2010. június 11. péntek, 10:15

Közvetlenül a felfrissített Fabia és Roomster sorozatgyártásának beindítását követően a megérkeztek az új

Fabia Combi GreenLine II és Roomster GreenLine II környezetkímélő modelljei.

 

Skoda Fabia GreenLine

Skoda Fabia Combi és Skoda Roomster GreenLine II

Mérsékelt üzemanyag-fogyasztás és széndioxid-kibocsátás

Új common-rail motor, automatikus motorleállítás és -indítás, a fékezési fázisok alatti energia-visszatáplálás és sebességfokozat-ajánlás



Az új GreenLine változatok az üzemanyag-fogyasztás és a széndioxid-kibocsátás további mérséklését szolgáló új technikákkal gazdagodtak. A legfontosabb fejlesztések között szerepel a magasnyomású common-rail közvetlen befecskendezéssel működő, új motor (1.2 TDI CR DPF/55 kW), az automatikus motorleállítás és -indítás rendszere, a fékezési fázisok alatti energia-visszatáplálás és a Maxi-DOT kijelzőn kommunikáló sebességfokozat-ajánlás.

 


A második generációs GreenLine-változatok legjelentősebb újdonsága a háromhengeres, feltöltött dízelmotor (1.2 TDI CR DPF/55 kW), amely a Fabia Combi GreenLine II esetében 100 kilométerenként átlagosan mindössze 3,4 liter üzemanyagot igényel, kilométerenként csupán 89 gramm széndioxid-kibocsátás mellett. A Roomster GreenLine II esetében ezek az adatok 4,2 literre, illetve 109 grammra adódnak.

Az automatikus motorleállítás és -indítás rendszere előnyei sűrű városi forgalomban mutatkoznak meg elsősorban. A berendezés már közvetlenül az első motorindítást követően készenlétben áll, s ha a vezető a megállást követően üresbe kapcsol és felengedi a tengelykapcsoló pedált, automatikusan leállítja a motort. Amint a sofőr ismét kinyomja a kuplungpedált, a motor haladéktalanul újraindul. E megoldással 100 kilométerenként átlagosan 0,2-0,4, míg városi forgalomban akár 0,3-0,9 liternyi üzemanyag is megtakarítható.

A fékezési fázisok alatti energia-visszatáplálás (rekuperáció) a Fabia Combi GreenLine II és a Roomster GreenLSkoda Roomster GreenLineine II további korszerű gazdaságossági technikája. A jármű mozgási energiáját elektromos energiává alakítva az akkumulátort töltő rendszer egyszerű megoldásként, kis mennyiségek sorozatával, folyamatosan járul hozzá az üzemanyag-takarékossághoz. Az automatikus motorleállítás és -indítás rendszeréhez hasonlóan az energia-visszatáplálás is első ízben jelenik meg sorozatgyártású Škoda-modellben. E két rendszer hatékonyan egészíti ki egymást, és más megoldásokkal közösen segíti a két új változat lehető leginkább környezetkímélő üzemét. A fékezési fázisok alatti energia-visszatáplálás (rekuperáció) kilométerenként átlagosan mintegy 2-4 grammal mérsékli a széndioxid-kibocsátást.

A gazdaságos működést segítő további technikák között szerepel a sebességfokozat-ajánlás, amely minden üzemállapotban a motorban rejlő lehetőségek leghatékonyabb kiaknázásában támogatja a vezetőt, valamint a jármű aljának aerodinamikai burkolata, illetve végül, de nem utolsósorban a különösen alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsok.

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER