2010. október 12. kedd, 16:22

Lechner Racing nyerte a 12H Hungary versenyt Audi R8 LMS-sel, a 2. helyen a Brokernet Silver Sting ért célba. A Westend Racing (Endurance Club Hungary csapat) lett a harmadik helyezett, egy Porsche 911 GT3 Cup S autóval.
A BMW Team Hungary az összetett ötödik helyen végzett a BMW 120d versenyautóval, megnyerve a dízel kategóriát az október 9-én rendezett hungaroringi 12 órás versenyen.

12H oras verseny Hungaroring start



A 24H Dubai, 24 órás hosszútávú versenysorozat magyarországi futamán, a 12H Hungary verseny rajtját követően két és fél órával, kód 60-as szabályt kellett alkalmazni, ugyanis a Lammertink Racing with Toyo Tires csapat 997-es GT3 Cup Porsche autójának eltört a dugattyúja, ami kitört egy jókora darabot az autó motorblokjából, majd a Porsche motorháztetejéből lángok csaptak fel. A kód 60 szerint a versenypályán tartozkodó autók nem haladhatnak 60 km/h-ás sebességnél gyorsabban, amely 10 percen keresztül maradt érvényben, mivel ennyi ideig tartott eloltani a lángokat és biztonságossá tenni a pályát.

A verseny ideje alatt több viadalnak is tanúja lehetett a nagyközönség, hiszen az abszolút első helyért az utolsó órákig folyt a harc. A Bovi Motorsport (Brokernet Silver Sting), a Lechner Racing (Audi R8 LMS) és a Westcoast Racing (BMW Z4 GT3) csapatok a verseny második órájától, egészen a kilencedik óráig váltották egymást az első három helyen, amikor a Z4-es BMW-nek meghibásodott a generátora, amelyet nem tudtak rövid időn belül megjavítani, ezért kénytelenek voltak feladni a versenyt. Az első helyen a Lechner Racing ért célba, 355 kör és 4.381 km megtétele után. A 2. helyet a Bovi Motorsport szerezte meg, a Brokernet Silver Stinggel, Bódis Kálmánnal, Rácz Istvánnal, Wolfgang Kaufmannal, Tom Natasival a kormánynál.

bmw teamA diesel kategória győztese a BMW Team Hungary csapata lett, akik az előkelő 5. helyet szerezték meg az abszolút értékelésben. A magyar BMW csapat pilótái között Csuti László is versenyzett, aki az ifj. Ficza Ferenc csapatfőnöke volt a Suzuki Genex Bio Kupában.
A magyar csapatok között még Burkus Egon, Tim Gábor (Salzburgring, Suzuki Genex Bio

Kupa IX. futam győztese, X. futam 2. helyezettje) és Tőzsér Áron indult a Lotus Exige 260 Cup autóval, az Alerant Endurance Team színeiben. A köridők alapján a kategória első helyén végezhettek volna, ám nem tudtak beszerezni endurance fékbetéteket a Lutoshoz, ami miatt gyakran kellett fékbetétet cserélniük, így a ketegória 5. helyén, illetve az abszolút 15. helyen fejezték be a versenyt.
Az SP2-es kategóriában (turbó motoros autók, 2.600 ccm-ig) a VDS Racing Adventure (Ford Mustang) és a Red Camel Racing 1 (Audi R8) a verseny kezdetétől fogva, tíz órán keresztül egy körön belül voltak  versenyben egymással, majd a tizedik óra végén a Ford Mustang jobb első lengéscsillapítója tönkrement, amelynek  javítása túl sok ideig tartott volna, így a VDS Racing Adventure kénytelen volt a Red Camel Racing 1 számára átadni e kategória első helyezését.

Pénteken az időmérő edzésekre a tavalyihoz hasonlóan idén is ellátogattak a Tűzoltó Utcai Gyermekklinika betegei.

A jelenlévő csapatok közül a legtöbben Dubaiban is indulni fognak a 24 órás versenyen, ami még több izgalommal kecsegtet a résztvevők számára.



Hungaroring 12 oras verseny indulok


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

Autóspanasz.hu

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER