A hazai drift élet egyik meghatározó mérföldköve volt a tavalyi esztendő. A drift sport irányítását több éves tapasztalattal rendelkező profi szakemberek vették kezükbe, akik számtalan újdonságot vezettek be.
Az idei rendezvények bővelkednek meglepetésekkel, nézők, versenyzők egyaránt felkapják majd garantáltan fejüket a versenyeken alkalmazott újítások kapcsán. A sokat látott tököli aszfaltkocka közkedvelt minden pilóta és rajongó számára, persze ezen egyáltalán nem lehet meglepődni, hiszen végtelen variáció létezik egy-egy drift pálya kivitelezése során. Tavaly jól vizsgáztak a menő japán és amerikai pályák hű másolatai, de a hazai ötlet gyárosok is kitetettek magukért. A Máriapócsi RabócsiRing híre pedig lassan körbejárja a világot, ráadásként idén komoly kihívás vár a profi mezőnyre, hiszen a „Vlasblomos” nagykanyar mellett a pálya leggyorsabb szakaszán is kötelező lesz driftelni a nézők nagy örömére.
Az idei szezon versenyzőbarát technikai szabályzatának kialakításában sokat segített a pilóták véleménye, melyet több fórumon sikerült egyeztetniük a futamok rendezőinek. Egy másik fontos szabályzat is módosításra került, méghozzá a kiértékelésért felelős pontozási rendszer. A Hell Energy Országos Drift Bajnokság a világ legnívósabb japán D1GP sorozatának pontozási szisztematikáját vette át. Ez röviden annyit takar, hogy több versenyzőnek lesz esélye a legjobb 16 közé beverekednie magát, miközben a nézők több páros csatát láthatnak, így az izgalmak fokozása tovább nő. Az egyéni bajnoki cím sorsa mellett a csapatok is „ringbe” szállnak, mivel külön értékelésre kerülnek összetett teljesítményük. Remélhetőleg ez hazánkban serkentőleg hat arra, hogy csapat szinten is gondolkozzanak a pilóták, mivel így a szponzori érdeklődés is fokozódhat, nem beszélve az egységet sugárzó profi megjelenésre. Szerencsére a drift pilóták és versenyautóik megjelenése már nemzetközi szinten is komoly mércét állítottak fel, és bár a külsőség nem egyenlő a tudással, mégis jobb összképet sugároznak a rajongók, szponzorok, vagy akár a képernyő előtt ülő nézők elé.
Az idei drift szezon a máriapócsi edzőtáborral indul március 30-31-én. A felkészülés után nem sokkal a tököli reptéren április 15-én kerül megrendezésre az idei első drift verseny! Azt hiszem sokan tülkön ülnek már, hiszen a tél kicsit túl hosszúnak és unalmasnak tűnt, főként azért mert az elmaradhatatlan gumifüst, ordító V8 és turbós vasak kilinccsel előre történő közlekedése borzasztóan hiányzott!
Látogatói belépő Március 30-31. edzőtábor: 1.000.-Ft (kétnapos belépő, egynapos belépő nincs)
Látogatói belépő Április 14. edzésnap: 1.000.-Ft
Látogatói belépő Április 15. versenynap: 2.000.-Ft
Hozzászólások