2010. december 20. hétfő, 17:34

 

Horn Berci a 2011-es Dakar egyetlen magyar versenyzője elárult magáról pár dolgot lapunknak.

A 34 éves Berci első tereprali navigálása 1997-ben volt, előfutóként Suzuki Samuraiban, Felfalusi Pisti mellett. 2000-ben Rally RTE-ben indult, Márk Zoltán oldalán egy valódi N-es Trabanttal.

Horn Albert a 2011 es Dakaron

A bajnokság már majdnem a markukban volt amikor Szegeden porig égett a technika. Ugyanebben az évben a Radó-féle szlalom bajnokságban is indult, ahol minden versenyt megnyert, amíg a már fent említett technika meg nem szűnt.
Ezt követően alkalmanként navigált, terepraliban pedig egyáltalán nem kívánt indulni.

Sosem akartam terepraliban navigálni, csak az élet hozta úgy, hogy 2008-ban Fazekas Karcsi navigátort keresett, és a technikai tudás illetve a nyelvtudás miatt, velem szeretett volna menni. Elfogadtam a felkérést és beültem mellé. Egész jól sikerült az évünk és mindjárt kategória bajnokok lettünk, no meg abszolút másodikok. Több külföldi versenyen is részt vettünk, az első kupa győzelem a 2008-as Slovakian Baja volt.
2009-ben is Karcsi mellett navigáltam, de abban az évben folyamatos technikai gondok hátráltattak. 2010-ben a frissen nyílt műhelyemmel  foglalkoztam inkább, ahol versenyautó építéssel, alkatrész forgalmazással foglalkozunk, és nem tudtam elvállalni csak, alkalmi navigálást. A Dakar után hazatérő Drazen első dolga volt, hogy felkeresett minket és elkezdtünk beszélgetni egy versenyautó építéséről. Sajnos idő hiányában ez nem valósult meg. A horvát pilóta nem adta fel és keresett egy kész versenyautót, amit a Derecske Kupán próbáltunk ki. Ezen a versenyen már együtt mentünk és itt döntötte el, hogy felkér a Dakar ralin való navigálásra. 2010-ben még Benik Balázs is felkért egy versenyre. A Metalcom kupán együtt küzdöttünk a meleg és a technika ellen, és sajnos mindkettővel szemben alul maradtunk., a verseny így viszonylag rövidre sikeredett.”

2011 Dakar magyar indulo Mitsubishi PajeroAz autójuk Mitsubishi Pajero egy elhanyagolt állapotú félgyári versenyautó volt amikor hozzájuk került. Hat hónapon keresztül szerelték és átépítették, már amennyire a szabályok megengedik.

Felújították a motort, váltót, hajtásláncot, gátlókat. Az autó új computert és kábelkorbácsot kapott. A terepjáró súlyát 240 kg-mal csökkentették. Módosították a futómű geometriát.
A hűtésrendszer hatásfokát növelték, beömlőkkel és ventilátorokkal. Lecserélték az autó hátulját és pick-up formájúvá alakították.

Drazen Curic a 1990-es évek végén kezdett ralizni, azóta rendszeresen indul versenyeken. Az utóbbi pár évben versenyek szervezésével is foglalkozik. Most éppen egy N-es Subaru-ja van, de a jövőt inkább a terepraliban látja. 1999-ben motorral indult a Dakaron, 2010-ben egy Toyota Hilux-al. A motoros felvonás 8 napig tartott, amikor is a szervizcsapat nem tudott tovább menni és így Drazen motorja-csere híján- megállt. A 2010-es Dakaron a közel széria kocsi futóműve adta fel a 3.-ik versenynapon.

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER