2013. május 06. hétfő, 16:44

 

Már születése pillanatában klasszikus lett a „Velodrom”. A több mint 100 éves Millenáris bringapálya „mindig is volt”, mégis jót tett mindenkinek az újra felfedezés élménye. A csattogó, dübörgő négyüteműek itt éppúgy méltó módon mutatkozhatnak be, mint a zizegő, kattogó kétüteműek. Időközben társadalmi eseménnyé nőtte ki magát a Velodrom Millenáris.

oldtimer-millenaris

Nem csak a veterán járművek tulajdonosai és utasai jönnek korhű, stílusos ruházatban, hanem a nézők java része is hasonló megjelenéssel készül. Sőt, még a sajtó képviselőit is megfertőzte a rendezvény szelleme és beöltöznek.

velodrom-millenaris

Az építészetileg is meghökkentő és első pillanatra félelmetesnek tűnő betonovál mágnesként vonzza a nemcsak hazai, de igen sok külföldi részvevőt is. A legnagyobb megtiszteltetés Svájcból érkezett, Kurt Hasler hozta azt a 8 CM Maseratit, mellyel a háború előtt Gróf Festetics Ernő versenyzett. Az osztrák Bugatti Club elnöke egy eredeti állapotú kocsival jött és méltó márkatársaként ifj. Németh József Zagato karosszériás Bugattija, Ilkovits Ádám 250-es Tour de France Ferrarija, Kalmár Tamás 1902-es Laurin & Klement motorocskája és három Indian motorkerékpár (Ocskay Zoltán, Kisapáti Zsolt és Kiss András) is megmutatta magát. A legendás Lada VFTS konstruktőr-versenyzője, Stasys Brundza is itt körözött egyik rallye kocsijával. A háború előtt túramotorok közül kiemelkedett a két győri NSU 501-es és egy szintén győri Zündapp. A versenymotorok külön tábort alkottak, volt itt Benelli, Norton, Triton, BMW, a hazai színeket egy Csepel 100-as és egy Berva képviselte. A háború előtti korszakból Lukács Zsolt barátunk és a szlovák Grenda család Salmsonjai és Peter Verdonic Aero 500-a is tempóztak a falon. A magyar motorkerékpárok szintén szép számmal jöttek, Pannoniákból, Danuviákból komoly volt a kínálat. Az olaszok kicsiny, de sportos motorjai között MV, Ducati, Gilera, Motobi modellek voltak láthatók, hallhatók. Külön csoportot képviseltek a vespások, akik között osztrákokat is találhattunk. A brit és az amerikai stílust képviselő hotrodok Velodrom Millenáris Moto Velodrom Millenáris Skoda és kitcarok szintén megjelentek és rögtön a közönség kedvenceivé lettek, számuk egyre nő.

millenaris-veteranoldtimer-motorbicikli














A statikus, tehát nem körözős részvevők között is volt bőven látnivaló. Mivel a pályára csak 1000kg üres súly alatti járművek mehetnek fel, sokan állnak le a füvön, illetve a betonon és vesznek részt a nagy veterános fiesztában. Alfától Zündappig, Togliattitól Detroiton, Párizson, Londonon, Milánon át Münchenig itt sorakoznak a motorizáció bravúros ikonjai szintúgy, mint békés kiszolgálói. A megfelelő és stílusos hangulatról a terényi Orsós Magnó Múzeum két tulajdonosa, Nagy Vilmos és Tibi gondoskodtak. Zseniális hangbetétekkel, hírekkel, sportközvetítések bejátszásával fűszerezték a zenéket. Reméljük, Halápi Sándor és Dr. Pálinkás Julianna idén is eljönnek velocipédjeikkel és hozzájuk csatlakozva körözhetnek a veterán bringákkal érkezők, hiszen a kerékpárosok birodalmában vagyunk.

Velodrom Millenáris 2013. július 6.

Helyszín: Millenáris 1146 Budapest, Szabó József utca 3.

Belépőjegy stílusos, nosztalgikus öltözékben
-          felnőtt 1.500.- Ft
-          nyugdíjas (65 év felett) és gyermek (12-16 között diákigazolvánnyal) 700.- Ft
Csak a felkészült, egységet mutató öltözéket honorálják kedvezménnyel.

Belépőjegy napjaink viseletében korra való tekintet nélkül
-          egységesen 2.900.- Ft
Gyermekek 12 éves korig ingyenesen jöhetnek. Stílusos ruházatuk nem kötelező, de lehetőség szerint így jöjjenek kísérőikkel.

oldtimervelociped



  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER