Címkék: Mikulás Rali | rally | Skoda | WRC

2009. december 08. kedd, 01:04

 

Mikulás rallyMikulás rally
Mikulás rally

A Mikulás-rali mindig jó móka - amellett persze, hogy senki sem veszi félvállról, már csak azért sem, mert ha ezek a fiúk odaállnak a rajtvonalhoz, és visszaszámol a sportbíró, legyen az bármilyen viadal, nyerni szeretnének.

Nem volt ezzel másképp a Synergon Turán Motorsport pilótája, Turán Frigyes sem, aki egyes rajtszámmal, egy Škoda Fabia WRC-vel, és alkalmi navigátorral, Nemrava Ferenccel állt rajthoz a viadalon. A körülmények nem voltak éppen ideálisak, hiszen a saras murva reggelre megfagyott, ennek ellenére a pilóta - természetesen - nagyon élvezte a száguldást. Sajnos csak a harmadik szakaszig.

Mikulás rallyMikulás rally
Mikulás rally

„A harmadik gyorsaságin már melegedett a motorunk, de úgy tűnt, csak átmeneti a probléma... Aztán amikor kijöttünk a szervizparkból és a negyedik szakasz rajtja előtt megálltunk guminyomást ellenőrizni, odajött Turi Tomi, hogy mintha valami folyna az autónkból. A vízpumpánál volt gond: elfolyt az összes víz, úgyhogy sajnos kiestünk a versenyből. Azt hiszem, a škodás pályafutásom ezzel be is fejeződött - nem hinném, hogy még egyszer ilyen autóba ülök, mert úgy tűnik, nincs szerencsém vele. Ennek ellenére amíg tartott, élveztük a versenyt, Nemrava Feri egykettőre felvette a WRC-s ritmust - bár utóbb bevallotta, egy-egy kanyarban azt hitte, hogy nincs tovább... -, azért remélem, a nézőket is ki tudtuk szolgálni. "
Persze, Frici nem felejtette el megemlíteni állandó navigátora, Zsiros Gábor teljesítményét sem, aki ezúttal a „bal egyben", vagyis a volán mögött bizonyított egy Škoda Octavia WRC-ben. A „nem licences" kategóriát megnyerte, abszolútban pedig tizedikként végzett.

„Nagyon büszke vagyok Gabira, mert nem könnyű WRC-t vezetni...” – mondta Frici.
Ami Zsiros Gábort illeti, neki a Synergon Motorsport csapatfőnöke, Őry Tamás navigált – mindketten azt mondták, ésszel versenyeztek, s ezt az eredményeik is hűen tükrözik. Az abszolút 23. helyről a 10.-re zárkóztak fel a nap végére, és teljesítették a saját maguk elé tűzött célt, vagyis megnyerték a „nem licences” kategóriát.
Őry Tamás azt mondta, nagyon élvezte a száguldást, s ezzel Zsiros Gabi sem volt másként, igaz, azt mindketten elismerték, rengeteg tapasztalatra lenne még szükség. No igen, senki sem úgy születik, hogy rögtön tökéletesen tud vezetni egy World Rally Cart, ha visszaemlékszünk, ez még a világ legjobbjainak sem sikerült elsőre. Úgyhogy Gábornak semmi oka sincs a csalódottságra – főleg, hogy nyert.

„Az első gyorsaságin még egy kicsit meg voltam illetődve, ugyanis mindössze huszonöt kilométert tudtam tesztelni az autóval a rajt előtt, s ez kevés volt ahhoz, hogy igazán gyorsan tudjak menni vele. Aztán ahogy teltek a kilométerek, kezdtem egyre jobban magamra találni, kezdtem összebarátkozni az Octaviával, és persze ezzel egyenes arányban gyorsulni. Köszönettel tartozom a csapatomnak, amelynek néhány tagja egyáltalán semennyit sem aludt az éjszaka, mert folyamatosan dolgozott, és persze Őry Tominak is, aki remekül navigált” - mondta Zsiros Gábor a viadal végén.

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER