Címkék: kisteherautó | Peugeot

2021. január 26. kedd, 19:13

 

A Peugeot az egyik első olyan európai autógyártó, amely teljes körű elektromos kishaszongépjármű kínálattal áll rendelkezésre, ily módon erősítve jelenlétét a haszongépjármű-piacon.

 

 

A Peugeot e-Expert (az International VAN of The Year 2021-es győztese) és a Peugeot e-Boxer mellett ugyanis a Peugeot most bemutatja a Peugeot e-Partner modellt.
A Peugeot Partner 1996-os bemutatkozása óta igazi sikermodell a piacon, számos díjat nyert, köztük 2019-ben az Internation VAN of The Year címet. A világ több mint 100 országában forgalmazzák, és eddig összesen 2 millió példány készült belőle.
A Peugeot Partner 2018 óta európai piacvezető az F1 szegmensben (azaz a kis méretű furgonok között), mostantól pedig 100%-ban elektromos meghajtással is elérhető.

 



Az új Peugeot e-Partner a power of choice stratégia iskolapéldája, hiszen:
▪ Hatótávja a WLTP ciklus szerint akár a 275 km-t is elérheti (a homologizáció folyamatban van).
▪ 2 különböző hosszúságban készül (Standard és Long).
▪ 2 karosszériaváltozatban készül: a furgonnal max. 3, a dupla kabinos változattal max. 5 személy utazhat,
▪ Maximális vontatási kapacitása 750 kg.
▪ Maximális hasznos terhelhetősége 1275 kg.
▪ Maximális raktérmérete 4,4m³, ami pontosan megegyezik a belsőégésű motorral szerelt A változatokéval.

Az új Peugeot e-Partner minden szakmában és minden élethelyzetben otthon van. Ideális munkahelyként beépített fejlett technológiai eszközökkel (például a digitális Peugeot i-Cockpit®-tel) és
határozott stílussal segíti használója mindennapjait, ráadásul akadálytalanul behajthat a korlátozott forgalmú belvárosi útszakaszokra is.
Az elektromos változat nem köt kompromisszumot: megtartja a Peugeot Partner valamennyi eredeti értékét, és búcsút int a károsanyag-kibocsátásnak is.

Dinamikusan fejlődő piac
A kompakt furgonok piaca Európában 2019-ben több mint 613 ezer autót jelentett; a Peugeot Partner pedig e szegmens piacvezetője. 2018-as bevezetése óta folyamatosan növelni tudja részesedését.
Ha abból a tényből indulunk ki, hogy a haszongépjárművek közel 80%-a naponta 200 km-nél kevesebbet közlekedik, kézenfekvő megoldás a Peugeot Partner elektromos változatának kifejlesztése.
A tisztán elektromos autók ugyanis még az egyre szigorúbb szabályozás alá eső belvárosi útszakaszokra is behajthatnak. Az új verzió ráadásul megtartotta a Peugeot Partner valamennyi ütőkártyáját. A Peugeot e-Partner minden szakma képviselőjének minden igényét kielégíti:
▪ A kisvállalkozások (kertészek, víz- és gázszerelők, villanyszerelők stb.) számára ideális munkatárs a mindennapokban.
▪ A környezettudatos működést fontosnak tartó vállalkozások (pl. szállítmányozó- és futárcégek) számára kiváló imázshordozó eszköz.
▪ Az állami és önkormányzati szervek, kórházak számára ideális környezetkímélő, kibocsátásmentes megoldás a mindennapi eszköz- és anyagszállításhoz.
Speciális célokra (pl. mentő-, tűzoltó- vagy rendőrautó, hűtőtartály stb.) természetesen rendelkezésre áll a modell felépítményeinek teljes kínálata.

Next Gen e-Van efficiency – 100%-ban elektromos működés
A Peugeot e-Partner a moduláris, többféle meghajtással is kombinálható EMP2 (Efficient Modular Platform) platformra épül. 100%-ban elektromos meghajtású változatának maximális teljesítménye 100 kW, maximális nyomatéka 260 Nm, amely az indulás pillanatától fogva azonnal rendelkezésre áll, mégpedig rezgés, zaj, sebességváltás, szagok és természetesen CO2-kibocsátás nélkül.
Az elektromos hajtáslánc (elektromos motor, inverter és egyenáram/váltóáram átalakító) hasonló az új Peugeot e-Expert-éhez. Ennek megfelelően az e-Partner reduktorának kialakítása is jobban alkalmazkodik a haszongépjárművek sajátságos használatából adódó terhelési igényekhez.

Teljesítményadatok (POWER üzemmódban – hivatalos jóváhagyás alatt álló értékek) :
▪ végsebesség: 130 km/h,
▪ gyorsulás 0 - 100 km/h: 11,2 mp,
▪ gyorsulás 80 - 120 km/h: 8,9 mp.
Mindkét karosszériaváltozat (a Standard és a Long is) 18 cellából álló, 50 kWh kapacitású lítiumion akkumulátorral rendelkezik, amely a WLTP protokoll szerint verziótól és vezetési stílustól függően akár 275 km-es hatótávra is képes (az adat még homologizáció alatt áll).
Az akkumulátor hőszabályozása az utastér fűtésrendszerére csatlakozik, ennek köszönhetően pedig rövidebb lehet a töltési idő, optimális a hatótáv és nő az akkumulátor élettartama.

Az autó kétfajta töltővel érhető el, melyekkel minden helyzetben könnyű a töltés. Szériafelszereltségként egy egyfázisú. 7,4 kW-os töltőkábel jár az autóhoz, opcióként pedig egy háromfázisú, 11 kW-os kábel rendelhető hozzá.
A töltőnyílás, amely a bal hátsó sárvédőben kapott helyet, többféle töltési módot is lehetővé tesz: szabványos hálózati csatlakozóról, megerősített csatlakozóról, illetve Wall Box segítségével, vagy akár gyorstöltőn is tölthetjük az autót.
Az 50 kWh kapacitású akkumulátor különböző töltési lehetőségei minden élethelyzethez képesek alkalmazkodni.

Többféle töltési mód áll rendelkezésre: otthon, a munkahelyen és nyilvános töltőpontokon egyaránt.

▪ szabványos hálózati csatlakozóról (8A): a teljes feltöltés időtartama 31 óra,
▪ megerősített hálózati csatlakozóról (16A): a teljes feltöltés időtartama 15 óra,
▪ 7,4 kW-os Wall Box-ról vagy töltőoszlopról : a teljes feltöltés időtartama 7 óra 30 perc, az egyfázisú kábellel (7,4 kW),
▪ 11 kW-os Wall Box- ról vagy töltőoszlopról: a teljes feltöltés időtartama 5 óra, háromfázisú kábellel (11 kW),
▪ Gyorstöltő ponton: az akkumulátor hőszabályzó rendszere akár a 100 kW-os DC töltő használatát is engedi, ily módon 30 perc alatt 80%-os töltöttség érhető el.

Az új Peugeot e-Partner kiemelkedő hőkomfortot biztosít utasai számára, az alábbi megoldásokkal: ▪ nagy kapacitású (5 kW) fűtőellenállás,
▪ fűthető ülések (verziótól függően),
▪ verziótól függően érintőképernyőről vagy a MyPeugeot ® mobilalkalmazásból előre programozható légkondicionálás. Azon kívül, hogy a megoldás nagyon kényelmes, a hatékonyságot, a hatótávot is javítja: az autó hőmérséklete induláskor hamarabb éri el a kívánt hőmérsékletet, és az akkumulátor is hamarabb melegszik az optimális hőfokra.
Az elektromos üzemmódhoz optimalizált vezetőfülke:

A középkonzol a következőképpen alakult át:
▪ itt kapott helyet, tökéletesen ergonomikus módon, az új „e-Toggle” sebességváltó – ezzel válthatunk a Park, a Reverse, a Neutral, a Drive és a Brake fokozat között,
▪ itt találjuk a 3-féle vezetési mód kiválasztására szolgáló gombot,
▪ a felső részre pedig tárolórekesz került.

Az új Peugeot e-Partner 3 üzemmódban vezethető, melyek között gombbal válthatunk:
▪ Eco (60 kW, 190 Nm) : takarékos üzemmód a minél nagyobb hatótávért,
▪ Normal (80 kW, 210 Nm) : optimális üzemmód a mindennapi használathoz,
▪ Power (100 kW, 260 Nm) : nehéz rakomány szállításához kialakított üzemmód.

 


Kétféle fékezési lehetőség áll rendelkezésre, melyek különbözőképpen járulnak hozzá az akkumulátor töltéséhez:
▪ normál, amely a belső égésű motorral szerelt változathoz hasonló élményt nyújt,
▪ fokozott (a sebességváltó B, azaz „Brake” (fék) gombjával elérhető) amely a gázpedál felengedésekor lép működésbe, erőteljesebb fékezést tesz lehetővé a fék érintése nélkül is, a fékezési energia visszanyerésével egyben növeli a hatótávot.
Az új Peugeot e-Partner minden változatában elektronikus kézifék működik, ami újdonság a modell történetében. Az új megoldás – azonkívül, hogy helyet szabadít fel a padlón – kényelmesebbé és biztonságosabbá teszi a mindennapi használatot.

A Peugeot i-Cockpit® műszaki megújuláson ment át: új kijelző segíti a vezetőt abban, hogy a 100%-ban elektromos meghajtású gépkocsi tökéletes kezeléséhez szükséges minden információ rendelkezésre álljon:

Opcióként ugyanis – az elektromos furgonok között elsőként – elérhető a 100%-ban digitális, 10 hüvelykes HD kijelző, amely a Peugeot legfrissebb grafikai világának megfelelően jeleníti meg az információkat, ráadásul teljes egészében személyre szabható, egyénileg beállítható.
A kijelzőn többféle módon jeleníthetjük meg az adatokat, a vezető pedig a kormányon lévő választógombbal böngészhet az egyes módok között , így ki-ki ízlése szerint állíthatja be a saját Peugeot i-Cockpit®-jét. Igény szerint megjeleníthetjük a navigációt, az elektromos energia áramlásának alakulását, a vezetést segítő rendszereket, stb.

Megújult az analóg műszeregység is, elsősorban azért, hogy az elektromos üzemmóddal kapcsolatos információkat megjelenítse: külön kijelzőn figyelhetjük a fogyasztás alakulását (energiatakarékos működésnél ECO, maximális teljesítmény-kifejtésnél POWER), illetve az energia visszanyerésének folyamatát (CHARGE),
▪ külön kijelző mutatja a hűtő- és fűtőrendszerek (fűtés, légkondicionáló) energiafogyasztását, ▪ saját kijelzőt kapott az akkumulátor töltöttségi szintje,
▪ színes kijelző jeleníti meg az energiaáramlás folyamatát, a töltés státuszát (éppen zajló vagy előre programozott), a fedélzeti számítógép által szállított információkat és a hátralévő hatótávot.
Központi, könnyen elérhető helyen találjuk az érintőképernyőt, amely a TomTom Traffic 3D navigációs rendszert is magában foglalja.

Az érintőképernyő „Electric” menüpontjában érjük el a következő funkciókat :
▪ „Flux” – az energiaáramlás megjelenítése,
▪ „Statistiques” – fogyasztási statisztikák megjelenítése,
▪ „Charge” – időzített töltés beprogramozása.
Ezeken kívül megjeleníthetjük a közelben található töltőpontokat, illetve azt a zónát is, amelyet az aktuális töltöttséggel még elérünk, valamint beprogramozhatjuk az utastér hőmérsékletének automatikus beállítását is.

Élvezetes vezetés és praktikum a mindennapokban: Next Gen Small e-Van adaptability:
Az új Peugeot e-Partner külső méreteit tekintve kompakt, terhelhetősége viszont maximális, mivel az akkumulátor a padlólemez alatt kapott helyet, így egyáltalán nem csökkenti a raktér méretét.
Az akkumulátor elhelyezése jót tesz a karosszéria stabilitásának is, az optimális súlyeloszlással a belsőégésű változatokhoz hasonló vezetési kényelmet biztosít.
A futómű kényelme kifogástalan, a lengéscsillapítók és a speciális rugók üres és megrakodott állapotban egyaránt a legmagasabb szintű komfortot nyújtják.
Az új Peugeot e-Partner vezetője minden helyzetben könnyedén helytáll: a speciálisan kialakított kormányszervó állandó 10,8 méteres fordulókört garantál (Standard változat, járdák között), az autó magassága pedig nem haladja meg a 190 cm-t, aminek köszönhetően a parkolóházak többségébe nyugodtan behajthatunk vele.

Az új Peugeot e-Partner ugyanazokban a változatokban kapható, mint a belsőégésű motorral szerelt verzió, így minden célra tökéletesen használható:
▪ furgon (2 hosszúságban: 4,40 méteres Standard és 4,75 méteres Long, 3 üléssel),
▪ dupla kabin (5 fix vagy lehajtható üléssel, csak a hosszú változatban).

A modell sokoldalúsága kiemelkedő a szegmensben. A 3 személyes Multiflex ülés, a kabinelválasztó falban elhelyezett rakodó nyílással és a mozgatható oldalsó üléssel az alábbiakat kínálja:
▪ 3 személy utazhat az első sorban. Ezt a tulajdonságot nagyon kedvelik a profi felhasználók, akik ilyen módon optimális körülmények között szállíthatják munkatársaikat és eszközeiket egyaránt. A középső ülés szélesebb lett, annak köszönhetően, hogy nincs manuális kézifék az autóban.
▪ A teljesen sík padló hossza a Standard változatban 3,09 méter, a hosszú változatban pedig 3,44 méter.
▪ A kabin tárolókapacitása 500 literrel nőtt.
▪ Mobil iroda, amelyet a beépített asztalka és a lehajtható középső ülés segítségével alakíthatunk ki. Az asztalt a vezető és az utas felé is elfordíthatjuk.
▪ Zárható tárolórekesz a középső ülés alatt.

Az összesen akár 113 liter térfogatú tárolórekeszek kialakítását a profi felhasználók sokrétű igényei ihlették. Elhelyezésük az utastéren belül igen ötletes, de mindegyikük, a hagyományos kesztyűtartó, a tető alatti tároló, vagy a felső kesztyűtartó is kézre esik. Utóbbi az utasülés előtt található, kihasználva azt, hogy a hagyományos utaslégzsák helyét tetőlégzsák vette át. A felső kesztyűtartóban egy 15 collos számítógép is elfér, tetszés szerint pedig akár hűthetjük is. Töltőcsatlakozó is található benne, ezért a mobil eszközöket a kesztyűtartóba rejtve is tölthetjük.

A vontatási kapacitás is megmaradt: a modell – a bevezetéstől kezdve azonnal rendelhető vonóhorog segítségével – akár 750 kg vontatására is alkalmas.
A hosszú változat akár 4,4 m³ (illetve a Standard 3,8 m³) térfogatú raktere pontosan ugyanakkora, mint a belső égésű motorokkal szerelt változatoké.
A szegmens élvonalába tartozó, akár 800 kg-os hasznos terhelhetőség kifejezetten az elektromos változatokra jellemző.
Az új Peugeot e-Partner testreszabott megoldásokat kínál, egyre több igényt kielégít. Kétféle felszereltségi szinten lesz kapható (PRO és PREMIUM), illetve elérhető lesz két „konfekció” változata is: az inkább közúti közlekedőknek szánt ASPHALT és a nehezebb körülmények közé tervezett GRIP.
A 100%-ban elektromos változat ügyel a felhasználók biztonságára és kényelmére.

 

 

Ennek szellemében a következő technológiai megoldásokat és vezetést segítő rendszereket kínálja:
▪ kulcs nélküli nyitás és indítás,
▪ vezeték nélküli telefontöltő,
▪ továbbfejlesztett Grip Control 5 tapadási beállítással,
▪ emelkedőn történő elindulást segítő rendszer,
▪ Visiopark 1, 180°-os tolatókamera,
▪ Surround rear vision (megjeleníti az autó mögötti és az utasülés melletti területet a belső visszapillantó helyén található 5 collos kijelzőn),
▪ sebességkorlátozó és –szabályozó rendszer,
▪ véletlen sávelhagyásra figyelmeztető jelzés,
▪ ütközésre figyelmeztető jelzés,
▪ automatikus vészfékező rendszer,
▪ éberségfigyelő rendszer,
▪ automatikus országúti világítás kapcsoló,
▪ sebességkorlátozó táblákat felismerő és sebességhatárt ajánló rendszer,
▪ holttérfigyelő rendszer,
▪ vontatmány-stabilizátor,
▪ túlterheltség jelző.

Az okostelefon ma már a mindennapjaink szerves része, így helyet kapott az új Peugeot e-Partner ben is. A telefonon érkező információkat az Apple CarPlay™ és Android Auto™ funkciókat is kezelni képes MirrorScreen továbbítja az autó érintőképernyőjére.
Városi közlekedésben, egészen 30 km/h sebességig hangjelzés figyelmezteti a környezetet az elektromos jármű közeledésére (előre és hátramenetben is), így védve a gyalogosokat.

A teljes birtoklási költség (TCO = Total Cost of Ownership)
A cél az, hogy az elektromos autónál várható TCO – amely a finanszírozási költségeken túl az üzemeltetési költségeket is magában foglalja – azonos legyen a belsőégésű változatéval.
▪ Az elektromos autók vételára magasabb, de az üzemeltetés során más tényezőket is figyelembe kell venni:
▪ jobb maradványérték a használt autó eladásakor,
▪ a vásárláshoz igénybe vehető támogatások (környezetvédelmi és egyéb bónuszok, regisztrációs költségek, céges vásárlások támogatása, biztosítási és adózási kedvezmények stb.),
▪ alacsonyabb karbantartási költség (48 hónap alatt kb. 50 %-kal),
▪ alacsonyabb üzemanyagköltség (a belsőégésű változathoz képest akár 70%-kal).

A Peugeot elektromos ökoszisztéma (az egyes szolgáltatások elérhetősége országonként változó lehet)

A Peugeot szándéka, hogy segítse ügyfeleit az elektromos autózásra történő átállásban, ezért különleges szolgáltatásokat is kínál, melyek három alapelvre épülnek :
Peugeot Easy-Charge - avagy hogyan könnyítsük meg ügyfeleink számára a különböző töltési lehetőségekhez való hozzáférést:töltési megoldások otthonra vagy az irodába – e szolgáltatás része a többféle berendezés (megerősített fali csatlakozó, Wall box, Smart Wall box stb.), illetve az előzetes felmérés (melynek során szerződött Partnerünk szakértője megtervezi a kiépítendő elektromos hálózatot) és a berendezés telepítése is.
▪ nyilvános töltési lehetőségek, a Free2Move révén, amely hozzáférést nyújt az Európában működő több mint 220 ezer töltőállomáshoz, valamint töltőpont is ajánl a távolság, ill. a töltés sebessége és ára szerint.

Peugeot Easy-Move - avagy hogyan garantáljuk ügyfeleink szabad mozgását minden körülmények között:
▪ Trip planner : a hosszú utazások megtervezésére és megszervezésére szolgáló eszköz a Free2Move mobilalkalmazáson keresztül érhető el. Javaslatot tesz az ideális útvonalra, mégpedig úgy, hogy közben figyelembe veszi az aktuális töltöttséget és az útvonalon található töltőpontokat.
▪ Mobility Pass : a kiterjesztett mobilitás és a garancia díja átalányként beépíthető az autó havi törlesztőrészletébe – ami lehetővé teszi, hogy az autó minden pillanatban az ügyfél rendelkezésére álljon.

Peugeot Easy-Care – avagy hogyan segítsük ügyfeleinket abban, hogy alaposan megismerjék és így magabiztosan használják autójukat:
▪ új digitális demonstrációs eszközök, amelyek a Peugeot honlapjain segítik az elektromos autózással való ismerkedést,
▪ garancia- és Assistance szerződések, amelyek beépíthetők az autó finanszírozási szerződésébe, így komplikációmentes autóhasználatot tesznek lehetővé,
▪ igazolás az akkumulátor kapacitásáról, amelyet átvizsgáláskor állít ki a szerviz, és amely megkönnyíti az autó később eladását azzal, hogy hitelt érdemlően bizonyítja az akkumulátor aktuális kapacitását.
▪ 8 év vagy 160 ezer km garancia az akkumulátorra, a kapacitás 70%-áig.

Next Gen Small e-Van by Peugeot – határozott, egyedi stílus :
Az új Peugeot e-Partner – hűen a márka power of choice koncepciójához – megőrzi a belsőégésű motorral szerelt változat erős, robusztus, minőségi stílusát, miközben mutat néhány újdonságot is.

Az autó külsején:
▪ E-Partner jelzés az autó hátsó részén,
▪ nagy átmérőjű, 16 collos kerekek (215/65 R16),
▪ töltőnyílás a bal hátsó sárvédőben (ott, ahol hagyományosan az üzemanyag-betöltő nyílás található),
Az autó belsejében:
▪ új, digitális Peugeot i-Cockpit® műszerfal 10 collos digitális, vagy színes analóg kijelzővel, ▪ középen elhelyezett, speciális grafikájú érintőképernyő, hangvezérléssel működő TomTom Traffic 3D navigációs rendszerrel, amely valós idejű forgalmi adatokat jelenít meg, továbbá jelzi a veszélyhelyzeteket, valamint a közelben található töltőpontokat,
▪ új „e-Toggle” automata váltó,
▪ vezetésimód-választó, az Eco, a Normal és a Power módok közötti váltáshoz,
▪ elektronikus kézifék.

Az új modell érkezésével a Peugeot újabb lépést tett előre kínálata elektromos fejlesztésében, miközben továbbra is garantálja a mobilitást, a korlátozott forgalmú belvárosi zónákban is.

Az új Peugeot e-Partner koncepciója 3 alapelvre épül:
▪ Serenity: 2021-re 100%-ban elektromos megoldást kínálni a teljes haszongépjármű kínálatban,
▪ Pleasure: megőrizni a kompromisszummentes szolgáltatásokat és a Peugeot genetikai örökségét alkotó vezetési élményt,
▪ Simplicity : végigkísérni az ügyfelet a vásárlás és a karbantartás teljes folyamatán.
Az új Peugeot e-Partner Európában 2021 második félévében lesz kapható. A modell Spanyolországban, Vigóban készül.

 


  •  
 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER