Címkék: 2014 | eredmények | Miskolc rally | Peugeot | Turán Frici | Zsíros Gábor

2014. március 31. hétfő, 10:20

 

20. Miskolc rally OB 1. abszolút végeredmény: 1. Kazár Miklós, Szőke Tamás (Maximmun Racing, Ford Fiesta R5) 1:14:36.7, 2. Spitzmüller, Laczkó (Pro Race Sport, Mitsubishi Lancer Evo9) 43.8 másodperc hátrány, 3. Hadik, Kertész (Hadik Rallye Team, Subaru Impreza WRX) 1:08.0 perc h., …28. Turán Frigyes, Zsiros Gábor (Turán Motorsport, Peugeot 207 S2000) 11:53.3 ph.

Sok minden kiderült a hétvégi Miskolc-ralin: például az, hogy Turán Frigyes és Zsiros Gábor nem túlzott, amikor a bajnoki címet tűzte ki célul, hiszen az idénynyitó ob-futamon szinte végig ott voltak az élmezőnyben, és szakaszgyőzelem is fűződik a nevükhöz. Az is nyilvánvalóvá vált, hogy a páros remekül tud együtt működni szervizcsapatával, a Tagai Racing Technology-val, hiszen a pilótának bármi kérése volt,  azonnal reagáltak és változtattak a beállításon, megoldották a legkisebb problémát is.

Kiderült az is, hogy valószínűleg tizedekre menő, kiélezett küzdelmet hoz majd az idei egész versenyszezon – ami száz százalékos koncentrációt kíván, hiszen hat-hét páros is bejelentkezett a bajnoki elsőségért.



A Peugeot 207 S2000-essel autózó Turán Frigyes és Zsiros Gábor az éllovastól 8.7 másodperccel lemaradva, a negyedik pozícióban vágott neki az utolsó előtti szakasznak. Turán Friciék a kánói gyorsasági elején ugrattak egy nagyobbat, az út megdobta az autó hátulját, és a páros becsúszott az árokba.

„Az ugratással még nem is lett volna semmi gond, de még az árokba csúszással sem, hiszen a szurkolóknak köszönhetően tíz másodperc múlva újra az úton voltunk, csakhogy a difivédő háromszöggé hajlott, és a Peugeot hátulját tíz centivel megemelte“ – ecsetelte a gondokat Frici. „Tíz percbe telt, hogy levegyük, s bár utána tovább tudtunk menni, sőt, az utolsó szakaszon a power stage-en harmadikként értünk célba, úgyhogy pontokat is szereztünk, a verseny összességében nem úgy alakult, ahogyan terveztük. Vannak azonban pozitív jelek és alapvetően optimisták vagyunk.”

Az idénynyitó mindig arra is szolgál, hogy a versenyzőpáros visszarázódjon egy kicsit a ritmusba, s ez sikerült is. Még akkor is, ha volt egy pillanat (azon a bizonyos ugratón), ami nem volt bekalkulálva, s ami miatt elveszett az esély a jó összetettbeli eredményre. De amikor öt-hat páros vív ádáz csatát a győzelemért, ez benne van a pakliban.

„Egész hétvégén nagyon gyorsan mentünk, a Peugeot és a Hankook gumi tökéletesen működött, azt az egy ugrást leszámítva minden rendben volt“ – értékelt a navigátor, Zsiros Gábor. „Mi is visszarázódtunk a versenyzésbe, s nekem pluszban is szolgált egy tanulsággal a verseny: hogy ennyi tapasztalat, ennyi év után is duplán kell ellenőrizni mindent, mert a szombati második szakaszon kettőt lapoztam, ami miatt három-négy másodpercet veszítettünk, hiszen időbe telt, mire visszataláltam a ritmusba. Levontuk a tanulságokat, és újult erővel készülünk a következő versenyre, amelyen már az R5-ös Peugeot 208-assal állunk rajthoz. Már alig várjuk, hogy teszteljük az új autót, s azt is, hogy versenyezhessünk vele!”
Forrás: Just Creative


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER