2012. április 05. csütörtök, 20:05

 

A Volkswagen 1982. november elején mutatta be Caddy modelljét az európai piacok számára, a kis pickup a Volkswagen szarajevói (Jugoszlávia) TAS leányvállalatánál készült. Az alsó középkategória népszerű személygépkocsijának alapjaira épült modell 625 kilogramm hasznos teherbírást kínált.

A céges alkalmazásokhoz ponyvatartó szerkezet és üvegszál-erősítésű műanyagból készült szilárd raktérborítás is rendelkezésre állt. Az akár 800 kilogramm össztömegű fékezett utánfutó vontatására is alkalmas vonóberendezéssel a Caddy járműszerelvényben is bizonyíthatta képességeit, még kedvezőbb alternatívát kínálva a könnyű, nagy kiterjedésű és sérülékeny áruk szállítására. Vezetőfülkéje az igényeknek megfelelően kimondottan funkcionális kialakítást kapott. A vezetőt és utasát kényelmes, határozott oldaltartású ülések fogadták, állítható dőlésszögű támlákkal. Motorpalettája kialakításakor egyértelműen a gazdaságossági elvárások álltak előtérben, a Caddy így már a kezdetektől erőteljes és pörgős benzines, illetve nyomatékos dízel erőforrások kínálatával szolgált.

volkswagen-caddy

Két esztendővel az „Ős-Caddy” búcsúját követően, 1995-ben megérkezett a második nemzedék. Az Caddy ekkor már Spanyolországból (SEAT) majd később Csehországból (Skoda) kölcsönözte műszaki alapjait, de elődjéhez képest vásárlói célcsoportja is jelentősen átalakult. A Caddy első sorozatának eladási tapasztalataiból egyértelműen kiderült, hogy vevői elsősorban szilárd tetővel rendelték, így az új Caddy eleve zárt áruszállító illetve Kombi kivitelben született. Különösen praktikus megoldásként mutatkozott be az új Caddy kétszárnyú hátsó ajtaja, amely már a bal oldali, szélesebb szárny kinyitásával is kényelmes hozzáférhetőséget biztosított a rakteréhez. A vásárlók négyféle soros, négyhengeres motor közül választhattak. A régi hagyományok jegyében 1996-ban a Caddy egy nyitott rakfelületű testvért is kapott, amely pontosan négy esztendeig szerepelt a programban. A Caddy Pickup a Skoda Felicia padlóvázára épült.

A Caddy harmadik, méreteiben jelentősen gyarapodott nemzedéke 2003-ban érkezett a piacra, s szintén sikertörténetet írt. Ami néhány, az amerikai piacra készült modellel kezdődött, mára közel évi 160 ezres darabszámban készülő, meghatározó modellsorozattá lépett elő. Mindemellett a Volkswagen Haszonjárművek első ízben gyártja a népszerű városi kisáruszállítóját saját égisze alatt, a termelés Lengyelországban, a márka poznani üzemében folyik. Az új Caddy zárt áruszállító 3,2 köbméteres raktere elődjéhez képest 300 literrel nagyobb térfogatot kínál. A vezetőülést és a kormánykerék (már szériakivitelben légzsákkal szerelt) mögötti teljes „munkahelyet” egyaránt kiemelkedő ergonómia jellemzi. 2004 elején „Life“ néven a Caddy tisztán személyautó-változata is megjelent a kínálatban, s mindössze egy évre rá a düsseldorfi Caravan Salon kiállításon a Volkswagen Haszonjárművek az utazók számára is bemutatott egy különlegességet: a Caddy Tramper ágyakat és oldalsó rakodózsebeket is tartalmazó, speciális felszereltséget kínált.

volkswagen-caddy-tortenet

A Caddy palettáján négy különböző erőforrás található, két benzines és két dízel, amelyekhez 2006-ban EcoFuel néven egy földgázüzemű változat is csatlakozott. 2007 szeptemberében a Frankfurti Autókiállítás alkalmával ünnepelte a Volkswagen Haszonjárművek a Caddy egy újabb méretváltozata, a Caddy Maxi bemutatóját, amely a jól ismert Caddy 4,41 métere helyett 4,88 méteres hosszúsággal jelent meg.

2010 végén vette kezdetét a Caddy termékfrissítése, amelynek eredményeképpen hat új, akár 21 százalékkal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztású TDI- és TSI-motor, teljesen új felszereltségi program, immár kivehető második üléssorral szerelt, átdolgozott utastér, valamint még tovább mérsékelt üzemeltetési költségek avatják a Volkswagen Caddyt az egyik leginnovatívabb városi kisáruszállítóvá illetve kompakt egyterűvé.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

Autóspanasz.hu

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER