Autósfórum

...because open source matters

 
  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése

Címkék: 2017 | BMW | DTM | Hungaroring

2017. június 14. szerda, 10:44

 

2017. június 16-án Magyarországra érkezik a Német Túraautó Bajnokság (DTM) mezőnye, hogy a mogyoródi aszfaltcsík lelátóit három napra ismét a motorsport fantasztikus hangulata járja át.

 

A Német Túraautó Bajnokság 2017-es versenynaptárának első hosszabb szünete után a BMW csapatai és pilótái felkészülten várják az idény első Németországon kívüli megmérettetését: június 16 – 18. között a Hungaroring ad otthont a DTM ötödik és hatodik futamának, a kilenc idei versenyhétvége harmadik felvonásaként. 1986-os megnyitása óta eddig öt alkalommal látta vendégül a Német Túraautó Bajnokság mezőnyét a 4 381 méter hosszú mogyoródi aszfaltcsík, ahol 2014-ben Marco Wittmann rajt-cél győzelmet aratott, miközben három évvel ezelőtt Bruno Spengler, tavaly pedig António Félix da Costa is a dobogó harmadik fokára állhatott fel.



A kilenc versenyhétvége tizennyolc futamából álló idei versenynaptár első négy megmérettetése után a bajor prémiumgyártó színeiben versenyző pilóták közül Timo Glock áll az egyéni pontverseny legelőkelőbb helyén: 25 ponttal a nyolcadik, míg Marco Wittmann 18 ponttal jelenleg a tizenegyedik, Maxime Martin 17 ponttal a tizenkettedik, Bruno Spengler 2 ponttal a tizenötödik, Tom Blomqvist 2 ponttal a tizenhatodik, Augusto Farfus pedig pont nélkül a tizenhetedik. A csapatok közötti pontversenyben a BMW RMR csapat 27 ponttal a hatodik, a BMW RBM csapat 19 ponttal a hetedik, a BMW RMG csapat pedig 18 ponttal a nyolcadik helyen áll. A gyártók közötti pontversenyt két versenyhétvége után a Mercedes vezeti 187 ponttal, második az Audi 177 ponttal, harmadik a BMW 64 ponttal.

A lausitzringi futamok után május utolsó hétvégéjén a BMW hat DTM-pilótája kivétel nélkül volán mögé ült a nürburgringi 24-órás megmérettetésen, ahol Marco Wittmann, Tom Blomqvist és Augusto Farfus a BMW Schnitzer csapat színeiben az abszolút negyedik helyre vezette fel a 42-es rajtszámot viselő BMW M6 GT3 versenyautót, miközben Timo Glock a ROWE Racing 98-as rajtszámú versenyautójával a második helyen, Maxime Martin a 99-es számú géppel tizedikként, Bruno Spengler pedig a Schubert Motorsport 20-as versenyautójával a képzeletbeli tabella tizenegyedik fokán végzett.

A BMW Motorsport igazgatójának, csapatfőnökeinek és pilótáinak nyilatkozatai a hungaroringi versenyhétvége előtt:

Jens Marquardt, a BMW Motorsport igazgatója:

„A hockenheimringi és a lausitzringi futamok, valamint a sikeres nürburgringi 24-órás megmérettetés után végre volt egy kis időnk összeszedni a gondolatainkat. A következő állomás Magyarország, amely egyúttal az idei versenynaptár első Németországon kívüli helyszíne, és noha az idei első négy futamon nem sikerült győzelmet aratnunk, mindannyian érezzük, hogy a BMW M4 DTM versenyautóban megvan ehhez a kellő potenciál. Az első és legfontosabb, hogy kihasználjuk az autóban rejlő lehetőségeket, nem csupán az időmérőn, de a szombati és a vasárnapi futamon is. Ezzel a céllal érkezünk a Hungaroringre.”

Stefan Reinhold, a BMW RMG csapat főnöke:

„Az intenzív felkészülés és a sűrű szezonkezdés után kihasználtuk az elmúlt néhány hetet, hogy szusszanjunk egyet és erőt gyűjtsünk. Részletekbe menően kielemeztük az első négy futamon nyújtott teljesítményünket, hogy az időmérő-eredményeinket dobogós helyezésekre váltsuk. Bízunk benne, hogy a Hungaroring igazolja majd a fejlődésünket.”

Marco Wittmann (#11-es rajtszám, Red Bull BMW M4 DTM versenyautó:

„Imádom a Hungaroringet, mert tele van trükkös kanyarral, így cseppet sem számít könnyű pályának. 2014-ben sikerült itt győznöm, csupa szép emléket őrzök róla. Tavaly is nagyon látványos csatát vívtunk Edoardo Mortarával. Idén még tovább kell javítanunk a versenytempón és még nagyobb nyomás alá kell helyeznünk az ellenfeleket.”

Augusto Farfus (#15-ös rajtszám, Shell BMW M4 DTM versenyautó):

„Véleményem szerint Budapest az egyik legszebb város Európában. A viszonylag új aszfaltozásnak köszönhetően igazi élmény a Hungaroringen autózni, még akkor is, ha előzni cseppet sem könnyű. Itt az idő, hogy végre egy sikeres hétvégét zárjak. Optimistán érkezem Magyarországra.”

Timo Glock (#16-os rajtszám, DEUTSCHE POST BMW M4 DTM versenyautó):

„Mindig nagy örömmel jövök Magyarországra, mert csupa szép emléket őrzök róla. Itt álltam először dobogóra a Forma-1-ben, rendre sikeresek vagyunk a DTM-ben és május 1-jén, a budapesti Nagy Futamon több tízezer rajongó előtt száguldottunk a lezárt utcán. Imádom a magyar DTM-szurkolókat, minden alkalommal hatalmas lendületet adnak nekem.”



Bart Mampaey, a BMW RBM csapat főnöke:

„Maxime Martin jó eredménnyel zárta a lausitzringi hétvégét, így maximális motivációval érkezünk a Hungaroringre. Pilótáink idén eddig mindegyik időmérőn bizonyították, hogy megértek a dobogós helyezésekre, így minden erőnkkel azon dolgozunk, hogy a kiváló rajtpozíciókat értékes pontokra váltsuk.”

Bruno Spengler (#7-es rajtszám, BMW Bank M4 DTM versenyautó):

„A lassú, a közepesen tempós és a padlógázos kanyarok folyamatos egymásutánjával a Hungaroring minden kétséget kizáróan a szezon egyik legtechnikásabb aszfaltcsíkja, ahol a pilótának minden tizedmásodpercben koncentrálnia kell. Nagyszerű pálya, csak szemernyi szünetet sem lehet tartani. 2014-ben sikerült itt dobogóra állnom, nagyon élvezem a magyarországi és a hungaroringi légkört.”

Tom Blomqvist (#31-es rajtszám, BMW Driving Experience M4 DTM versenyautó):

„Budapest a Német Túraautó Bajnokság egyik fénypontja: a pálya kiváló, a szurkolók fantasztikusak, a hangulat pedig minden alkalommal a tetőfokára hág. A Hungaroring viszonylag új elem a versenynaptárban, a pilóták így kiváltképp élvezik az itteni csatákat. A mogyoródi pálya fekvése lebilincselő. Nagyon erős időmérő-eredményekkel indítottuk az idei szezont, remélem, hogy a jó rajtpozíciókat sikerül dobogós helyezésekre váltanunk.”

Maxime Martin (#36-os rajtszám, SAMSUNG BMW M4 DTM versenyautó):

„Szép emlékeket őrzök a Hungaroringről, hiszen 2014-ben itt szereztem meg DTM-pályafutásom első pontjait. Szeretem a pálya vonalvezetését, mert kiválóan illik a BMW M4 DTM versenyautóhoz. Lássuk, hogy az új szabályrendszer tükrében is így van-e! Nagyon várom már a hétvégét és a motorsport-rajongók buzdítását.”


 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

Autóspanasz.hu
Loading
e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER

BMW M4 GT4 versenyautót vegyenek!
2017. június 01., csütörtök
  A bajor prémiumgyártó színeiben rajthoz álló privát csapatok vadonatúj versenyautóját Jens Marquardt, a BMW Motorsport igazgatója... Bővebben...
Erős tüdő, koordinációs és acélos idegek – ez kell egy pilótának Le Mans-ban
2017. június 18., vasárnap
  Egy szauna forrósága, egy hullámvasút centrifugális ereje és még számtalan fizikai gyötrelem három órán át, miközben a legkisebb... Bővebben...