Címkék: bemutató | DS | DS 7 Crossback | márkaszalon | megnyitó

2019. január 23. szerda, 18:49

 

Kezd trendé válni, hogy egy sor autómárka kezdi fentebb pozícionálni magát vagy új szereplők érkeznek a prémium osztályba. Ilyen a DS is, amely tavaly év vége felé vált le teljesen a Citroënről. Megérkezett a csúcsmodelljük és átadták az első önálló szalonjukat is.

 

Elsőre furának tűnhet, hogy a franciák mit keresnek a három német által uralt prémium ligában, amely felé az utóbbi években egyre többen próbálnak közelíteni. A franciák nagyon ügyes koncepciót dolgoztak ki a felkapaszkodáshoz. A közeljövőben érkező modellekkel határozottan van jövője és esélye a piacon alaposan felturbózni a tavalyi 50 ezret meghaladó eladásukat. Ez az a szám, amelyet lehet hova fejleszteni, a hazai piac idén 150-180 DS7 Crossback eladásával járul hozzá a statisztika javításához.



A koncepció nagyon okos, a DS mögött az a szemlélet áll, hogy a francia luxust átültessék az autóiparba. A huncutság ott lakozik, hogy a milliárd dollárokat érő francia luxus márkák adják a manapság egyre jobban futó luxus ipar nagy részét. A Louis Vutton és társai, a legnagyobb nevek ebben a szuper exkluzív környezetben. Ők jól tudják, hogy mivel lehet vevőket fogni és megtartani, ez az a társaság, akiktől nem szégyen tanulni, és a DS tanul is tőlük. Lásd. bőrök, anyagok használata, gyártástechnológiák, stílusok átvétele és hasonló dolgok.

Az már csak hab a tortán, hogy a szalonokban dolgozó eladás vezetőket végig küldik egy gyakorlattal alaposan megfűszerezett képzésen, ahol a fent említett nagy nevek műhelyeihez is bejutnak. Ezért látni a bemutatóteremben kiállítva a varrásban, bőrözésben használt szerszámokat és anyagokat.

A csúcsmodell premierje mellett az első DS szalont is ünnepelhettük. Ugyanis 2018. december 1-től, már végleg elkülönül a márka Citroëntől, a szerviz és az eladás külön helyen történik. A hazai képviseletet az Emil Frey látja el. Ő ruházott be a budapesti szalonba, amely öt autó befogadására képes. A kinézete, felszereltsége méltó a márkához és a prémiumsághoz.

Hűha, ez igen - mondja az ember amikor az autó belterébe kerül



Az autó ismertetése előtt az egyik fő vevő-mágnesről feltétlen szót kell ejteni, ez pedig az autók árába beépített, öt éves szerviz díj. Ezzel egyetlen probléma adódik csak, hogy a Budapesttől távol lakóknak hosszan kell utazniuk a karbantartásra, de erre is található megoldás: a szervizelendő járműért is házhoz tudnak menni.

Az újdonság 4,57 méter hosszú, 1,89 méter széles és 1,62 méter magas, hozza a közepes méretű szabadidő-autók méreteit. A DS-nél szerencsére a fent említett francia luxus vonalat követik, és nem másolnak szolgai módon egyetlen más márkát sem, s ez a részletekben is megmutatkozik.

Az első lámpák - a jobb felszereltségű modelleknél - felkapcsoláskor fényjátékot adnak elő. A hátsó lámpákat is érdemes közelről megnézni, mert a körülményesen kivitelezhető 3D-s lézer gravírozásnak köszönhetően rendkívül szép látnivalót produkálnak. Ezek a külső egyedi jegyei, a hűtőrácson kívül. Az egész karosszéria különben nagyon jól néz ki és könnyen beazonosítható.



Az utastérben látszik meg igazán a nagy nevektől történő tanulás. Az egyik jellemzője az öt különféle hangulatban elérhető autónak, hogy a többféle bőrözéssel burkolt felületek nagysága hatalmas. Három autót sikerült kipróbálni, három teljesen eltérő hangulattal. A legnagyobbat a sárgásbarna nappa bőrös verzió és a fekete, sötét szürke Alcantara ”ütötte”, az utóbbi anyag, a hasított bőr strapabíróbb, mesterséges kivitele. Ezek nagyon jó hangulatot varázsoltak az utastérbe, és a műszerfal mellett az ajtókon és a középkonzolt is ezzel burkolták. Látszik, hogy nem spóroltak a velük. Ehhez hozzájött az ülések különleges mintázata, a BRM Chronograph különleges órája a műszerfal közepén és a kapcsolók gyémánt mintázata, amely a luxus óraiparból jött. 

Fokozatmentesen dönthető hátsó ülések


        

Menet közben

Vezetésnél kellett egy kis idő, hogy az anyamárkától importált kapcsolós központi menü vezérlést kiismerjük, meg azt is, hogy a masszázs ülések indítása az ülések szélén található, és utána lehet a menüben beállítani, hogy mely masszázs fajtát akarjuk. Alacsonyabbaknak vagy rövid karral rendelkezőknek lehet gond, hogy menetprogram váltó a középkonzol jobb felső szélén található, ezt menet közben körülményes lehet elérni, bár a középkonzol dizájnjába simul. Hasonlóképp el van dugva a sávban tartó automatika kapcsolója is, melyet az adaptív tempomat beállítása utána a műszerfalon, a kormánytól balra kell aktiválnunk, ha sikerrel jártunk félautomata vezetés érhető el, azaz az autó tartja a távolságot az előtte haladótól, illetve a sávban tartja a járművet.
 
A háromféle benzinesből kettőt próbáltunk, mindkettőhöz az új, nyolc sebességes automataváltó csatlakozott. A 225 lóerős verzió hangja, mintha erőteljesebb lett volna, erősebb gyorsítás közben. A 180 lóerős, turbós 1,6-os talán egy fokkal csendesebben üzemelt. A váltónak gyors a működése, zömmel városi forgalomban próbáltuk és jól, simán váltott, lassú haladásnál sem lehetett bizonytalanságot érezni a működésében.
A motorokhoz talán annyit lehetne még hozzáfűzni, hogy a 400 Nm nyomatékú, kétliteres 180 lóerős, - melyet szintén pdóbáltunk - dízel illik legjobban a szabadidő-autóhoz, a komoly nyomatéka miatt. Ez motor lehet az ideális választás hozzá.

A belépő szintet a 130 lóerős PureTech benzines jelenti, de ott a teljesen friss, 1,5 literes tiszta dízel 130 lóerővel. Ezen változatok kézi kapcsolású, hatsebességes váltóval is érhetők. Ezeknél a verzióknál a reményt az adja, hogy az autó a méretéhez képest viszonylag könnyű (1400 kilo körüli), így ez a teljesítmény-szint is elég a mozgatásukhoz. Nyilvánvaló, hogy menetdinamikai csodát nem kell várni tőlük.
Az alap benzines verzió 8 millió 990 ezertől indul, az árlista tetején a 180 lóerős dízel található, Prestige csomagban 13 millió 390 ezerért.     

555 literes csomagtartó



Aki nagyon trendi akar lenni, az várjon az őszig, ugyanis ekkor jelenik meg a DS E-Tense, amely 200 lóerős benzin motor és két 80 kW-os villanymotor párosával lesz zöld rendszámos autó. Itt már 50-60 kilométeres elektromos hatótáv lesz jelen és villanymotorral hajtott hátsó tengely. Ennek előnyét már most élveztük, mert hátul a hatalmas lábteret nem csökkenti a kardán alagút. A villamos irány nem véletlen, még idén landol a teljesen elektromos kompakt suvjuk, amely tovább bővíti a palettát.



 


  •  
 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER