Autósfórum

...because open source matters

 
  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése
Kötelező biztosítás kalkulátor és online biztosítás kötés, díjszámítás 2012-2013Casco biztosítás kalkulátor és online biztosítás kötés, díjszámítás

Címkék: autógumi | felmérés | gumi használat | gumicsere | gumiszerelő | gumiszervíz | műhely | nyárigumi | téligumi

2010. március 11. csütörtök, 23:04

 

Nem mindig a biztonság az első a magyar autósok számára. Több mint háromnegyedük ugyan az évszaknak megfelelő gumiabroncsot használ, 39 százalék viszont csak akkor vásárol új gumikat, ha az már elkerülhetetlen – többek között ez derült ki a KutatóCentrum felméréssorozatából, melyben a gumiabroncs márkaismereti és -használati szokásokat vizsgálta.

Téligumi, nyárigumi használata, felmérés

A januári adatfelvételkor a magyar autóvezetők több mint háromnegyede az évszaknak megfelelően téli gumival közlekedett - derült ki a KutatóCentrum felméréssorozatából, melyben a magyar autósok gumiabroncs-használati szokásait vizsgálta.  Azok, akik többet vezetnek, nagyobb figyelmet fordítanak a megfelelő abroncs használatára: a havonta több mint 2000 kilométert autózok 87 százaléka, míg az 500 kilométernél kevesebbet vezetőknek csupán 68 százaléka szerelte fel téli gumival autóját. A kutatás arra is fényt derített, hogy a nők és a fővárosiak kevésbé gondosak.

A harmadik alkalommal lefolytatott kutatás szerint a gumijukat lecserélő autósok többsége a szakemberek által ajánlottak szerint, azaz az időjárás függvényében szereli át az abroncsokat, néhányan ugyanakkor a naptári hónap alapján, vagy az első havazáskor. A legtöbben a cseréhez hivatalos gumis műhelyt keresnek fel. Ennek ellenére még mindig sokan, a megkérdezettek közel egynegyede otthon szereli át a gumikat, amiben elsősorban a spórolás játszhat szerepet.

Gumiválasztáskor az ár az első, de számít a gumimárka

A kutatás eredményei szerint a gumiválasztás során az ár a legfontosabb szempont, a második helyre a márka került. „Az autóvezetők 36 százalékának számít, hogy ki a gyártó, 29 százalék jellemzően mindig ugyanazt a márkát vásárolja - emelte ki Barcza Enikő, a KutatóCentrum üzletág igazgatója. - Éppen ezért a részletes tanulmányban azt is vizsgáltuk, hogy melyek a legnépszerűbb gyártók, illetve milyen tulajdonságokat társítanak az autóvezetők az egyes márkákhoz."

A gumiabroncs-vásárlók 39 százaléka csak akkor vásárol új szett gumikat, amikor az már elkerülhetetlen, 53 százaléka ugyanakkor bevallása szerint a gyártó ajánlásának és a gumi állapotának megfelelő időközönként cserél gumikat. Az autósok közel 90 százaléka választás előtt alaposan tájékozódik az árakról és elérhetőségekről. Az internetező autósok a világhálót is aktívan használják erre a célra, 46 százalékuk gyűjt információt a neten, további 16 százalék pedig vásárolt is már gumiabroncsokat online.

A felmérést a KutatóCentrum 2010 januárjában harmadik alkalommal végezte el. Az adatfelvétel során 1219 autóvezetőt kérdeztek meg online. A minta a főbb mutatók - nem, kor, iskolai végzettség, Budapest-vidék arány - szerint reprezentatív a 18-69 éves magyarországi internetezőkre.

Grafikonok:

Hol szereltetik a gumiabroncsokat?Hol szereltetik a gumiabroncsokat?
Hol szereltetik a gumiabroncsokat?

Jelenleg milyen időszakos abroncs van a legtöbbet használt járművön?Jelenleg milyen időszakos abroncs van a legtöbbet használt járművön?
Jelenleg milyen időszakos abroncs van a legtöbbet használt járművön?

 

  • Megosztás a Facebook-on
  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

research papers
0
 
 
I can say that I belong to those 46 percent that collect information on the net, and further 16 per cent have also bought tires online.
Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

Autóspanasz.hu
Loading
e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER

Gondolatvezérlésű autót fejlesztenek kínai tudósok
2014. július 11., péntek
  Egy fejre illeszthető érzékelő segítségével, kizárólag gondolatokkal vezérelt autót fejlesztenek kínai tudósok, az ázsiai... Bővebben...