2012. június 28. csütörtök, 10:01

 

A Volkswagen Haszonjárművek Caddy sorozata az egyik legnépszerűbb a sokoldalú városi kisáruszállítók körében. Az automatikus parkolási manővereket is lehetővé tévő „Park Assist system” rendszerével a Caddy most még alkalmasabbá tehető a városi használatra.


Az innovatív technika az összkerékhajtás és a DSG sebességváltó mellett újabb olyan korszerű felszerelés, amely csak a Caddy palettáján szerepel kategóriájában.
A „Park Assist system”,  mely már a hazai márkakereskedőknél elérhető Volkswagen Caddy modellekbe is rendelhető, egy legújabb generációs technológia, mely az úttal párhuzamos automatizált parkolási folyamatok mellett – már az útra megfelelő szögben álló keresztirányú beállásokat is segíti, különösen hatékony támogatást nyújtva az áruszállító és kézbesítő szolgálatok járművezetői számára. A berendezés a középkonzolon elhelyezett gomb megnyomásával a 40 kilométer/óra alatti sebességtartományon aktiválható. A vezető az irányjelző működtetésével választja ki az út parkolásra igénybe venni kívánt oldalát.

volkswagen-caddy

Amennyiben a „Park Assist system” ezt követően ultrahangos érzékelőivel a Caddy számára megfelelő méretű parkolóhelyet talál, kezdetét veheti az automatizált beállás folyamata. A vezető hátramenetbe kapcsol, majd csupán a gáz- és a fékpedál kezelése a feladata, a kormányzás műveletét teljes egészében a Caddy veszi át. A sofőrt mindeközben akusztikai-, illetve a multifunkciós kijelzőn vizuális információk tájékoztatják. A parkolás közben a „Park Assist system” hét kilométer/órára korlátozza a sebességet, és az ütközés veszélyét érzékelve fékezésre is képes. Mindemellett azonban továbbra is a vezető felelős az autó szükség szerinti megállításáért, a „Park Assist system” fékezési funkciója ugyanis nem alkalmas minden esetben az ütközés feltétlen megelőzésére. A parkolást a 360 fok látószögű vizuális parkolás-segítő berendezés (optical parking system; OPS) is segíti, amely a megfelelő rádiókészülék, illetve navigációs rendszer színes képernyőjén felülnézetben jeleníti meg az autót. Sárga és vörös jelzései révén a vezető mindenkor pontosan láthatja, hogy a Caddy, vagy a Caddy Maxi eleje vagy hátulja veszélyesen megközelít-e valamilyen akadályt. Mindezt akusztikai jelzés egészíti ki. A „Park Assist system” a Caddy csaknem minden változatához rendelhető – legyen szó akár zárt áruszállító, Kombi vagy személyszállító kivitelről, rövid vagy hosszú tengelytávról.

A Caddy nálunk és Európában piacvezető a városi kisáruszállítók kategóriájában. E kiemelkedő népszerűség okaiként – magas minőségi színvonala mellett – főként motorkínálata és az igen széles felszereltségi kínálat említhető: kétféle tengelytáv, zárt áruszállító és Kombi kivitel, személyautó-változatban négy felszereltségi szint, kemping-modell, két benzinmotor 63 KW /  85 LE és 77 kW / 105 LE teljesítménnyel, öt dízel erőforrás az 55 KW / 75 LE és 125 kW / 170 LE közötti tartományban, földgáz és cseppfolyós gáz alternatív hajtások, elsőkerék-hajtás vagy 4MOTION összkerékhajtás, manuális vagy DSG sebességváltó, valamint rendkívül takarékos „BlueMotion technology”.
Mindemellett számos felszereltség csak a Caddy palettáján szerepel ebben kategóriában, így a Caddy összesen 238 különböző változatban áll a vásárlók rendelkezésre.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

Autóspanasz.hu

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER