Idén második alkalommal rendezték meg az Automotive Hungary járműipari szakkiállítást Budapesten. A kiállításon részt vettek a magyarországi autógyárak, és számos beszállítói, valamint kutató-fejlesztő cég, járműipari informatikai vállalat.
Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter a megnyitón elmondta, hogy fontos találkozópontja lehet a kiállítás a magyar autóipari szereplőknek. Magyarország kiemelt érdeke, hogy a járműgyártás megőrizze az elmúlt évek lendületét, a piacon 726 vállalat működik, amelyek közvetlenül 120 ezer munkalehetőséget biztosítanak és az autóipar adta a 2013-as bruttó hazai termék (GDP) 10 százalékát, az export 18 százalékát. A miniszter szerint a piac kihívásaira az ágazat új termékekkel és technológiai fejlesztésekkel válaszol, Magyarország mostanra az európai gépjárműgyártás egyik központjává vált.
A miniszter kiemelte, hogy a korszerű szakképzés nélkülözhetetlen, ezért olyan szakképzést akarnak, amely alkalmazkodik a vállalatok igényeihez. A kormány a duális képzési rendszer kiterjesztése mellett döntött, már 7 ezer vállalathoz mehetnek gyakorlati képzésre a tanulók. Magyarország részt kíván venni a hibrid és elektromos autók elterjedésében is, ezt a célt szolgálja a Jedlik Ányos terv. MTI
Az Automotive Hungary kiállításon a programok 3 kiemelt témakörre épült; az üzlet, a tudomány és a karrier. Szakmai konferenciák, előadások, iparági kiállítók és szakosított állásbörze várta a látogatókat.
A kiállításon kiemelkedő érdekessége a magyar műszaki egyetemisták csapatainak részvétele, akik bemutatták autóiparral kapcsolatos terveiket, fejlesztéseiket.
A miskolci egyetemisták a gokartjukat hozták el, mellyel a csapatuk megszerezte a Legjobb műszaki megoldás I. helyezést és elhozta az Abszolút győztes címet a „Go-kart, Go-Bosch" verseny 2014. évi versenyén.
A versenyhez a Bosch csoport biztosít csapatonként egy-egy gokartot és azokat az elemeket, melyeket kötelezően be kell építeni. Az egyetem és a Bosch három éves stratégiai együttműködése során a csapatok évről évre újabb feladatokat kapnak, melyek egymásra épülnek a csapatok pedig versenyeken mutatják be munkájukat és mérik össze tudásukat.
A Kecskeméti Főiskola GAMF Karának hallgatói építették Megametert. Eco maraton versenyeken indulnak vele.
A négyütemű injektoros léghűtéses elektronikus vezérlésű benzinmotort egyedileg tervezték és gyártották Az önhordó karosszéria 4,5 kg. 2012-ben 1646 kilométert tettek meg 1 liter bioetanollal, ezen eredményükkel első helyet szereztek.
Ugyancsak a Miskolci Egyetem jelent meg egy 100 %-ban elektromos Volkswagen Bogárral, melyet az Energia és Minőségügyi Intézet dolgozói és doktoranduszai fejlesztettek és építettek át. Az autó Li-ionos akkumulátorokkal szerelt, 230 V-os hálózatról tölthetők, de gyorstöltésre is alkalmasak. A jármű végsebessége 130 km/h, egy töltéssel való maximális távolság 170 km. Az elektromos motor adata 7,5 kW – AC.
A kiállítás oldtimer érdekessége a Rába helyreállított és működőképes special autóbusz volt, melyet 1947-től 1965-ig az ETO csapata használt. A buszban 27 ülés van (plusz vezetőülés és egy kísérőülés). A 4 ütemű 4 hengeres benzinmotor teljesítménye 73 lóerő, végsebessége a járműnek pedig 60-65 km/h.
Hozzászólások