Címkék: Citroen | FIA WTCC | WTCC

2015. december 01. kedd, 17:05

 

Miután megszerezte a szezon hetedik pole pozícióját, majd tizedik futamgyőzelmét, José María López tökéletes teljesítménnyel zárta a 2015-ös FIA WTCC túraautó- világbajnokságot, és másodszor is elnyerte a világbajnoki címet.

A nap már lemenőben volt, amikor a délután közepén elkezdődött az időmérő futamok záró szakasza. A Citroën C-Elysée WTCC-k az előző napi szabadedzéseken mutatott formájukat hozták, és akadálytalanul vették a Q1-et. Az autója viselkedésével elégedetlen Yvan Muller nem próbált bejutni a Q3-ba. A nyolcadik legjobb idővel közvetlen Ma Quing Hua előtt álló elzászi így is jó helyet szerzett magának a második futam rajtrácsán.

A Q3-ban elsőként nekiiramodó Mehdi Bennani 2’01’’311-es idejével kiváló kört futott. Mögötte Nick Catsburg és Hugo Valente sehogyse se bírtak Sébastien Loebbel. Az utolsóként nekirugaszkodó José María López viszont megint fejedelmi teljesítményt nyújtott. 2’00’’947-es eredményével az argentin versenyző hetedik pole pozícióját szerezte meg az idényben, amivel sikerült beállítania 2014-es rekordját.

Jóval sötétedés után, 21h30-kor vette kezdetét a bemelegítő futam. A piros fények kialvása után José María López megőrizte előnyét, a nyomában Mehdi Bennani, Sébastien Loeb, Hugo Valente, Ma Qing Hua és Yvan Muller haladt.

citroen-wtcc

Valentének a második körben sikerült befognia Loeböt. Végig szoros küzdelem folyt Valente és Loeb, valamint Ma és Muller között, de több előzés már nem tarkította ezt a futamot, ami végül Pechito López tizedik győzelmét hozta a szezonban.

Rövid szünet után ismét rajthoz álltak a versenyzők. A kvalifikáció alapján az első sorba sorolt Tom Coronel a boxból indult, így szabaddá vált az út Ma Qing Hua előtt. A helyzetből végül Yvan Muller húzott hasznot: az elzászi versenyző John Filippi mögött másodikként fordult. A biztonsági autó már az első kör végén a pályára kellett, hogy lépjen, miután egy koccanást követően két autó is kiesett a versenyből. Az első kanyarokban meglökött José María López a 12. helyre szorult.

A futam négy kör után újraindult, és Yvan Muller hamarosan szorongatni kezdte az élen haladó versenyzőt. A 68-as Citroën C-Elysée WTCC pilótája egy kör után sikeresen beférkőzött egy nyitva hagyott résen, de Filippi beérte, és a két autó egymásnak ért. A kanyarból Yvan jött ki elsőként, néhány másodperc múlva pedig Filippit a bemozdult rajtja miatt boxutcán való áthajtásra büntették.

Yvan Muller körről-körre növelte az előnyét Ma Qing Hua előtt, aki viszont biztosan tartotta a pozícióját a második helyen. A figyelem így a harmadik helyért folyó küzdelemre irányult: Michelisz Norbert keményen állta a sarat Sébastien Loebbel szemben, akinek viszont dobogós helyre lett volna szüksége ahhoz, hogy megőrizhesse a második helyet az egyéni pontversenyben. A kialakult sorrendben azonban a futam leintéséig itt sem történt változás, így az Yvan Muller idei hatodik győzelmével zárult. A mezőnyt viszont felpezsdítették José María López megmozdulásai, aki néhány szép előzés után a nyolcadik helyre küzdötte fel magát.

A célban a Citroën Racing csapat szeretete és hálája jeléül hosszú vastapssal ünnepelte Sébastien Loeböt.

NYILATKOZATOK:

Yves Matton (a Citroën Racing igazgatója): „24-ből 21 megnyert futam, konstruktőri világbajnoki cím, négyszeres győzelem az egyéni versenyben: a Citroën Total WTCC csapata kivételesen sikeres évadot zárt. José María López és Yvan Muller felváltva tettek ki magukért akkor is, amikor már biztosak lehettünk az eredményben, és ezzel bebizonyították, hogy jelenleg ők a legjobb pilóták. Az egész csapat fájó szívvel gondol arra, hogy utoljára versenyzett velünk Sébastien Loeb. Az autósport egy nagy fejezete ér ma véget. Mindannyian örömmel emlékszünk majd vissza a rengeteg közös élményre.”

José María López: „Fantasztikus hétvége volt. Az autó az első perctől nagyon jól ment, és végig azon dolgoztunk, hogy minél gyorsabb legyen. A Citroënem viselkedése kifogástalan volt, csak arra kellett figyelnem, hogy a pályán tudjam tartani... Tökéletesebb befejezést el sem tudok képzelni, mint hogy győztem, de kicsit szomorú vagyok, hogy vége a szezonnak és ilyen sokat kell várni a következőre. Ismét meg kell, hogy köszönjem a csapatnak a kétéves munkát, Sébastien további pályafutásához pedig a legjobbakat kívánom. Megtiszteltetés volt egy csapatban versenyezni vele, hiányozni fog.”

Yvan Muller: „Az volt a célom, hogy a két utolsó futam valamelyikét megnyerjem, és örülök, hogy sikerült. A mérnökeim és szerelőim két nehéz napon vannak túl, mert elégedetlen voltam a beállításaimmal. De a közös munka eredményeként a futamokra sikerült megfelelő teljesítményszintet elérni. Még gyorsabb is voltam, mint az időmérőkön. Pechitóhoz hasonlóan én is szeretnék köszönetet mondani az egész csapatnak, de külön a pilótatársaimnak is. Ez a teljesítmény a négyünk közös munkájának az eredménye. Köszönöm nekik, és különösen Sebnek, akinek a legjobbakat kívánom.”

Sébastien Loeb: „Szerettem volna megőrizni a második helyemet az egyéni versenyben, de tudtam, hogy nehéz lesz, és hogy Yvan mindent meg fog tenni, hogy megelőzzön. Ugyan csak egy ponton múlt, nem bánom, hogy így történt. Úgy gondolom, hogy az időmérőkön és a versenyfutamokon is jól szerepeltem. Csupa jó emléket fogok őrizni erről a korszakról. Köszönöm ezeket és az elmúlt 15 évet a Citroënnek. Megható élmény volt ma utoljára együtt lenni a csapattal, de próbálok előre tekinteni, hiszen izgalmas kihívásoknak nézek elébe. Van még mit kipróbálnom, mielőtt végleg visszavonulok.”

Ma Qing Hua: „Köszönöm a Citroën Total csapatának, hogy biztosította számomra a lehetőséget, hogy életem első teljes FIA WTCC évadát végigversenyezzem. Három egészen kiváló csapattárssal dolgozhattam együtt, megtiszteltetés volt tőlük tanulni. A ma szerzett pontokkal sikerült megőriznem egyéni negyedik helyemet, és büszke vagyok arra, hogy hozzájárulhattam a Citroën összeredményéhez.”


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER