Címkék: 2014 | 208 T16 Pikes Peak | Bocsi Attila | Peugeot | Tuning Show

2014. március 08. szombat, 11:43

 

A miskolci származású formatervező, Bocsi Attila több mint tíz éve már a Peugeot design központjában tervezi a szebbnél szebb oroszlános modelleket. A limuzinok tervezése mellett viszont van egy szenvedélye: az autósport. Tehetségére a Peugeot Sport vezetősége is felfigyelt, így számos projektben megcsillogtatta már tudását. Nevéhez fűződik a 208 R5 rali autó, és a Peugeot márka csúcsmodellje, a 208 T16 Pikes Peak fenevad, amit most a magyar közönség is testközelből láthat.

Március 21-én nyitja meg kapuit hazánk legnagyobb évkezdő autós-motoros rendezvénye, az Autó, Motor és Tuning Show. A kiállítás D pavilonjában, az Autós Nagykoalíció Magyarok a világ járműgyártásában témakörben rendezett standján kiállítják a tavaly világrekordot felállító Peugeot 208 T16 Pikes Peak versenyautót.




Loeb világcsúcsot futott a Peugeot 208 T16-tal a Pikes Peak hegyiversenyen
Az autózás történelmének egyik kimagasló teljesítményét nyújtó Peugeot 208 T16 Pikes Peak modellt személyesen a tervező, Bocsi Attila fogja bemutatni, aki erre az eseményre, Magyarországra látogat. „Nagy álmom teljesül, hiszen személyesen mutathatom meg a magyar közönségnek az eddigi csúcsmunkámat.”
A bemutató időpontja: 2014. március 21. 13:30 – D pavilon

Peugeot 208 Pikes Peak
875 kilóra jutó 875 lóerő, összkerékhajtás, rendkívül alacsony légellenállás… Semmi kétség: a Peugeot Sport nem spórolt a számokkal annak érdekében, hogy egy félelmetes torpedót készítsen.
Huszonöt évvel azután, hogy Ari Vatanen a Peugeot 405 T 16-tal győzelmet aratott a legendás amerikai versenyen, 2013-ban a 208 T16 Pikes Peak, a 208 legújabb versenyváltozata (3,2 literes biturbó V6, 875 LE 875 kg-ra, 1’’8 alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára…) kormányánál Sébastien Loeb 8’ 13’’ 878 alatt zúzta porrá a 20 km-es hegyi felfutás rekordját.

A tetőmagasság, a karosszéria formája, a lökettérfogat, a motor beépítése… Az autósportra szakosodott mérnökök egész pályafutásuk során kénytelenek ügyesen bűvészkedni a szabályzatban előírt megkötésekkel. Igazi szenvedély ez, az biztos, de mennyire frusztráló! Mint amikor egy versenylovat fogatba kötnek…

Bocsi Attila, a versenyautó magyar formatervezője, erről így nyilatkozott:
„A lelke mélyén minden tervezőt egyetlen vágy hajt: a pokol tüzére hajítani a korlátokat, és végre megtervezni az álom versenyautót! Azt az autót, amely nem a kompromisszumokból született, és a maximális teljesítmény kisajtolásának keresését testesíti meg. Vagyis egészen egyszerűen azt az autót, amely a mérnökök és tervezők álmaiban mindig ott van.”

Egyetlen verseny van a világon, amelyik lehetővé teszi, hogy ezt az alvó fenevadat végre szabadon engedjék: a Pikes Peak! Elég csak kiejteni a verseny nevét és a legendás «Unlimited» kategóriáét, és azonnal felragyog a tervezők szeme: «Ez valóban remek lehetőség arra, hogy szabadon engedjük a fantáziánkat» – erősíti meg Jean-Christophe Pallier, aki a 208 T16 projektfelelőse a Peugeot Sportnál.

A szédületes magasságokba vezető Pikes Peak egy, a világon egyedül itt jelentkező műszaki kihívás elé állította a tervezőket, ez pedig a motorok folyamatos és maximális oxigénellátásának a megoldása. «Ilyen magasságban felfelé haladva százméterenként 1 százalékkal csökken a motor teljesítménye» – avat be a részletekbe Bruno Famin, a Peugeot Sport igazgatója. Ez az érték sok mindent elárul erről a rendkívüli versenyről, amely 2865 méteren indul, és 4301 méteren fejeződik be! A motorok egy része már a majd háromezer méteres rajt magasságában eleve 30%-kal kisebb teljesítményt ad le. Be kellett hát vetni minden technikai eszközt, hogy ez a veszteség ne okozzon hátrányt.

A Peugeot 208 T16 Pikes Peak március 21-23. között megtekinthető az Autó Motor és Tuning Show-n D pavilon, Magyarok a világ járműgyártásában standján.


Peugeot 208 T16 Pikes Peak Műszaki adatok
MOTOR
Típus      V6 biturbo
Lökettérfogat    3,2 l
Szelepek száma     24
Beépítés    középen, a hátsó tengely előtt
Hengerek száma    6, 60°-os V-elrendezés
Teljesítmény    875 LE
Nyomaték     900 Nm
Max fordulatszám     7800/perc
Csúcssebesség    240 km/óra
Gyorsulás
0-ról 100 km/órára    1,8 sec
0-ról 200 km/órára    4,8 sec
0-ról 240 km/órára    7 sec

ERŐÁTVITEL
Meghajtás     Négykerékhajtás
Sebességváltó     Hosszanti, hatfokozatú szekvenciális, a kormányról működtethető

KAROSSZÉRIA
A szerkezete és anyagai     Acél térváz
Karosszéria     Szénszálas

FUTÓMŰ / FÉKEK / KORMÁNYMŰ
Felfüggesztés     4 ponton csatolt, kettős háromszög lengőkarok
Rugózás     Torziós rudak
Lengéscsillapítók     Gáztöltésű
Stabilizátor     Elöl és hátul
Kormányzás     Közvetlen, hidraulikus rásegítéssel
Fékek    Kettős hidraulikus fékkör, alumínium monoblokk féknyergek
Tárcsák    Szénszálas, hűtött elöl-hátul, Elsők: 380 mm / Hátsók: 355 mm
Kerekek    18x13 / Speciális, magnéziumból készült, a Forma–1-ből átvett megoldás
Gumik    Michelin 31/71/18

MÉRETEK
Hosszúság     4500 mm
Szélesség     2000 mm
Első túlnyúlás     1690 mm
Hátsó túlnyúlás     1690 mm
Tengelytáv    2695 mm
Szárny    2000 mm
Üzemanyagtartály térfogata    40 l
Tömege    875 kg



  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER