2013. július 31. szerda, 17:18

 

Egy hónappal azután, hogy hivatalosan is bejelentették a Citroën gyári részvételét a 2014-es túraautó világbajnokságon, fény derült arra is, hogy Sébastien Loeb milyen autóval vág neki pályafutása új szakaszának. A Citroën C-Elysée WTCC az első olyan versenygép, amelyet a FIA új szabályrendszere alapján fejlesztettek.


Tavaly szeptember 26-án, a Párizsi Autószalon megnyitóján Frédéric Banzet (az Automobiles Citroën vezérigazgatója), Yves Matton (a Citroën Racing igazgatója) és Sébastien Loeb beszélt arról, akkor még csak lehetőségként, hogy a Citroën esetleg gyári csapatot indít a túraautó világbajnokságban. A bejelentést csupán néhány perccel előzte meg a C-Elysée hivatalos nemzetközi bemutatkozása a sajtó nyilvánossága előtt. Most a két akkori világújdonság ismét egy fórumon szerepel: napvilágot láttak az első hivatalos fotók a Citroën C-Elysée WTCC-ről.

citroen-c-elysee-wtcc


A Citroën C-Elysée az alsó középkategória új szedánja, amely olyan, dinamikusan fejlődő piacokon kerül forgalomba, mint Latin-Amerika, a Földközi-tenger térsége, Kína vagy Oroszország. A modell 2013 elején mutatkozott be, sikerét pedig a közel 30000 megrendelés is jól bizonyítja. A C-Elysée – igazolva a várakozásokat és a kereskedelmi előrejelzéseket – a magyarországi ügyfelek körében is szép sikert aratott, fél év alatt meghatározó szereplője lett a hazánkban oly nagy súllyal bíró szegmensnek.

"Az, hogy a WTCC-ben szereplő versenyautó alapjául éppen a C-Elysée-t választottuk, egyértelmű jele annak, hogy az autósportot üzleti tevékenységünk egyik legjelentősebb támaszának tekintjük – hangsúlyozta Frédéric Banzet. – A túraautó bajnokság valóban az egész világot keresztüljárja, hiszen rendeznek futamot Latin-Amerikában, Marokkóban, Kínában és Oroszországban is. Kiemelten fontosnak tartjuk, hogy a fejlődésünk egyik pillérének számító C-Elysée-t ezekben az országokban is meg tudjuk mutatni a sportkedvelő közönségnek."

"Ami a mérnöki megfontolásokat illeti : aerodinamikai szempontból a szedán karosszéria ideális, ezért a C-Elysée tökéletesen megfelelt az elképzeléseinknek. – tette hozzá Xavier Mestelan-Pinon, a Citroën Racing műszaki igazgatója. – Egyébként ezen felül is viszonylag könnyen adaptáltuk a szériaváltozatot a versenykiírásokhoz. Mivel ez az első pályaautó, amelyet fejlesztettünk, újra és újra felül kell vizsgálnunk a döntéseinket, de pont ez teszi a munkánkat olyan izgalmassá."

A C-Elysée WTCC egyszerűen lélegzetelállítóan néz ki. 18 collos kerekeken gurul, aerodinamikailag tökéletesített, nagyon látványos. A masszív lökhárítók remekül kiemelik és könnyen azonosíthatóvá teszik a hűtőrácsba integrált márkaemblémát. A hátsó légterelő tovább fokozza az autó dinamikus karakterét.

A motorháztető alatt ugyanaz az 1.6 literes, közvetlen befecskendezésű turbómotor bújik meg, ami a DS3 WRC-t is mozgatja. A nagyobb teljesítményű turbófeltöltő révén az autó teljesítménye eléri a 380 lóerőt. A motor az első két kereket hajtja, az áttételt hatsebességes szekvenciális váltó biztosítja.

A Citroën C-Elysée nemrégiben tette meg első "lépéseit" az aszfalton, az elkövetkező hetekben pedig komoly tesztidőszak vár rá. Első hivatalos megjelenése a 2013-as Frankfurti Autószalonon esedékes, szeptember 12. és 22. között.

C-Elysée WTCC műszaki adatok

Váz
Felépítmény     Több ponton hegesztett bukókerettel megerősített karosszéria
Karosszéria     Acél és kompozit

Motor
Típus     Citroën Racing - közvetlen befecskendezéses 1,6 turbómotor
Furat x löket     82 x 75,5 mm
Hengerűrtartalom     1 598 cm3
Maximális teljesítmény     380 LE 6000 ford./perc fordulatszámon
Maximális nyomaték     400 Nm 4500 ford./perc fordulatszámon
Teljesítmény/liter     237,8 LE/l
Vezérmű     Fogazott vezérműszíjjal meghajtott dupla vezérműtengely
hengerenként 4 szeleppel
Üzemanyag-ellátás     Magneti Marelli közvetlen befecskendezés

Kuplung
Típus     Dupla karbonkuplung

Erőátviteli renszer
Típus     Elsőkerék-meghajtású
Sebességváltó     6 fokozatú szekvenciális Sadev váltó, mechanikus vezérlés
Differenciálmű     Önzáró, mechanikus

Fékek
Elöl     380 mm-es hűtött féktárcsák, hűtött, négydugattyús féknyergek
Hátul     300 mm-es hűtött féktárcsák, hűtött, kétdugattyús féknyergek
Fékerőelosztás     Utastérből vezérelhető

Felfüggesztés
Első és hátsó futómű     McPherson típusú
Lengéscsillapítók     Állítható CITROËN RACING lengéscsillapítók

Kormánymű
Típus     Hidraulikus szervokormány

Kerekek
Méret     10x18 collos keréktárcsák, 660x275 átmérőjű Yokohama abroncsok

Méretek, Tömeg, Üzemanyagtartály űrtartalma
Hosszúság / szélesség     4577 mm / 1950 mm
Tengelytáv     2700 mm
Nyomtáv     1750 mm (elöl és hátul)
Üzemanyagtartály     50 liter
Tömeg     minimum 1100 kg pilótával együtt (a szabályzatnak megfelelően)


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER