgyhogy úgy jöttem haza a 2 kerékpárral ... a károsult első kereke egyáltalán nem forog, úgyhogy hátsó keréken gurítva-emelve ... azt tudom, hogy talált kerékpárral mi a teendő, de ez ugye nem talált, mert otthagyta nekünk ... tényleg, mi a fenét kell ilyenkor csinálni?

Kérdés, ha azonosítók kerülnének a biciklikre, a külföldi kerékpárok ettől hogyan lesznek beazonosítva... mert a probléma most a külföldi járművel volt ... egyébként jó az elképzelés, hogy a kerékpárok egyedi azonosítót kapjanak, s így a kerékpárlopások ellen is lehetne küzdeni azzal, ha a rendőrség is be tudná azonosítani a lopott járműveket :) Sokkal többen kerékpároznánk, ha biztonságban tudnánk a járművet.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Arnold
0
 
 
Előlre fehér vagy sárga folyamatos fényt adó, hátra piros folyamatos fényt adó világítás, legalább a hátsó kerékre macska szem.
2 db egymástól függetlenül külön üzemelő fék. Működő kormány berendezés. Korlátozott látási viszonyok mellett lakott területen belül láthatósági mellény, lakot területen kívül mindig kötelező.
Azt hiszem ennyi
De egy jobb KRESZ könyvbe benne van minden erről is
Szabó Zoltán
0
 
 
Kérem irja meg valaki, hogy mivel kell felszerelni egy kerékpárt. /lámpa,fék stb/
Nem találom a hivatalos müszaki előirásokat
Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER