Címkék: Volvo XC40

2019. október 02. szerda, 14:45

 

A kevesebb néha valóban több: a hamarosan érkező, akkumulátorról hajtott Volvo XC40 szabadidőjármű - a Volvo Cars első tisztán elektromos járműve - a bizonyíték arra, hogy a Volvo autói attól is jobbak lesznek, ha elveszünk belőlük valamit.

 


Az elektromos járművek térnyerése a legjelentősebb átalakulásnak számít az automobil történetében. Több mint száz év után a napjainkban fordul elő először, hogy a gépkocsik benzin- vagy dízelmotor nélkül képesek közlekedni, padlójuk pedig akkumulátort rejt. Ezzel alapvetően alakult át a gépjármű fogalma.
 
Ez egyben azt is jelenti, hogy az autóknak már nincs szükségük kipufogóra, sem nagyméretű hűtőre. A belső égésű motor eltávolításával pedig még több tárolóhelyet alakíthatunk ki a motorház helyén.

 
Ugyanakkor a tisztán elektromos XC40 megőrizte mindazon jellemzőit, amelyek a Volvo Cars egyik legkeresettebb típusává tették. Ugyanez érvényes arra az elegáns, skandináv formanyelvre, amely meghatározta a Volvo újjászületését, és amelyben a tetszetős megjelenés praktikummal és funkcionalitással társul.

 


 
 „A skandináv dizájn gyökereit a letisztult látványban, a komponensek számának csökkentésében kereshetjük. Az XC40 tökéletes példája ennek.” – mondta Robin Page, a Volvo Cars vezető formatervezője. „Merész, azonnal felismerhető formavilága az elektromos kivitel esetében még kecsesebb, még modernebb. Mivel nem volt szükség hűtőmaszkra, az eddigieknél is letisztultabb, modernebb arculattal ruházhattuk fel az autót, míg a kipufogócső hiánya ugyanezt eredményezte a far kialakításánál. Amint egyre előrébb haladunk a villamosítás útján, úgy fogjuk egyre többször alkalmazni ezt a szemléletet.”
 
 A karosszéria színére fényezett, egyedi kialakítású, zárt első maszk összetéveszthetetlenné teszi az autó megjelenését, köszönhetően annak, hogy a villanyautóknak jóval kevesebb hűtőlevegőre van szüksége. Ugyancsak a maszkban kaptak helyet az új, fejlett vezetőtámogató rendszer (ADAS) érzékelő platformjának szenzorai.
 
A nyolcféle karosszériaszínnek – köztük a vadonatúj Sage Green metálfény opciónak – köszönhetően a vezetők tökéletesen ízlésükhöz szabhatják az elektromos XC40-est; a kontrasztos fekete tetőlemez az alapfelszerelés része. A két új, opciós keréktárcsa – 19, illetve 20 colosak –további lehetőségeket teremt a típus testre szabására.
 
Az utastérben vadonatúj kezelőfelületet találunk. A kifejezetten elektromos járművekhez tervezett interfész folyamatosan tájékoztatja a vezetőt az olyan fontos adatokról, mint az akkumulátor töltöttségi szintje, míg a belső dizájn sportos részleteket és újrahasznosított anyagból készített szőnyegeket kínál.
 
Az akkumulátoros XC40, amelynek előtanulmányát, az elektromos 40.1 Concept modellt 2016-ban mutatták be, a Volvo intelligens műszaki tervezésének a legkiválóbb példája. Az eleve az elektromos közlekedés igényeit szem előtt tartva tervezett, kompakt moduláris architektúra (CMA) padlólemezre épülő gépkocsi akkumulátorcsomagját a padlóba integrálták, így az egyáltalán nem rabol értékes helyet a belső térből.
 
 Ennek köszönhetően az autó megőrizhette azt a rengeteg jól használható, funkcionális tárolási megoldást, amelyek az XC40 egyik legvonzóbb értékének számítanak. A modell ötletes, radikális belső kialakításának köszönhetően az XC40 utasai a szokásosnál praktikusabb tárolóhelyet találnak többek között az ajtókban és az ülések alatt. Emellett egy kihajtható akasztó a kézitáskák és szatyrok elhelyezését könnyíti meg, míg a padlókonzolban kivehető kukát találunk.
 
Az elektromos XC40 specialitása az elülső csomagtartó: mivel a villanymotor kevesebb helyet foglal, mint a belső égésű motor, a gépházfedél alatt mintegy 30 liternyi tárolóhelyet alakíthattak ki.
 
A Volvo Cars a következő hetek során további részleteket hoz nyilvánosságra a tisztán elektromos XC40-ről, amelynek nyilvános premierjére október 16-án kerül sor.

 

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

Autóspanasz.hu

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER