2011. június 20. hétfő, 21:34

 

Kilencedik alkalommal rendezték meg az Axiál Gépkezelői Olimpiát Baján. A verseny mellett izgalmas kísérő programokat szórakoztatták a nagyközönséget.

 

manitou-verseny

2002 szeptemberében megrendezték az első Manitou Kezelői Olimpiát, ez volt a világon elsőként megrendezett Manitou gépkezelői verseny. Azóta számos követte a példát.
A versenyt 2002 és 2004 között három alkalommal került sor a rendezvényre Baján, majd egy év kihagyással 2006-ban új helyszínen, Hódmezővásárhelyen. Ebben az évben indították el először a női-, valamint az úgynevezett buli futamot, lehetőséget adva a hölgyeknek és a „nem hivatásos” kezelőknek a megmérettetésre.
2008-ban az eseményre a mogyoródi Hungaroring Adventure Parkban, június első hétvégéjén került sor. Ekkor már 108 versenyző küzdött egymással nyolc pályán.
2009-ben a verseny visszatért eredeti helyszínére, Bajára. A versenyzőknek új feladatokkal, új pályákkal és más-más típusú gépekkel kellett megbirkózniuk. Míg addig csak a kiállítás részét képezték a Manitou építőiparban használatos gépei, 2009-ben a verseny központi szereplőivé váltak.
2010-ben a tengerentúlon nagy hagyományokkal bíró kompakt kotró-rakodók kezelőit is harcba küldték. A Gehl kezelők is megkapták a lehetőséget, hogy önálló versenypályán, saját gépeik legapróbb trükkjeit is kihasználva mérettessék meg magukat. Az új gépek versenybe állításának következtében a rendezvény neve Axiál Gépkezelői Olimpiára módosult.
A Technikai sportok napja alcímet a kísérőprogramok jellege miatt kapta a rendezvény, hiszen bemutatkoztak az Axiál által szponzorált autó-, motor- és motorcsónak versenyzők, valamint kalandos, „benzingőzzel” átitatott programokon vehettek részt a vendégek.
A legnagyobb sikert a versenyzők versenye aratta, melyen ismert személyiségek mérték össze erejüket a „celeb” futamban.

axial-gepkezeloi-olimpia

Idén, 2011-ben folytatták azt a célkitűzést, hogy évente egyszer egy olyan napot szervezzünk a tőlünk Manitou és Gehl gépeket vásárló partereinknek, amikor amellett, hogy játékos verseny formájában bemutathatják, mi mindenre képesek az ekkora masinákkal, kikapcsolódni is tudnak.
Fesztivál hangulatú programokkal várták a versenyzőket, az őket kísérőket és a környékről a kíváncsi érdeklődőket.

Ez történt idén:

A Gépkezelői Olimpián 145 Manitou és 25 Gehl versenyző küzdött meg egymással két versenyszámban az év legjobb gépkezelője címért. A Manitou teleszkópos rakodók és Gehl csúszó kormányzású rakodók kezelőinek a mindennapi munkájuk során nem megszokott, elsősorban ügyességi feladatokat kellett megoldaniuk a számukra kijelölt pályákon. Az előfutamok is sok izgalmat tartogattak, hiszen 7 egyforma pályán párhuzamosan indítottuk a versenyzőket, így bizonyos esetekben centiken múlt a különbség.

gepkezeloi-ugyessegi-verseny

40 éves a Zsiguli Magyarországon – a Veterán Zsiguli Egyesület bemutatója
Az egyesület a Lada és Zsiguli gépjárműveknek akart méltó emléket állítani. Ennek érdekében összehozták az országban egyre kisebb számban megtalálható veterán járművek tulajdonosait. A Zsiguli/Lada autótípuson keresztül az egyesület tagjai visszatekintést nyújtottak a közelmúlt történelmébe, amely során felelevenedtek azon korosztály emlékei, akik nap, mint nap használták ezeket az autókat.
A bemutatott járművek korhű és típusazonos alkatrészekkel, restaurált, patinás esztétikai állapottal bírnak, korhű, tipikus kiegészítőkkel rendelkeztek. A 1200, 2107, Niva, VFTS, korhű rendőrautó és egy eredeti, 1971-es Zsiguli motor indítható állapotban, egy mini próba padon volt látható.

Bosch elektromobilok bemutatója
A Robert Bosch Power Tool Kft. 2011 áprilisában rendezte Miskolcon a III. Elektromobil versenyt, ahol hazai és külföldi mérnökhallgatók saját tervezésű járgányokkal álltak rajthoz. A csapatok feladata egy olyan „Li-Ion-os jármű” – Elektromobil - tervezése és elkészítése volt, amely Bosch akkumulátoros fúrócsavarozó gépet használ meghajtásra.
A Gépkezelői Olimpián a miskolci egyetem gépész hallgatói, a legjobb műszaki megoldás és design kategória 1. helyezettje, a „Gépész Car” elnevezésű csapat és a design kategória 2. helyezettje, a kizárólag hölgyek alkotta „Csak csajok” csapat mutatta be elektromobilját.

bosch-elektromobil

Szórakoztató programokként:
Dobor Sándor trial motoros bemutatójót és kerékpáros trial show-t tartott, s megdöntötte a motoros ember átugratási rekordot is, ami 21 ember feletti repülést jelentett.
A bajai Sirok Martin egy Suzuki LTR 450-es quaddal versenyez, egy kis szeletét mutatta meg annak, amire ő és a versenygép együtt képes, volt ugratás, kétkerekezés és olyan trükkök, melyeket egy verseny közben nem láthatnak.
Csörlő vontatású Wakeboard Show. A snowboard és wakeboard riderként ismert Nagy Gábor, wakeboard ugrásokat és trükköket mutatott be egy erre az alkalomra kialakított vízfelületen.
Illés Tóni hangutánzó élethűen utánozza a versenymotorok hangját. Repertoárján szerepelnek: Suzuki GSX-R 750 , Suzuki GSX-R 600 , Suzuki Hayabusa 1300, Suzuki TL1000R, Suzuki Intruder, Aprilia RSV Mille, Sport Lada és egy lyukas kipufogós Barkas.
Nádas Tamás műrepülő pilóta egy Extra LP 300 géppel repült.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

Autóspanasz.hu

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER