2010. június 04. péntek, 10:56

 

A SEAT a madridi Környezetkímélő Járművek és a Hosszú Távon Fenntartható Mobilitás Kiállítása alkalmával ismét igazolja elkötelezettségét környezetvédelmi és gazdaságossági elkötelezettsége tekintetében. A spanyol gyártó ugyanis mérsékelt károsanyag-kibocsátású járművek, valamint a nulla emissziójú technikák jövőbemutató projektjeivel jelent meg Madridban.

 

seat madrid 2010

Új  Ibiza ECOMOTIVE világpremierje 89 g/km széndioxid-kibocsátással
A SEAT IBE Concept tanulmány sportos, kompakt elektromos hajtású kupé
A SEAT Leon Twin Drive ECOMOTIVE hálózatról tölthető hibridmodell
Az Altea és a Leon ECOMOTIVE sorozatok leggazdaságosabb modelljei

Bemutatták az új Ibiza ECOMOTIVE-t. Ez a modell a különösen gazdaságos változatok immár harmadik generációjaként kilométerenként mindössze 89 gramm széndioxid-kibocsátás, illetve 100 kilométerenként csupán 3,4 liter fogyaszt. Mindez elsősorban dízel részecskeszűrővel (DPF) szerelt, 75 lóerős 1.2 CR TDI motor mellett, amely olyan fejlett gazdaságossági technikákat vonultat fel, mint az automatikus motorleállítás és -indítás rendszere, illetve a fékezés alatti energia-visszatáplálás.

Az új Ibiza ECOMOTIVE megjelenése révén a SEAT tovább erősíti vezető szerepét a különösen gazdaságos modellek kínálata területén, ugyanis az ECOMOTIVE-sorozat további modelljei is – a Leon (99 g/km), az Altea és az Altea XL (119 g/km) valamint az Alhambra (159 g/km) rendelkezik.

A Genfi Autószalonon mutatkozott be a SEAT IBE Concept
szintén nagy érdeklődésre számíthat a SEAT madridi standján. A teljes mértékben elektromos hajtású tanulmánymodell kompakt és sportos kupét formáz, amelyet egyaránt jellemez igényes és kifinomult formavilága illetve a vezetés különleges élményét kínáló karaktere. A SEAT IBE prototípus immár a jövő gazdaságos hajtásrendszerét mutatja be, miközben a sportos és dinamikus városi mobilitás koncepciója izgalmas kitekintést kínál a SEAT-design elkövetkező generációira.

A Leon Twin Drive ECOMOTIVE hálózatról tölthető hibrid, amely belsőégésű és elektromos motort egyaránt tartalmaz. Lítiumion-akkumulátora az elektromos hálózatról is egyszerűen feltölthető, akár 50 kilométeres hatótávot is biztosítva a jármű számára. A hosszabb túrák során a belsőégésű motor is működésbe lép. A Leon Twin Drive ECOMOTIVE sorozatgyártása 2014-től szerepel a tervekben, ám 2011 elejétől tíz példány már bemutatkozhat Madrid, Barcelona és Sevilla utcáin.

Első ízben mutatja be a Seat új Ibiza ST modelljét Madridban, akárcsak az Ibiza FR 143 lóerős 2.0 TDI változatát. E különösen gazdaságos, ám teljes értékű GTI-modell széndioxid-kibocsátása kilométerenként csupán 119 gramm, látványosan igazolva, hogy a nagyteljesítményű autóknak immár korántsem szükséges feláldozni sportosságukat a hosszú távú környezetvédelem oltárán.

SEAT Madridi Szalon 2010

Mérsékelt károsanyag-kibocsátás, Seat Altea és Leon

A SEAT környezetvédelem iránti alapvető elkötelezettsége egyebek mellett olyan kifejezetten sportos modelleket gyárt, amelyek igen kedvező üzemanyag-fogyasztása különösen alacsony károsanyag-kibocsátással párosul. Spanyolországban a SEAT áll a 120 g/km alatti széndioxid-kibocsátású autók eladási statisztikáinak élén, s míg az Ibiza, a Leon a hatodik helyet foglalja el.

21 SEAT-változat széndioxid-kibocsátása alakul a kilométerenként 120 grammos határ alatt. A 120 g/km alatti széndioxid-kibocsátású modellek Seat spanyolországi értékesítésének nem kevesebb, mint 60 százalékát teszik ki, amely arány az Ibiza és a Leon esetében már 71,2 illetve 62,3 százalék. A SEAT azonban Altea és Altea XL modelljeivel, valamint új common-rail erőforrásai megjelenésével tovább növeli 120 g/km alatti széndioxid-kibocsátású változatai számát, amelyeknek vásárlói Spanyolországban mentesülnek a regisztrációs adó alól.

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER