2011. április 07. csütörtök, 21:12

 

Scania OmniExpress 320 az új M3/II kategóriájú busz a Transport 2011 kiállításon mutatkozik be, evvel a Scania egy fontos modellt vezet be a menetrend szerinti rövid és közepes távolságokon közlekedő európai buszok piacára.

Scania OmniExpress uj busz

A két- illetve háromtengelyes változatok az üzemeltetők legkülönfélébb igényeihez képesek igazodni, így például 11 és 14,9 méter között 12 különböző hosszúságú modellből lehet választani, maximum 71 ülőhellyel és 30 különféle belső elrendezéssel. 230-tól 440 lóerőig terjedő AdBlue nélküli EEV vagy EURO 5 motorok szerepelnek a kínálatban. A busz alternatív üzemanyagokkal is működhet, specifikálható biodízelhez vagy etanolhoz – ez utóbbi terén a szegmensben ez az első ilyen jármű.


Az új Scania OmniExpress modell az április 6-9. között a dániai Herningben megrendezésre kerülő Transport 2011 kiállításon mutatkozik be.

„A Scania OmniExpress-t a Lahden Autokori Oy céggel közösen készítettük el, mögötte a Scania tejes alkatrészellátási lánca és szervizhálózata áll. Célunk az új busszal nem kevesebb, mint hogy nagy szeletet hasítsunk ki a helyközi fuvarozási szegmensből.” – mondta Melker Jernberg, a Scania autóbusz üzletágáért felelős alelnöke.

„A könnyű, de mégis erőteljes külső, valamint a felépítmény és a belső tér kivételes variálhatósága kétségkívül meggyőzik a legigényesebb európai üzemeltetőket is. Mindezek mellett számos olyan lehetőséget kínálunk, amelyekkel ügyfeleink csökkenthetik ökológiai lábnyomukat. Az értékesítést a skandináv és balti piacokon kezdjük meg, ezeket követik majd a közép- és dél-európai országok.”

Az új modell ugyanazt a moduláris felépítést alkalmazza, mint az OmniExpress 340 és 360 változatai, ráadásul nagyon sok a közös alkotóelem is. A tejes egészében rozsdamentes acélból készült karosszéria eleje az aerodinamika további javítása érdekében ék alakú.

Scania uj busz OmniExpress

A modellcsalád különlegessége a teljesen rugalmasan alakítható hosszúság és magasság. A jármű hosszúsága 11 métertől 30-40 centiméteres léptékekben egészen 14,9 méterig növelhető. Az ügyfelek 30 féle különböző kényelmi szintű belső kialakítás közül választhatnak, minden esetben a legapróbb részletekre kiterjedő személyre szabási lehetőségekkel. A 6,36 m3 maximális befogadóképességű csomagtérrel a busz ideális választás rövidebb hétvégi kirándulásokhoz is.

A padló magassága – több európai előírásnak, így például a németországi igényeknek megfelelően – 860 mm. Egy illetve két ajtóval rendelhető, 1-1-0 vagy 1-2-0 ajtóképlettel, ez utóbbi esetben a középső ajtónál a kerekesszékek számára lift építhető be. A széksorok közötti folyosó az utasáramlás felgyorsítása érdekében 10 cm-rel szélesebb, mint a magasabb modellekben, valamint a vezetőállás kiképzése bőséges helyet biztosít a felszálló és jegyvásárló utasok részére.

Az automata klímarendszer az észak-finnországi sarkköri hideggel és a dél-olasz nyarak forróságával egyaránt megbirkózik. Az utasok kényelmének figyelembe vételével lettek meghatározva az ablakok méretei és helyzete, mérsékelve a nyári napsugarak és a téli huzat erejét. A dupla üvegezésű ablakok újfajta kialakításának célja a súly csökkentése. Extra vékony üvegtáblák (3 mm) kerültek felhasználásra, amelyeket a jobb hőszigetelés érdekében a szokásosnál távolabb (9 mm) helyeztek el egymástól.

A vezetőállás tágas és könnyen megközelíthető. Amennyiben ZF váltóval készül a jármű, a fokozatválasztó gombok a műszerfalon, ha Scania Optiurise-zal, akkor a váltókar a kormánykeréken található, így a járművezető akadály nélkül közelítheti meg a 90 fokban kifordítható vezetőülést. Az ülés, illetve a kormány nagyfokú állíthatósága, valamint a függesztett pedálok mind a vezetőállás megtervezése mögötti gondos mérnöki munkát mutatják.

A hajtáslánc-opciók magukba foglalják az erőteljes és gazdaságos 9 illetve 13 literes Euro 5 és EEV motorokat 230-440 LE között, automata váltóval, vagy a Scania Opticriuse automatizált fokozatkapcsolásával kombinálva. A Scania EGR technológiájának köszönhetően nincs szükség adalékanyagra, valamint AdBlue-tartályra, ugyanakkor lehetséges 100% biodízel használata. Másik lehetséges alternatív megoldás az etanol-motor, amelyet először a Scania kínál ügyfeleinek ebben a járműkategóriában.

scania busz utaster

Scania OmniExpress 6x2 13,7 – műszaki adatok

A dániai Transport 2011 kiállításon bemutatott jármű adatai. A busz a dán piacra lett specifikálva.

Általános

Utaskapacitás    53+2
Ajtóképlet    1-1-0
Hosszúság    13,7 m
Szélesség    2,55 m
Teljes magasság    3,4 m
Üzemanyagtartály    310 liter
Poggyásztér kapacitása    5,19 m3
Manuálisan nyitható csomagláda-ajtók

Vezetőtér
Fűtött vezetőülés hárompontos biztonsági övvel 
Külön szabályozható légkondicionáló rendszer a vezető részére lábfűtéssel
Tolatókamera hangjelzéssel

Utastér
Dönthető támlájú ‘Lahden 42’ utasülések bőr fejtámlával
Egyéni légbefúvók és LED-es olvasólámpák
Nyitott kalaptartó

Légkondicionálás
Elektronukisan vezérelt szellőzőrendszer légbefúvással (automata légkondicionáló rendszer opcionális felszereltségként)

Elektromos rendszer
Akkumulátorok    225 Ah
Generátorok    2x150 A
H7 fényszórók fényszórómosóval

Hajtáslánc
Motor    9,3 liter, öthengeres
Teljesítmény    320 LE, 1.600 Nm
Károsanyag-kibocsátási szint    EEV
6 sebességes ZF automata sebességváltó retarderrel

Fékek
Elektronikus fékvezérlés (EBS)
Automatikusan vezérelt kipufogófék
Megállófék

Felfüggesztés
Első térdeplés
Teljes emelés és süllyesztés

Felépítmény
Rozsdamentes acél vázszerkezet
Alumínium panelek
Dupla üvegezésű oldalsó és hátsó ablakok


  •  

Újabb cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER