Címkék: Toyota

2019. június 21. péntek, 18:53

 

A Toyota a múlt hétvégi Le Mans-i címvédésével és dupla dobogójával a konstruktőri versenyben és a pilóták kategóriájában is megszerezte a világbajnoki címet a Hosszútávú Világbajnokság (WEC) 2018/2019-es szezonjában.

 

 

 

 

 Azt már korábban bejelentette az utóbbi időben minden versenysorozatban sikert sikerre halmozó autógyártó, hogy versenyistállója, a TOYOTA GAZOO Racing a Hosszútávú Világbajnokság 2019/2020-as szezonjában is megméreti magát, most azonban leleplezték azt a vadonatúj versenygépet, amellyel a szabályváltozásokat hozó 2020/2021-es szezonra készülnek.

 

 

A néhány napja a Hosszútávú Világbajnokságban is világbajnoki címet szerző TOYOTA GAZOO Racing 2020 után is részt vesz a FIA Hosszútávú Világbajnokság (WEC) versenysorozatában, miután véglegesítették az új műszaki szabályokat. A csapat már korábban igazolta részvételét a 2019-2020-as szezonban, a jelenleg érvényben levő LMP1 specifikáció szabályai szerint. Most azonban bejelentették, hogy 2020 őszén az új generációs, csúcskategóriás versenyautókkal mutatkoznak be a WEC rajtrácsán.

Egye leendő utcai szupersport autó alapjaira épül majd a jövő hibrid elektromos Toyota WEC versenygépe

Az Automobile Club de l’Ouest Le Mans-ban közzétette az új műszaki előírás utolsó részleteit is, miután mindenre kiterjedő megbeszélést folytatott számos partnerrel, köztük a frissen megkoronázott, világbajnok TOYOTA GAZOO Racing csapattal. Ennek eredményeképpen a TOYOTA GAZOO Racing örömmel jelentette be részvételét a 2020-2021-es szezonban, amelynek során a GR Super Sport utcai autó alapjára épített hibrid hajtású prototípussal fog versenyezni. Az autó utcai változatát még szintén csupán koncepcióként láthatta a nagyközönség, ám azonnal zajos sikert aratott. A Toyota azt ígéri, hogy az utcai és a versenyautó is intenzív fejlesztésen megy át a közeljövőben a vállalat műszaki központjaiban: Toyota Cityben, Higashi-Fujiban és Kölnben.

A Toyota várja az új kihívókat

 A friss WEC világbajnok TOYOTA GAZOO Racing örömmel várja a jövőbeli kihívásokat és a versenyzést a többi sportkocsigyártó ellen a WEC csúcskategóriájában, valamint a Le Mans-i 24 órás versenyen. A csapat biztos abban, hogy ez az évad is izgalmas és sikeres korszak lesz a hosszútávú versenyzésben

„Örömmel jelentem be, hogy a TOYOTA GAZOO Racing a jelenlegi szabályozást követő időkben is vállalja a hosszútávú versenyzés kihívását. Köszönjük az ACO és a FIA kemény munkáját a szabályok véglegesítéséért. Reméljük, hogy ennek köszönhetően számos autógyártó részvételével újabb aranykor köszönt a hosszútávú versenyzésre, a Le Mans-i futamon csakúgy, mint a FIA Hosszútávú Világbajnokságban. A TOYOTA GAZOO Racing számára ez az új korszak fantasztikus lehetőség a bizonyításra; nemcsak versenycsapatként a legjobbak ellen, de sportkocsigyártóként is. Biztos vagyok benne, hogy a rajongók és versenytársaink is üdvözlik az új szabályozást, és nagyon várják az elkövetkező korszakot a WEC-ben és Le Mans-ban is.” – fogalmaz Shigeki Tomoyama, a Toyota GAZOO Racing elnöke.

Hamarosan kezdődhet az új versenygép tesztelése

Az új versenyautó nevét később hozzák nyilvánosságra, a pályatesztelés a 2020-2021-es szezon indulása előtt kezdődik meg. A TOYOTA GAZOO Racing a szezon során további részleteket is közzétesz majd a GR Super Sport utcai autóról. Eközben természetesen gőzerővel folyik a mostani generációs versenygép további tökéletesítése is a soron következő, 2019/2020-as szezonra.

 

 

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER