Autósfórum

...because open source matters

 
  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése

Címkék: BMW | versenyautó

2017. június 01. csütörtök, 16:43

 

A bajor prémiumgyártó színeiben rajthoz álló privát csapatok vadonatúj versenyautóját Jens Marquardt, a BMW Motorsport igazgatója mutatta be a Nürburgring boxutcájában megrendezett exkluzív rendezvényen. Az újdonság 169 000 eurós indulóáron már megrendelhető.

 

A május 27-én elrajtoló nürburgringi 24-órás megmérettetés helyszíni felkészülése közben megrendezett exkluzív média- és ügyfélrendezvényen a BMW Motorsport bejelentette, hogy kezdetét veszi a bajor prémiumgyártó színeiben versenyző privát csapatok számára kifejlesztett BMW M4 GT4 versenyautó értékesítése. A BMW Motorsport legújabb versenyautója az elmúlt hónapokban több mint 20 000 tesztkilométert teljesített, hosszú napokat töltött a szélcsatornában és a legváltozatosabb időjárási körülmények közepette bizonyított. Átfogó versenycsomagjának köszönhetően a 169 000 eurós indulóártól elérhető BMW M4 GT4 mindenféle módosítás nélkül rajtvonalhoz állítható a GT4 versenyosztály futamain.



„Egy vadonatúj autó világpremierjét bejelenteni még sok év után is magával ragadó érzés” – fogalmazott Jens Marquardt, a BMW Motorsport igazgatója a Nürburgring boxutcájában megrendezett exkluzív eseményen. „Az értékesítés elindításával a BMW M4 GT4 versenyautó fejlesztése újabb mérföldkőhöz érkezik, és már alig várjuk, hogy a technika 2018-tól sikert sikerre halmozzon. A BMW M4 GT4 képében egy kifinomult, rendkívül megbízható versenyautót adunk ügyfeleink kezébe, hiszen a BMW Motorsport több évtizednyi tapasztalatát és szakértelmét a BMW M4 Coupé stabil műszaki alapjain alkalmaztuk, a technológia tartósságát, költséghatékonyságát és könnyed fenntarthatóságát helyezve a középpontba” – tette hozzá Jens Marquardt.

A tervezőmérnökök ehhez a BMW M4 Coupé sorozatgyártásban bizonyított technológiáját a BMW M6 GT3 versenyautó innovatív megoldásaival egyesítették. Az erőforrás, a váltó és a motorvezérlő elektronika a BMW M4 Coupé öröksége (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 8,3 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 194 gramm / km), míg a szénszálból készült motorháztető a BMW M4 GTS modellről érkezik (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 8,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 199 gramm / km). A BMW M4 GT4 versenyautó ezen felül szénszálból készült ajtókat, első koptatókat és hátsó légterelő szárnyat kapott, a BMW M4 Coupé gyári kipufogórendszerét pedig motorsport-specifikus alkatrészre cserélték. Az ülés, a fékrendszer és a pedálsor a privát kategória etalon versenyautójából, a BMW M6 GT3 modellből érkezett. Az utasteret minden tekintetben a pilóta kényelmi szempontjai szerint alakították ki, a volán mögött ülve így minden a vezetés élményéről szól.

A motorvezérlő szoftver megírásakor a BMW mérnökei új irányba indultak el: a BMW M4 GT4 a BMW Motorsport első olyan versenyautója, amelyet innovatív teljesítménykapcsolóval szereltek fel, az eltérő motorkarakterisztikák így előre beprogramozhatók és elmenthetők. A GT versenysorozatokat felügyelő SRO Motorsports Group által is jóváhagyott rendszernek köszönhetően a BMW Motorsport ügyfelei gyorsan és könnyedén tudnak alkalmazkodni az egyes versenyszituációk eltérő teljesítmény-követelményeihez.



Közönségpremier a nürburgringi 24-óráson

Az utóbbi hónapokban a BMW számos tesztpilótája, fiatal tehetsége és privát versenyzője tesztelte a BMW M4 GT4 motorsport-technológiáját, más-más versenypályán, eltérő gumiabroncsokkal és változó időjárási körülmények között. Az intenzív tesztidőszak célja az volt, hogy a vadonatúj fejlesztésű versenyautó technológiáját, így például a digitális menetstabilizáló rendszert (DSC) és a blokkolásgátlót (ABS) a mérnökök minél részletesebben a GT4 versenyosztály követelményeihez igazíthassák. Az autó nem csupán a dubai 24-órás megmérettetésen, de a világ legkeményebb versenypályájaként ismert Nürburgring Nordschleife aszfaltcsíkján is bizonyította megbízhatóságát és agilis menetteljesítményét.

A BMW M4 GT4 versenyautó a május 27-én elrajtoló nürburgringi 24-órás megbízhatósági megmérettetésen tartja nyilvános versenypályás premierjét, amely az átfogó finomhangolási folyamat újabb állomása lesz: a volán mögött a BMW versenyzője és gyári tesztpilótája, Dirk Adorf, a tehetséggondozó BMW Motorsport Junior Program egyik felfedezettje, Ricky Collard, a BMW M GmbH tesztpilótája és tervezőmérnöke, Jörg Weidinger, valamint Jethro Bovingdon brit autós újságíró foglal majd helyet, hogy a huszonnégy órán át tartó futam újabb értékes információkkal gazdagítsa a BMW M4 GT4 versenyautó fejlesztőit.

A BMW M4 GT4 versenyautó előzetes videója



Bővebb információt a m4gt4 kukac bmw-motorsport.com e-mail címen kaphatnak.

A BMW M4 GT4 versenyautó műszaki adatai

Méretek

Hosszúság az első koptató nélkül: 4 671 milliméter

Hosszúság az első koptatóval: 4 750 milliméter

Szélesség a külső visszapillantók nélkül: 1 877 milliméter

Szélesség a külső visszapillantókkal: 2 014 milliméter

Magasság: 1 369 milliméter (a felfüggesztés és a terhelés függvényében változhat)

Tengelytávolság: 2 812 milliméter

Erőforrás

Típus: soros hathengeres benzinmotor, hengerenkénti négy szeleppel

Motortechnológia: BMW M TwinPower Turbo technológia közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszerrel és VALVETRONIC változó szelepvezérléssel

Hengerűrtartalom: 2 979 ccm

Maximális teljesítmény: több mint 431 lóerő (a motorkarakterisztika függvényében változhat)

Motorvezérlő elektronika: a BMW M4 Coupé sorozatgyártásban kínált technológiája kiegészítő teljesítménykapcsolóval

Kipufogórendszer: könnyűszerkezetes, motorsport-specifikus kipufogórendszer

Üzemanyagtartály

Típus: FT3 biztonságú üzemanyagtartály

Térfogat: 125 liter (a versenyszabályozás függvényében változhat)

Karosszéria és alváz

    A BMW Motorsport saját fejlesztésű, hegesztett bukókerete, amelyet a DMSB (Deutscher Motor Sport Bund) is jóváhagyott és az FIA versenyszabályzatának is megfelel
    Az ajtók, a tető, a motorháztető, az első koptatók, az állítható hátsó légterelő szárny és a légterelő lapok szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készültek
    Polikarbonátból készült Makrolon® szélvédők (elöl fűthető)
    Levegős emelőszerkezet
    Gyorszárak a motorháztetőn és a hátfalon
    Motorsport-specifikus, könnyű kialakítású kábelköteg

Futómű

    Motorsport-specifikus hangolás
    Állítható versenysport-stabilizátorok elöl és hátul
    Finomhangolt motorsport-lengéscsillapítók (Öhlins) elöl és hátul
    Háromállású sportrugók elöl és hátul

Hajtáslánc

    Hétsebességes duplakuplungos automataváltó motorsport-specifikus vezérlőszoftverrel
    Önálló hűtésű, mechanikus differenciálzár a hátsó tengelyen
    Motorsport-specifikus kimenőtengelyek és kerékagyak a hátsó tengelyen

Kiegészítő technológia

A BMW Motorsport saját fejlesztésű, motorsport-specifikus digitális menetstabilizáló rendszere (DSC) blokkolásgátlóval (ABS).

Keréktárcsák és gumiabroncsok

    11 x 18” méterű könnyűfém keréktárcsák
    300 / 60 R18 méretű Hankook gumiabroncsok

Fékrendszer

    Hatdugattyús AP Racing féknyergek elöl
    Az első féktárcsák átmérője: 390 milliméter
    Négydugattyús AP Racing féknyergek hátul
    A hátsó féktárcsák átmérője: 355 milliméter
    Dinamikusan állítható fékerő-elosztás az első és a hátsó tengely között
    Duplájára növelt fékhűtő levegő-áramlás




 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

Autóspanasz.hu
Loading

e-mail

 

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER