Autósfórum

...because open source matters

 
  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése

Címkék: 2014 | Bamako | Budapest | csapatok | hírek | résztvevők

2014. január 30. csütörtök, 11:37

 

Mindenki onnan jön, ahonnan akar, vagy ahonnan szabadon bocsátják. /Rejtő Jenő/
Állítólag aki egyszer megjárta a Budapest-Bamako Rallyt, azon egy szakember ennek nyomait élete végéig látni fogja.

Szerintünk ez fordítva igaz: bizonyos bizarr viselkedési jelek alapján előre meg lehet mondani, hogy valaki egyszer a Flúgos Futamban köt ki. Ha ez igaz, akkor nagy nyomás fog nehezedni Villám Gézára, hogy terápiás jelleggel tovább folytassa…és többezer őrült igen hatékonyan tud ám érvelni!




Talán ez is járhat Andrew G. gondterhelt fejében, amikor aktuális feladataival foglalkozik, mint tegnap, amikor értékelte a Futam eddigi állását a verseny kategóriában:
21 ponttal vezet Juraj Ulrich és Daniela Ulrichova 14. rajtszámú csapata, a Raid Adventure Team. Ez az állandó első hely egyébként már kezdi idegesíteni a többi bamakóst, ezért a Flúgos Futam módszereivel akarnak élni és elhatározták, hogy szögeket szórnak eléjük. A kitűnő tervbe egyelőre apró hiba csúszott, ehhez meg kellene előzni őket! Egy pont hátránnyal mögöttük holtversenyben második a két Gumisember Team, az 5. rajszámmal Hamza Péter, Felméri László és Hamza Tamás, valamint a 6. rajtszámmal indult Feliczi Krisztián és Heksch Kálmán. Igen szemét módon a Bamako Rallyban holtverseny esetén a következő helyezést kihagyják, ezért nem harmadik, hanem a negyedik helyen 8. rajtszámmal a Felvidék Team halad, Nagy Zsolt és Kiss Emil Nissan Patrol autójukkal. Valószínű, hogy együtt haladnak az ötödik helyen holtversenyben álló norvég csapat a 10. rajtszámú verseny kategóriában indult Noway Team Nissan Patrol Y60 autójukkal és a 11. rajtszámmal a Dash Team Toyota Landcruiser HDJ81 autójukkal (18 pont). Az 1. rajtszámú NaWi Team Mazda BT50 autójukkal és a 15. rajtszámmal az ukrán csapat versenyzői Pavel és Alekszej Suknenko Mitsubishi L200 autójukkal a valahanyadik 12 ponttal. valahánypluszegyedik a 4. rajtszámmal indult Körmendi Hyundai Racing (10 pont)




A 9. rajtszámmal indult 3 amerikai fickó a JOW007 Team tagjai Ondrej Jevic, William Wesley Riley és John Norbert Van Den Heuvel 2006 Skoda Fabia autójukkal 8 pontot értek el eddig. Valószínűleg kezdenek rájönni, hogy nem az ideális autón indultak és most azon gondolkodnak, hogy drónok bevetését kérik Washingtontól a helyzet gyökeres megváltoztatása érdekében. A 3. rajtszámú Körös Autó csapat Mitsubishi Pajeroval 5 pontot szerzett. A Körös Autó Team figyelemreméltó összetételű versenyzőkből áll, avagy mi vesz rá egy állatdokit dr. Mutyán Jánost, egy gyógyszerészt Dr. Sándor Csaba Ferencet és két műszaki zsenit, Pásztor Andrást és Hevesi Józsefet arra, hogy meghódítsa az afrikai kontinenst? A 145. rajtszámmal indult Ride any Road Team alias a fogalommá vált angol hős, Chris Prickett 2001 Honda Transalp 650 motorjával szintén 5 pontot ért el. Pont nélkül áll az értékelésben a 2. rajtszámmal verseny kategóriában indult Monkey Business - Bamako Team Land Rover Disco 3 autójukkal és a 143. rajtszámú Jerzy Strama, akiről Pick Róbert kollégát megerősítve bevalljuk eddig azt se tudtuk, hogy van...Egyébként ezzel továbbvinné azt a bamakós hagyományt, miszerint a Futam körül feltűnnek teljesen ismeretlen alakok.




Még keddről: a túra kategóriában indult Steel Lords Team a 130. rajtszámmal indult Honda XR 650R, a 17. rajtszámmal indult Toyota LandCruiser és a 18. rajtszámmal indult Toyota 4Runner járművekből álló flottájának egyik versenyzője összefoglalta: „Na kérem...Afrika - 3 kikötő 3200 km 4 nap” A csapat végül több mint 2 órás határellenőrzési szívatás után immáron (átmenetileg) ismét szabadlábon légezhetett fel Marokkóban. Afrikai kalandjuk egy tadzsin kusz-kusz (cous cous a helyiek nyelven) vacsorával indult miután első alkalommal pihenhettek meg a megtett 3 256 kilométer után. Az út egyik sajátos pillanata volt, amikor a saját autójukat törték fel egy machete és egy CB antenna, valamint egy kis kés segítségével. Ezt állítólag azért tették, mert körbenézve azt látták, hogy ez amolyan helyi népszokás. (Talán már említettük, hogy mindenütt élnek magyarok) Egyenlegként elmondható, hogy eltelefonáltak egy kisebb vagyont, aludtak egy szlovéniai thermal fürdőben fürdés nélkül, majd Monacóban egy zárhatatlan szobában, ahol az ágy és a wc ülőke távolsága pontosan 45 centiméter volt, de ami ennél is érdekesebb, hogy a wc ajtaja üvegből volt… majd egy dögunalmas autópályán levezettek 3100 kilométert. Még senki nem érezte ennyire, hogy valójában mit is jelent az a 17 kilométer, ami a fejlett civilizációjú Marokkót elválasztja a „rusztikus” Európától. A csapat ezután persze vidáman vállalkozott, hogy lenyomja a keddi etap 622 kilométerét az Atlaszon át.


Silver csapat

A 135. rajszámú MzRider Team versenyzője Tóth István azaz „MzRider” aki egy közel 30 éves motorral nyomja a kilométereket csapatársa Pick Róbert "Picksi" a Motoroshang Rádió vezetője továbbította Cate Dickinson-Lomas üzenetét Chrisről az ízig-vérig angol legényről. 5. napja, hogy a világ minden pontján Chris Prickett a világ legelszántabb, „legelvetemültebb” harcosát jelenti, a neve éppen olyan fogalommá vált, mint Őfelsége II. Erzsébet Királynő és a Parlament által képviselt méltán elismert alkotmányos monarchia, William Shakespeare, Sir Arthur Conan Doyle és nem utolsó sorban Susan Boyle. Chris, a világ már tudja, hogy mit jelképez a címeretekben az oroszlán! Igazi próbatételek! (Vigyázz, mindjárt jön majd az a kérdés, hogy mi a kedvenc színed?) Chris egyébként kedd este már jóval több, mint 3000 mérföldet maga mögött hagyva érkezett meg Terrifébe. Kemény havazás és életveszélyes jég lassította Szlovéniában. Mindezek ellenére a verseny 2. napján 1 700 mérföldet nyomott le, mire végre elérte napsütötte Spanyolországot. Marokkóba érkezve egyetlen gondolata volt: "emotional moment, I've dreamt of riding into Africa for 20 years!" Értjük Chris! „I dreamed a dream in time gone by; When hope was high and life worth living…” …Tanácsunk: ha látjátok az angolt, azért óvatosan közelítsétek meg!

MzRider és Horváth Krisztián a szerdai napot a sivatagban töltötték. Az üzenetük ennyi: „Elég jó idő van.” (Állapotukra lehet következtetni, hogy ezt az üzenetet négy órán át fogalmazták.) Kb. szerda éjfél körül értek a táborba. MzRider kora délután hazatelefonált. Csapattársuk Pick Róbert üzente, hogy bár haladnak, Krisztiánnal, de a benzinnel nagyon gazdálkodniuk kell. Zagora előtt járnak, kemény nap lesz ez (persze fáradnak), még több, mint a fele hátra van Sidi Ifni felé (hiába no, a táv 751 km!), sok autó elzúgott mellettük (legközelebb megpróbálják meglátni a rajtszámokat is...de ehhez ki kellene nyissák a szemüket, azt pedig nem merik) A Ladások megálltak egy kis dumcsira, ők is jól vannak! Időközben szerdán a nászutasok is elhagyták már Marrakest. (Mi tartott ilyen soká?)

Ezúton mondunk köszönetet a Rissaniban található Kasbah Hotel üzemeltetőjének, aki némi készpénz reményében lehetővé tette, hogy a verseny 4. napján túl egyes versenyzők megfürödhessenek Köszönet, általad fellélegezhetett két kontinens!




A Kacsáról (108) ellentmondó hírek vannak: tény, hogy nem rendeltetésszerűen működik. Látták platón, vontatva, szétszedve. Egy ismeretlen járókelő három pofon után elárulta, hogy két órával ezelőtt hat férfi vitte a vállán futva dél felé. Stofi, Balázs és Rácz Laci állítólag benne ültek.
A 112. rajtszámú Team Medic 1 csapat két belga szanitéce kedden érkezett meg Rissaniba. Szerdán a rally legnehezebb szakaszával folytatódott útjuk, 620 kilométeres távolságot kell megtenni homokdűnék közt Merzougaban, majd sziklás földutakon Tauz-Zagoraban. A csapat szerda hajnal 5-kor indult Ichtbe. Minden nap hazatelefonálnak, hogy ki van éppen kormányon otthon.
A 104. rajtszámmal túra kategóriába indult Salgo Team Salgo Balázs és János Lada 2107 autójukkal Marokkó - Marrakeshben vannak és csütörtökön akarnak csatlakozni a mezőnyhöz. (Miféle mezőnyhöz???)




A 101. rajtszámmal túra kategóriában indult Gekko csapat Skoda 120L autójának egyik versenyzője Tárnok Irénke Jessy is bejelentkezett. „A skoda épp elhagyta Tizi városát, pöfög a környéken. A Szuzuki is. Láttunk 2 szlovák csapatot is, pozsonyi es popradi jelzésűek. Sajnos a gekkónak rossz a memóriája, nem tudjuk a számaikat...” (Helyi megfigyelők jelentették, hogy ezt követően Tizi lakossága előbújt rejtekhelyéről és rendezetten visszatértek otthonaikba.)

A holland Hekkensluiters Team - amely 5 járműből áll: egy Honda Varadero, a 85. rajtszámú Volkswagen Golf, a 86. rajtszámú landcruiser és a 87. rajtszámú Nissan Patrol, valamint a 144. rajtszámú BMW 650GS Dakar motorból – versenyzője Sylvia szerda éjjel a következő üzenete küldte: „Diesel tanken op de nieuwe manier is van uit een 5l water kan uit een klein bergdorpje in marroko” Azaz laza holland fordításban: ….”Itt egy tank dízelolaj olcsóbb, mint 5 liter víz, úgyhogy marokkótól mi is gázolajat iszunk” Bravó fiúk! Takarékos és találékony nép a holland. (A mélyfölddel mi a tervetek, ha nő a tengerszint?)




A Dobrodruh szlovák csapat túra kategóriában indult Mitsubishi Grandis Marokkóban volt szerdán és továbbra is délre száguld a Nyugat-Szaharában. Már előre tervezik, hogy az aláaknázott részen nem vesztegetik az időt a taposóaknák kerülgetésével, hanem egyszerűen felhúzzák a lábukat. (Hogy ez eddig senkinek nem jutott az eszébe???)

A 15. rajtszámmal indult ukrán versenyzők bátran néztek farkasszemet a rally legnehezebb részével- az emberi hülyeséggel. A csapat tervei szerint magas, sziklás dűnéken és földutakon harcolt volna Zagoráért, majd egy csapásra leküzdötte volna Iriki mocsarait. Az út kezdeti szakasza egy kisvároson át vezetett, ahol láttak békés kereskedőt, szamarat, talicskát etc. Minden megszokott volt, mint egy hétvégén a sok közül. Egyszer csak valódi pokolban találták magukat. Eltűnt az aszfalt, piszok mindenütt, az emberek tömege kétszeresére duzzadt, forgalmat akadályozó otthagyott autók és mini buszok és a mögöttük feltorlódott dugó. Zaj, kiabálás, kipufogógáz, káosz… gyalogosokkal és autósokkal egyformán kiabáló rendőrtől lobogó haj 2-3 mérföld/óra sebességgel, fél centiméterenként haladva előre, a kocsi ajtaját kinyitni próbáló emberek. Szerencsére az ukrán fiúk világlátottak, és rövid töprengés után nem a hazai módszert választották a közlekedési nézeteltérések rendezésére. Azt tették, amit ilyenkor a külföldinek tennie kell: átvették a helyi szokást: nyomták a kürtöt, zárva tartották az ajtót, úgy üvöltöttek, hogy a többiek üvöltését ne hallják. Szerencséjükre így őket is zombinak nézte a többi zombi. 4 kilométert sikerült így megtenni egy és háromnegyed óra alatt. Este 11-re értek a táborba. Nem baj, holnap újabb kaland a Szaharában… bár kétségtelen, hogy ez a 4 kilométer valóban a rally legnehezebb szakaszának bizonyult: ennyi értelmetlen embert egy kis helyre koncentrálódva még nem láttak.

A 2. rajtszámmal verseny kategóriában indult Monkey Business - Bamako Team Land Rover Disco 3 autójukkal - napja kissé hosszúra sikeredett, a reggel hatos indulás után éjfélkor értek a szerdai etap végére. „A pikantéria az volt, hogy délelőtt hiányoltuk a terep szakaszokat bár itt az aszfalt utak jó része annak szinonimája, cserébe estére autóztunk 30-40 kilométert egy Dráva méretű folyómederben, persze víz nélkül, de szigorúan méteres kőkupacokkal.”

A Ceruzaút csapat – Segítsd meg alapítvány a 107. rajtszámú Nissan Patrol, és a 106. rajtszámú Vadludak Rally Team Toyota Lucida autóinak a versenyzői szerda reggel elmentek megnézni Marokkó legnagyobb vízesését a Cascades d'Ouzoud –ot. Kicsit hezitáltak ugyan, hiszen ez elég nagy kerülő: légvonalban is 150 kilométer, de egy pár kék ceruzáért egy helybéli gyerek mutatott egy sokkal rövidebb utat. Titkos katonai útvonal lehetett, mert a térképek nem jelölték, ráadásul minden lehajtóban belefutottak egy – két fegyveresbe ... A Marokkói király tengerészgyalogosai készülődtek éppen egy mesterséges tónál…a tengeren gyaloglást gyakorolták. A magyaroknak sikerült mozgó birkaszemárusnak álcázva magukat észrevétlenül távozni. Jelenleg igyekeznek behozni a lemaradást: a következő tervezett megálló Tan-tan. Mindenesetre a kék ceruzákat mind kihajították.

A Steel Lords Team versenyzői - Tolnai János a 130. rajtszámú Honda XR 650R motorjával, 17. rajtszámú Toyota LandCruiser (versenyzők: Genszky Tamás, Kovács Attila és Viczián Zsolt és 18. rajtszámú Toyota 4Runner járművükkel (versenyzők: Balla Sándor és Gömbicz Attila) a szerdai napot azzal töltötték, hogy berberekkel barátkoztak a sivatagban. Bár 8 napon belül rendbe jönnek, de a sokkon még nincsenek túl. További információkat erről a napról majd egy budai magánklinikán próbálnak kiszedni belőlük mélyhipnózis segítségével.




Közben Gambiában készülnek a fiestára: „Jönni sok agyalágyult fehér ember a kárpáti lavórból. Gambiai fabatkáért eladni nekünk mindent, majd az egészet meginni a szomszéd kocsmában. Otthon majd azt hazudni: becsapni mindenkit. Egy évig azon gondolkodni: ennek vajon mi értelme lenni? Szépen bevenni a három fehér pirulát és megnyugodni. Szerencsére puhák a falak!”
… Hutnik Károly üzeni, hogy „ki van egész Banjul környéke plakátozva a befutó helyszínéről. Szóval oda van csődítve az összes ember olyan ember, aki kocsit akar venni. Elmagyaráztam a legtöbbnek, hogy mi nem csinálunk aukciót, mint a többi ideérkező rally, mindenki személy szerint bonyolítja az üzletét.” Érdeklődés egyébként nem csak a megunt autókra, hanem minden más egyébre, autó alkatrészre, szerszámokra, üzemanyagra, kannákra és nem utolsó sorban a megunt versenytársakra …
De ne szaladjunk előre, a java még hátravan!
Szöveg és képek (csapatoktól) ComPRad Kommunikációs Ügynökség


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

INSTA
0
 
 
Ki a negyedik ezen a képen? :)
Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

Autóspanasz.hu
Loading
e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER