Címkék: hibrid | hybrid | Toyota | verseny

2014. november 06. csütörtök, 17:09

 

A Toyota Racing második kettős győzelmét szerezte meg, amikor több mint egy kör előnnyel megnyerte a Sanghaji Hatórás futamot, és tovább növelte előnyét az FIA WEC Hosszú távú világbajnokságban.

Anthony Davidson és Sébastien Buemi magabiztos győzelmet arattak a 8. számú TS040 Hybrid volánja mögött, idei negyedik első helyük után immár 42 pont különbséggel vezetik az egyéni világbajnokságot.

Az ezer lóerős, összkerékhajtású TS040 Hybrid, amely legutóbb a Fuji versenypályán uralta a mezőnyt, ismét érinthetetlennek bizonyult, amint Alex Wurz, Stéphane Sarrazin és Kazuki Nakajima a 7. számú autóban magukhoz ragadták a második helyet.



Ezzel a Toyota 29 pontos előnnyel vezeti a gyártói világbajnokságot, miközben a szezonból már csak két verseny van hátra.

A futamot ragyogó napfényben indították. Az első kanyarokban Sébastien és Alex stabilan tartotta második, illetve negyedik helyét, ám ekkor a mezőny végén történt baleset miatt kijött a biztonsági autó.

Amíg az autók lassan köröztek a biztonsági autó mögött, mindkét Toyota kiállt kereket cserélni és tankolni, ezzel kiküszöbölve a későbbi, gyors tankolás szükségességét, amivel több időt veszítettek volna.

Amikor 25 perccel később folytatódott a verseny, Alex TS040 Hybrid-je haladt az élen, Sébastiennek viszont ismét ki kellett állnia üzemanyagot felvenni, miután az előző alkalommal problémája támadt a tankolással.

Sébastien nem sokkal később megelőzte Alexet, és mindkét autó rövid időn belül felküzdötte magát az első hat közé, és kezdtek felzárkózni az élen autózókhoz.

Sébastien a verseny leggyorsabb körét megfutva maga mögé utasította az élbolyt, és az élen haladt, mire átadta a volánt Anthonynak, aki az első helyen tudott visszatérni a pályára. Alex nem sokkal lemaradva követte őt, és két döntő jelentőségű előzést követően a negyedik helyről feljött a másodikra.

A futam 120. percénél a két TS040 Hybrid egyre növelte előnyét, majd nem sokkal később Stéphane átvette a 7. számú autót Alextől, miközben Anthony még egy etapot teljesített.

Innentől sima volt a verseny; amint közeledtek a századik körhöz, ismét Sébastien ült be a 8. számú autóba, amely ekkorra kényelmes előnyre tett szert a 7. számú Toyota előtt.

Sébastien és a 8. számú autó ismét dupla etapot ment, miközben a 7. számú autóban Stéphane átadta a stafétát Kazukinak. A zökkenőmentesen lebonyolított kiállásoknak köszönhetően a Toyota Racing meg tudta őrizni előnyét.

Amikor Sébastien utoljára cserélt helyet Anthony-val, a 8. számú autó egy teljes körrel vezetett az egész mezőny előtt, kivéve a 7. számú TS040 Hybrid-et. Anthony és Kazuki ennek köszönhetően a szezonban harmadszor arathattak kettős győzelmet.

A világbajnoki címért folytatott küzdelem a célegyenesbe fordult: csupán két verseny van hátra, november 15-én Bahreinben, illetve november 30-án São Paulóban.

Yoshiaki Kinoshita, a csapat elnöke: „Ezért az eredményért küzdöttünk ilyen keményen, így köszönöm a csapat minden tagjának: a boxutca személyzetének, a pilótáknak, a mérnököknek a nagyszerű munkát. Az autó már első nekifutásra gyors volt Sanghajban. Csalódottak voltunk, hogy ilyen kis különbséggel maradtunk le a pole pozícióról, de a lényeg úgyis a mai verseny volt. Pontosan ilyen eredményre volt szükségünk a világbajnokságra; ezzel magabiztos helyzetből futhatunk neki a hátralévő versenyeknek. Most az a legfontosabb feladat, hogy megőrizzük lendületünket Bahreinben és São Paulóban.”


TS040 Hybrid 7 (Alex Wurz, Stéphane Sarrazin, Kazuki Nakajima)
Futameredmények: 2. helyezett, 188 kör, 6 kiállás. Leggyorsabb kör: 1 perc 49,216 mp

Alex Wurz: „Fantasztikus ez az eredmény. A kettős futamgyőzelemnél elképzelni sem lehet jobbat egy csapat számára. Az első körök után nem voltam biztos abban, hogy sikerülhet, mert meghibásodott egy fedélzeti érzékelőnk. A verseny elején nem tudtuk kiaknázni a hajtáslánc maximális teljesítményét, mert az egyik szenzor nem működött megfelelően. Ezért nem tudtuk ma megizzasztani a 8. számú autót. Ennek ellenére úgy gondolom, mindenki nagyszerű munkát végzett azáltal, hogy a második helyen végeztünk, rendkívül elégedett és boldog vagyok.”

Stéphane Sarrazin: „Remek verseny volt ez a csapat számára. A kettős győzelem fantasztikus dolog, pontosan ilyen eredményt értünk el a Fuji pályán is. Fontos pontokat szereztünk a konstruktőri világbajnokságban, pontosan, ahogy szerettük volna. A magam részéről nem kockáztattam feleslegesen, óvatosan vezettem, igyekeztem egyenletes tempót tartani. Az autó nagyszerűen működött, elégedett vagyok a verseny alakulásával. Most a világbajnokság volt az elsődleges célkitűzés, és csapatként sikerült is erre koncentráltunk.”

Kazuki Nakajima: „Gratulálok az egész csapatnak, kiváló munkát végeztek a mai napon. A kettős futamgyőzelem révén a lehető legtöbb pontot sikerült ma megszereznünk, ami mindkét legénység számára előny a világbajnokságban. Igazán elégedett vagyok. Amikor rám került a sor, nem lazsálhattam, mert a Porsche ott loholt a nyakamban; nem volt biztos, hogy tudjuk tartani a második helyet. Ezért aztán mindent beleadtam, és örülök, hogy sikerült annyira megnövelnem az előnyünket, ami a verseny vége felé kényelmesebbnek bizonyult.”


TS040 Hybrid 8 (Anthony Davidson, Sébastien Buemi)
Futameredmények: 1. helyezett, 188 kör, 7 kiállás. Leggyorsabb kör: 1 perc 48,694 mp

Anthony Davidson: „A mai napon az egész csapat kiváló munkát végzett, stimmeltek a stratégiák, a kiállások hibátlanul sikerültek. Mindenki megőrizte a hidegvérét, és az eredményre összpontosított. Már a Fuji pályán bebizonyítottuk, hogy a miénk a leggyorsabb autó, és ezt újra megtettük itt Sanghajban. Nem akartunk túl sokat kockáztatni, különösen, amikor a mezőnyben autóztunk, ezért a magam részéről viszonylag nyugodtnak mondanám ezt a versenyt. A látványosabb feladatot Seb vállalta magára a rajtnál. Az, hogy az évad vége felé ilyen nagyszerű eredményt érhettünk el, csodálatos teljesítmény a részünkről, most nincs más célunk, minthogy ugyanilyen jól teljesítsünk a végső két futamon is.”

Sébastien Buemi: „Nagyon örülök, hiszen Sanghajban fontos lépést tettünk a világbajnoki cím felé. Még édesebbé tette a diadalt a kettős győzelem, ennél szebbet el sem tudtunk volna képzelni mára. A csapat remekül teljesített, akárcsak Anthony. Mindent egybevetve nagyszerű verseny volt, az autó az elejétől a végéig remekül teljesített. Fuji és Silverstone után most másodszor dupláztunk, így már alig várom Bahreint. Bízom benne, hogy megőrizzük a sikerszériát.”

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER