2013. október 01. kedd, 18:44

 

A Scania és a Siemens már az elektromosan hajtott tehergépkocsik tesztjére készül. A járműveken a fülke mögött található az áramszedő berendezés, amely segítségével a villamoshoz hasonlóan, felsővezetékből nyeri az energiát.

elektromos-scania

A Scania és a Siemens közötti együttműködés eredményeként Svédország lehet az első országok egyike, ahol elektromos árammal hajtott nehéz-tehergépkocsik üzemelnek.

A Scania tehergépkocsi tesztelése hamarosan megkezdődik a Siemens két kilométer hosszú tesztpályáján. A járművet Södertälje-ban szerelték össze, az áramszedő Németországban fog rákerülni, ahol ezzel együtt tesztelik majd. Ezek után visszatér Svédországba, hogy a Scania Kutatási-Fejlesztési Központjában beépítsék az elektromos hajtásláncot. Csak ezek után válik teljessé a rendszer, aminek működését a Siemens tesztpályáján fogják megvizsgálni és kiértékelni.

aramszedos-scania


Jelentős üzemanyag-megtakarítás
„A felsővezetékekkel rendelkező rendszerek leginkább a rendszeresen használt, fix utat követő szállítási útvonalak esetében használhatóak, mint például fémmegmunkáló üzemek és kikötők, vagy bányák és feldolgozó egységek között.” – mondta a Scania projekt menedzsere Christer Thorén.

A projekt részeként teljes egészében elektromosan működő útszakaszokat lehet létrehozni Svédországban. Az új technológia segítségével jelentős üzemanyag-megtakarítás érhető el és megnyílik az út a fosszilis-üzemanyagok használata nélküli közúti közlekedés felé.

Fenntartható közlekedés
A Scania folyamatosan dolgozik azon, hogy csökkentse a fuvarozás környezetre gyakorolt hatását. Az elektromosan hajtott járművek lényeges lépcsőfokot jelentenek a fenntarthatóbb közlekedési rendszerekre történő áttérés folyamatában. A Scania hibrid meghajtású megoldást választott: az elektromos és belső égésű motorok kombinációját alkalmazza, amely kiegészíthető a felső vezetékekből nyert energiával. Ezeken az utakon a járművek kizárólag az elektromos energia felhasználásával is közlekedhetnek.



Az első tesztek célja, hogy megvizsgálja megfelelő-e az áramszedő és a felsővezeték közötti kapcsolódás. Ellentétben a trolibuszokkal, a tehergépkocsi mozgás közben is képes csatlakozni a felsővezetékhez. Az áramszedő hossza megegyezik a jármű szélességével, 2,6 méteres, így biztosítva a folyamatos kapcsolódást a vezetékhez, még kanyarban is. A rendszer tesztelése 2014 tavaszán fog megkezdődni.


  •  
 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER