Címkék: box | boxutca | Citroen | Hungaroring | WTCC

2015. május 04. hétfő, 16:15

 

A Citroën C-Elysée WTCC-k a szezon során először versenyeztek a 60 kg-os plusz súllyal, ennek dacára meg tudták szerezni az első futam első két helyét. José María López WTCC-pályafutása 14. győzelmét aratta, a második helyen Yvan Muller végzett.

 

 

A rapszodikus szombati időjárás után, vasárnap még a verseny előtti pillanatokban is tréfálkozni látszott az ég a Hungaroring fölött, néhány cseppnyi esőtől picit nedves is lett az aszfalt, de végül minden pilóta fent hagyta a slick gumikat, általában véve száraznak minősítve a pályát.

Citroen sajtótájékoztató a futamok előtt




Az első futamon José María López a második sorból rajtolva szemfüles módon nemcsak Hugo Valente mellett tudott elmenni, de az első kanyar bejáratánál már a pole-ból startoló Yvan Muller is mögé került! Loeb és Ma Qing Hua kissé összeütköztek a rajt utáni tömegjelenetben, az apró incidens nyertese pedig a nevető harmadik, Valente lett. Loeb horpadt lökhárítóval és ezáltal rosszabb aerodinamikával végül a hatodik helyre került a mezőnyben, Ma és Monteiro mögött. López előnye körről körre növekedett Mullerhez képest, az argentin világbajnok szépen haladt a szezon harmadik győzelme felé. A kevés előzési lehetőségéről közismert pályán a sorrend nem is változott a futam végéig: a két első Citroënt Ma a negyedik, Loeb pedig a hatodik helyen követte.



A második futamon Ma Qing Hua indult a legjobb pozícióból, a rajttól mégis Loeb tudott a leggyorsabban eljönni. Az első kanyarban Rob Huff megpördült, a többiek megpróbálták kikerülni, eközben Muller és Ma autója enyhén összeért. López a külső ívet választotta, ami nem bizonyult a legjobb döntésnek, így csak Loeb mögött tudott beállni a mezőnybe. Az első kanyar után kialakult sorrend ebben a futamban sem változott a végéig: Michelisz, Coronel, Chilton, Monteiro, Loeb, López, Muller és Valente végzett az első nyolc helyen, utánuk Ma a 9. helyre futott be. Noha a szezon során először nem állhatott Citroën-pilóta a dobogón, a csapat mérlege az egyéni és a csapatversenyben is pozitív.

Nyilatkozatok
Yves Matton (a Citroën Racing igazgatója): „Tudtuk, hogy nehéz hétvége elé nézünk, egyrészt a 60 kilós plusz súly, másrészt a szezon legkanyargósabb pályája miatt. Még így is tudtunk szerezni egy első rajtkockát az időmérőn, és egy kettős győzelmet az első futamon. Az idei első európai verseny ráadásul ismét megmutatta, milyen elképesztően népszerű a túraautózás Közép-Európában. Összességében elégedettek vagyunk az eredményeinkkel, és már most elkezdtünk a Nürburgringre készülni, ami minden bizonnyal a szezon egyik legizgalmasabb versenye lesz!”

José María López: „Az első futamban szerintem életem eddigi legjobb WTCC-s rajtját kaptam el. Nagyon örülök a győzelemnek, különösen azután, hogy az időmérőm nem sikerült éppen tökéletesre. A pontok nyelvére lefordítva: a harmadik versenyen sikerült pár ponttal növelni előnyömet Sebhez képest,így abszolút pozitív a mérleg!”

Yvan Muller: „Természetesen győzni szerettem volna, de nem sikerült olyan jól a rajtom, mint Pechitónak. Az első kanyar után gyakorlatilag vége volt a versenyemnek. Három vagy négy körön át még igyekeztem, de aztán feladtam a próbálkozást, nem akartam felesleges rizikót vállalni. Másodiknak még mindigjobb lenni, mint harmadiknak!”

Sébastien Loeb: „Az első verseny jól indult, de aztán sajnos volt egy hibás mozdulatom. A hosszú egyenes végén Ma elém vágott, összeértünk, és megsérült a splitterem, később pedig már egyszerűen nem tudtam előzni. A második rajtom sokkal jobban sikerült, végig ott voltam Tiago Monteiro mögött – viszont ő nem hibázott…”

Ma Qing Hua: „Az első rajtnál kívül próbálkoztam, de Sébastien nekem jött, több helyet is veszítettem, utána pedig egy nehezen kormányozható autóval kellett helytállnom. A második rajtnál inkább belül próbáltam meg elmenni, akkor meg Yvan ért hozzá az autóm hátuljához, amikor a megpördülő Huffot kerültük ki. Az autó beállításai sajnos ismét elmentek, így tulajdonképpen szerencsés vagyok, hogy az első tízbe be tudtam kerülni.”

A világbajnokság egyéni pontversenyének élén továbbra is López, Loeb és Muller áll, a csapat pedig növelni tudta előnyét a konstruktőri rangsorban.


A Citroen Racing boxaiban jártunk

Citroen Racing
Képgaléria
Citroen Racing
A képre kattintva galéria nyílik több képpel!


Az első futam végeredménye
1. José María López (Citroën C-Elysée WTCC)
2. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC)
3. Hugo Valente (Chevrolet Cruze RML TC1)
4. Ma Qing Hua (Citroën C-Elysée WTCC)
5. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC)
6. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC)
7. Mehdi Bennani (Citroën C-Elysée WTCC)
Leggyorsabb kör: José María López, 1’50’’783


A második futam végeredménye
1. Michelisz Norbert (Honda Civic WTCC)
2. Tom Coronel (Chevrolet RML Cruze TC1)
3. Tom Chilton (Chevrolet RML Cruze TC1)
4. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC)
5. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC)
6. José María López (Citroën C-Elysée WTCC)
7. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC)
8. Hugo Valente (Chevrolet Cruze RML TC1)
9. Ma Qing Hua (Citroën C-Elysée WTCC)
Leggyorsabb kör: Gabriele Tarquini (Honda Civic WTCC), 1’50’’356


Az egyéni pontverseny állása
1. José María López 129 pont
2. Sébastien Loeb 96 pont
3. Yvan Muller86 pont
4. Tiago Monteiro 58 pont
5. Ma Qing Hua 53 pont
6. Mehdi Bennani 26 pont

A Csapatverseny állása
1. Citroën 269 pont
2. Honda 189 pont
3. Lada 45 pont

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER