Címkék: autószimulátor | Mini | Playstation

2015. március 02. hétfő, 13:17

 

Márciustól a játékosok már a virtuális MINI Clubman Vision Gran Turismo vezetési élményét is átélhetik. A márka versenysportos sikertörténete által inspirálva a MINI Design csapata egy modellbe sűrítette a MINI-re jellemző kiváló adottságokat, megalkotva ezzel a virtuális MINI versenyautót, amely maximális versenyteljesítményre és vezetési élményre képes a PlayStation® 3 platformra fejlesztett Gran Turismo® 6 autós játékban.

„A MINI nevéhez ezernyi értékes motorsport-eredmény fűződik, a MINI Clubman Vision Gran Turismo pedig szó szerint egyesíti és a virtuális versenypályára szabadítja ezeket a Gran Turismo® 6-ban. A pályán száguldó gokart intenzív élménye újabb és újabb vezetésre csábít” – mondta Anders Warming, a MINI Design vezetője.



A 395 lóerős motor mindössze 3,5 másodperc alatt gyorsítja fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra a MINI Clubman Vision Gran Turismo virtuális versenyautót. A hatsebességes, szekvenciális váltó a motor erejét az állandó összkerékhajtásnak köszönhetően mind a négy kerék felé továbbítja, minden helyzetben garantálva az optimális erőátvitelt, miközben a fokozatok közötti váltás szempillantás alatt végbemegy a kormánykerék mögé helyezett váltófülekkel. Az állandó összkerékhajtás gondoskodik az optimális erőátvitelről, bármilyen versenyszituációról legyen is szó. A teljes mértékben állítható első és hátsó lengéscsillapítók eközben biztosítják az optimális kapcsolatot az úttal. A virtuális versenyautó végsebessége 290 km/óra, de ez a váltó áttételezésétől is függ (az egyes versenypályákhoz igazítva).

A MINI Clubman Vision Gran Turismo múltidéző forma kialakítása kompromisszumot nem ismerve tiszteleg a motorsport előtt. „A MINI Clubman Vision Gran Turismo egy modellben egyesíti a MINI által fémjelzett dizájn-nyelvezeti sajátosságokat, a lehető legsportosabb és legizgalmasabb módon. Ehhez fogható MINI még soha ezelőtt nem készült” – nyilatkozta Christopher Weil, a MINI külső kialakításáért felelős tervezője.

Motorsportos benyomás az orr-részen
A MINI Clubman Vision Gran Turismo lenyűgöző 0-100-as sprintidőt teljesítő, megalkuvást nem ismerő versenyzői génjei már első látásra nyilvánvalóvá válnak: az orr-rész alsó felét óriási légbeömlők és precízen megtervezett légterelők uralják. A hatalmas központi légbeömlő szinte az aszfaltot súrolja, azt a vizuális hatást keltve, hogy a MINI Clubman Vision Gran Turismo már-már egybeolvad az úttal. Az első toldatok a nagyteljesítményű erőforráshoz és az első fékekhez irányítják a hűtő levegőt. A széles nyomtáv és az erőtől duzzadó kerékjárati ívek együttesen agilis kezelhetőséget sejtetnek még a nagy sebességgel bevett kanyarokban is, miközben a versenysportos légterelő elemek kialakítása a széles nyomtávot hangsúlyozó vonalvezetéssel látszólag igencsak mélyre húzza az orr-részt. Mi több, az első lökhárító és a sík padlóburkolat teljes egészében karbonból készült, amely nem csupán a légellenállást, de a virtuális versenyautó önsúlyát is nagy mértékben csökkenti, ami előkelő szempont a legjobb köridőért vívott versenyek során.

Az orr-résznél alkalmazott, jól ismert MINI-s dizájnelemek egytől egyig sportos dinamikával ruházzák fel a versenyautót. Az elliptikus fényszórókba rajzolt fekete „X”-ek a régmúlt idők távolsági versenyeiről lehetnek ismerősek: akkoriban a fényszórókat rendszerint ily módon maszkolták a csapatok, elkerülve ezzel, hogy egy kavicsfelverődés vagy ütközés következtében a törött fényszóró burája az úttestre szóródjon. A MINI Clubman Vision Gran Turismo egyfajta modern újraértelmezésként eme speciális versenymegoldásnak is emléket állít, amint az elliptikus fényszóró belsejébe rajzolt fekete „X” vizuálisan elválasztja egymástól a négy különálló LED fényforrást. A folyamatos, hatszögletű hűtőrács lapos, sportos kialakítása és fekete-króm keretezése a virtuális versenyautó széles nyomtávját hangsúlyozza ki még inkább. A függőleges helyzetben álló ablaktörlők, az apró, kiegészítő fényszórók, valamint a motorháztetőn, a tetőn és a hátsó részen végigfutó versenycsíkok egyaránt a MINI dicső rali-eredményeit hirdetik.



Versenysport-hangulat oldalnézetből is
A virtuális versenyautó oldalát erőt sugárzó, dinamikus vonalak alkalmazásával álmodták meg a MINI tervezői. A lapos és széles sziluettnek köszönhetően a MINI Clubman Vision Gran Turismo szinte „térdre ereszkedik” az úton. A versenyautó felső részén a jellegzetes ívek dominálnak, azonnal felismerhetővé téve a MINI sportolóját. A hosszúkás tető és a keskeny, folytonos ablaksáv együttese még tovább nyújtja oldalnézetből a virtuális MINI-t. Mindez az emelkedő övvonallal együtt elegáns és dinamikus ék alakot alkot. Ami oldalról ugyancsak azonnal szembetűnik, az a keskeny ablaksáv alatti oldalsó elemek részletgazdag kidolgozása. A MINI Clubman Vision Gran Turismo szinte aszfaltig érő, erőtől duzzadó karosszériája már ránézésre is tökéletesen optimalizált aerodinamikai tulajdonságokat és tökéletes úttartást biztosít. A hosszúkás, szűkös kialakítású ajtók izmos benyomást keltenek. A versenyautó precíz vonalvezetése a szélesre húzott első és hátsó kerékjáratokat hangsúlyozza, amely az állandó összkerékhajtásra utal. A dinamikus és letisztult vonalvezetés a pontos úttartást is segíti, miközben amellett, hogy még sportosabbá teszi a virtuális versenyautó oldalsó felületeit, kiemeli a részletgazdag grafika háromdimenziós hatását. Oldalnézetből a küszöbök is kiemelt szerepet játszanak, hiszen látszólag jelentősen csökkentik az autó magasságát, egyúttal tovább hangsúlyozzák a sziluett lapos kialakítását. A kerekek a márkára jellemző módon a karosszéria négy sarkába kerültek, ezáltal segítve a modell legendás, gokart-stílusú kezelhetőségét. A 22” méretű, kéttónusú keréktárcsák elegáns ízt adnak a sportos hangulatnak, az olyan versenysportos kiegészítők pedig, mint a motorháztető rögzítő gyűrűi, a keskeny tolóablak és a gyorszáras tanksapka, oldalnézetből is vérbeli versenyautóvá varázsolják a virtuális MINI Clubman Vision Gran Turismo modellt.

Széles vállak és erőteljes hátsó kerékívek
A játék során a versenyzők és ellenfeleik talán az autó hátsó részét csodálják leginkább, ahol a feltűnően izmos vállrész és a szélesen terpesztő kerékívek adnak magabiztos tartást a versenyautónak. A kettő között háromdimenziós hatásban megrajzolt, élethű felületek élénkítik a hátsó részt. Hátulnézetből a MINI Clubman Vision Gran Turismo látványosan osztott ajtói kaptak nagy hangsúlyt, miközben nagyobb tempónál a dupla hátsó spoiler garantálja az optimális leszorítóerőt. Jellegzetes MINI-s kialakításként a LED-technológiás hátsó lámpákat önálló elemekként rajzolták meg a tervezők. A részletesen kidolgozott világítótesteket bordázott keretek fogják közre, integrált féklámpákkal és menetfényekkel. A hátsó lámpák vízszintes kialakítása tovább hangsúlyozza a versenyautó széles kiállását és a hátsó rész dinamizmusát.

Ahogyan elöl és oldalt, úgy hátulnézetből is dinamikus, precízen megrajzolt vonalakat alkalmaztak a tervezők. Az autó hátuljának alsó felén a légkivezető nyílások törik meg a sima felületeket, egyéni karakterrel és energikus küllemmel ruházva fel a MINI Clubman Vision Gran Turismo modellt. A forma ugyanakkor a funkcionalitást követi: a karbonból készült légkivezető nyílásokat és légterelő elemeket pontosan oda helyezték az alkotók, ahol azok a legoptimálisabb hatást eredményezik. Lentebb, a teljesen zárt és sík padlóburkolat még tovább csökkenti az autó részletekig finomított légellenállási együtthatóját.

Erő és egyéniség felülnézetből is
A felülnézet szintén gyakori opció a játékban. A sportos sziluett a MINI Clubman Vision Gran Turismo erejét és versenysportos örökségét hirdeti. Elöl az autó aprólékos részletességgel kialakított orr-része és széles nyomtávja néz szembe a menetszéllel, amit a karosszéria finom vonalvezetésével szinte egybeolvadó hátsó fertály követ. A hátsó rész izmos terpesztésével az autó elölről hátrafelé egyre szélesedik, amely a precíz vonalakkal és a kiegészítő versenycsíkokkal együtt átfogó, egyedülállóan önálló egységet alkot. A karosszéria markáns vonalvezetése minden szögből azonnal felismerhetővé teszi a virtuális versenyautót.

Ötféle külső fényezés a változatosság jegyében
A MINI Clubman Vision Gran Turismo nem is lenne igazi MINI, ha nem kínálna különféle személyre szabhatósági opciókat. Ötféle külső fényezési lehetőségével a Gran Turismo® 6 versenyzői saját ízlésük szerint színezhetik kedvükre vizuálisan a MINI Clubman Vision Gran Turismo-t a játékban. A MINI Design csapata bátran játszik a kontrasztokkal e téren, vakmerően kombinálva a látszólag inkompatibilis árnyalatokat, egészen elbűvölő hatást érve el ezzel. Az alap minden esetben a Cyber Silver nevű, sportosan elegáns ezüstmetál fényezés, amely csipetnyi mentazöld beütésével a klasszikus brit versenyzői hagyományok modern újraértelmezését kínálja. Eme fényezés a megvilágítás szögétől függően szinte állandóan változik, nem egyszer reálisan felfedve a versenyautó erőteljes énjét kifejező karosszéria-mélyedéseket és vonalvezetést. A fényezés kontrasztjaként különféle színű motorháztető- és tetőcsíkok, teljes tetőfényezés, valamint motorháztető-csíkokat hangsúlyozó, úgynevezett kiegészítő díszcsíkok is választhatók. Alapesetben a tető Reflector Blue nevű kék színben, Radiant Orange nevű ragyogó narancssárga és Curry színű kiegészítő csíkokkal kelt magabiztos kiállást. Egyéb változatok esetén a tető Mirage Black mélyfekete és Space Green élénkzöld színben is elérhető. A tető színétől függően a motorháztető-csíkok és a kiegészítő díszcsíkok választhatók Radiant Yellow ragyogó citromsárga, Radiant Green ragyogó zöld és Radiant Orange ragyogó narancssárga színekben, amelyek egytől egyig lenyűgözően modern kontrasztot adnak az alap ezüstmetál és a háromféle színben választható tető fényezésének.



A BMW Group játékbéli szerepléséről
A világszerte hatalmas népszerűségnek örvendő Gran Turismo® autós játék 15. évfordulója alkalmából a játékot fejlesztő Polyphony Digital Inc. elnöke és a franchise producere, Kazunori Yamauchi meginvitálta a vezető autógyártókat, hogy vegyenek részt a legendás Gran Turismo® széria sikertörténetében. A tervezőrészlegek életre hívtak egy-egy, jövőt vizionáló virtuális versenyautót, hogy aztán az úttörő koncepciót megosszák a játék közösségével. A virtuális autómodellek a PlayStation® 3 platformon futó autós játék legújabb kiadásában, a Gran Turismo® 6 versenypályáin lesznek vezethetők, egy online frissítés következtében. „A MINI Clubman Vision Gran Turismo valójában már a második együttműködésünk a Gran Turismo® 6 játékkal. Nagyra értékelem a lehetőséget, hogy együttműködhetünk a fejlesztő cég vezetőjével, Kazunori Yamauchi ugyanis éppen annyira rajong az autódizájnért és a teljesítményért, mint mi a BMW Group-nál” – fogalmazott Adrian von Hooydonk, a BMW Group vezető tervezője. A BMW Group évek óta az autóverseny-szimulátorok aktív résztvevője. A vállalat éppoly fontosnak tartja az olyan járműkoncepciók játékba digitalizálását, mint a MINI Clubman Vision Gran Turismo, mint a BMW Group klasszikus és jelenlegi modelljeit, eme interaktív módon ugyanis ezek a járművek nem csupán képek és kisvideók formájában juthatnak el a széles rajongóközönséghez.

A MINI Clubman Vision Gran Turismo modell a Gran Turismo® 6 márciusra tervezett frissítésével válik elérhetővé a játékban.



A Gran Turismo® 6-ról
A Gran Turismo® egy díjnyertes autóverseny-szimulátor, a franchise első kiadása 1998-ban került piacra. Kizárólagosan a Sony PlayStation® platformokra tervezve a franchise az elmúlt évek során a világ egyik legsikeresebbjévé vált. A Sony Computer Entertainment adatai szerint a játékból több mint 100 országban összesen több mint 72 millió példány kelt el.

A játéksorozat PlayStation® 3 platformon futó legújabb, Gran Turismo® 6 kiadása 2013 decemberében került a boltokba. A játékban a versenyzők több mint 1200 valósághű, részletesen megrajzolt autómodell volánja mögé ülhetnek be virtuálisan, amelyeket 39, finom aprólékossággal digitalizált versenypályán vezethetnek, valódi HD felbontásban.

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER