Címkék: 2014 | autókiállítás | autószalon | Detroit | FT-1 | sportautó | sportkocsi | tanulmány | Toyota

2014. január 13. hétfő, 22:15

 

A Toyota bejelentette, hogy FT-1 kupéja – a márka jövőbeli sportautóinak dizájnját előrevetítő tanulmányautó – Detroitban, a január 13-26 között megrendezett Észak-Amerikai Nemzetközi Autókiállításon lesz első ízben látható.

Az FT-1 sportkupé-tanulmány célja, hogy bemutassa, mi minden érhető el egy lélegzetelállító sportkocsi-dizájnnal, ami azonnal rabul ejti a vásárlók képzeletét. A formaterv a Toyota amerikai dizájn-központja, a Calty Design Research, Inc. (Calty) munkája; a tervezők így öntötték formába rajongásukat a Toyota hosszú időszakot felölelő sportautó-hagyományai iránt, aminek gyökerei egészen a legendás 2000GT 1967-es bemutatásáig nyúlnak vissza. Az FT-1 tanulmányban csúcsosodik ki a Calty több évtizedes munkássága, s a cég e tökéletes sportkocsi megalkotásával ünnepli fennállásának 40. évfordulóját.



Az FT-1 ívelt vonalakkal kihangsúlyozott szépsége a nagy teljesítményű versenyautókat idézi, és ez a dizájn mágnesként vonzza a tekinteteket.

Az orr-rész meghatározó formai elemei, a merész formájú sárvédők és az éles metszésű fényszórók hatásosan érzékeltetik az autó lenyűgöző teljesítményét. Ugyanerre szolgálnak a dinamikus formájú légbeömlők és kipufogóvégződések is, az állítható hátsó légterelő pedig optimális aerodinamikai teljesítményt nyújt.

A klasszikus sportkocsi-arányok kialakításához az FT-1 utastere látványosan hátrébb került, ami a hátsókerékhajtású jármű súlyelosztását is szerencsésen befolyásolja. A kabint körülölelő szélvédő és oldalüvegek ívelt formája egyértelműen az eredeti 2000GT dizájnjára utal.



Az FT-1 utasterének kialakítása során az volt a legfontosabb szempont, hogy a vezető tökéletesen koncentrálhasson a vezetésre, és teljes egészében átélhesse az autó irányításának örömét – ezért a tervezők sportkocsisan alacsony súlyponttal és letisztult, ergonomikus cockpittal alkották meg a járművet.

A kormánykerék a formula-versenyautók világát idézi; a műszeregység háromszögletű kialakítása megerősíti a vezető benyomását, hogy szinte eggyé válhat az autóval, ugyanakkor pedig hatásosan hangsúlyozza ki az FT-1 sportautós jellegét.



Annak érdekében, hogy az autós jobban belássa a kanyarokat, az első oszlopok a lehető leghátrébb kerültek. Az autó egyszerű kezelhetőségét fokozza, hogy a legfontosabb vezetési információkat megjelenítő műszerpanel a kormánykerék fölött kapott helyet, így a vezetőnek csupán minimális mértékben kell elfordítania pillantását az adatok leolvasásához.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER