2013. szeptember 09. hétfő, 18:46

 

A Volvo Car Group csökkenő eladások mellett 778 millió svéd korona nettó veszteséget szenvedett el az első félévben, nagyobbat az egy évvel korábbi 274 millió koronás veszteségnél - közölte a cég a honlapján közzétett beszámolóban.

A svéd gépjárműgyártó csoport az idei első félévben 56,364 milliárd svéd korona, a 2012-es első félévi 65,411 milliárd koronánál 13,8 százalékkal alacsonyabb értékesítési árbevétel után 577 millió korona üzemi veszteséget könyvelt el, míg egy évvel korábban 349 millió korona üzemi nyereséget ért el.

Az első féléves eredmény megfelel a csoport célkitűzésének. A 2012-ben életbe léptetett költségcsökkentési program keretében a Volvo az idei évet üzemi eredmény szinten nullszaldóval tervezi zárni. "A szerkezetátalakítási programból nem engedünk, következetesen végigvisszük a Volvo Car Group történetében legnagyobb ilyen programot" - jelentette ki Hakan Samuelsson vezérigazgató.

Az értékesítési árbevétel csökkenése az eladások darabszám szerinti csökkenésére, devizaárfolyam-hatásokra és megemelt értékesítési kedvezményekre vezethető vissza. Kínában a Volvo markáns növekedést ért el eladásaival, a telített európai piacon azonban a válság miatt kialakult értékesítési nehézségekkel volt kénytelen szembesülni.

Nyugat-Európában (EU20) a Volvo 109 783 autót értékesített az első félévben, 10,9 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbi 123 279 autónál. A Volvo piaci részesedése az EU20-ban 1,78 százalékra csökkent az első félévben az egy évvel korábbi 1,87 százalékról. Svédországban a Volvo 1,2 százalékkal növelte eladásait, piaci részesedése így 19,9 százalékra emelkedett.
Az Egyesült Államokban a Volvo 32 578 autót adott el az első félévben, 5,9 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbi 34 617-nél. A piaci részesedés az Egyesült Államokban 0,46 százalékról 0,40 százalékra csökkent.

Kínában az első félévben 28 703 autót adott el a Volvo az egy évvel korábbi 21 378 autóval szemben, ami 34,3 százalékos növekedésnek felel meg. Júniusban 74 százalékkal nőttek a Volvo kínai eladásai. A piaci részesedés Kínában az egy évvel korábbi 0,30 százalékról 0,40 százalékra emelkedett.

Az év második felében a Volvo eladásainak növekedésére és bruttó eredménykulcsának javulására számít hat modellfelújításnak és az E-Drive elektromos hajtáslánc piaci bevezetésének köszönhetően. A teljes évre vonatkozóan az értékesítési volumen megfelel majd a 2012-esnek. A Volvo elsősorban a kínai piacon számít eladásainak növekedésére, Európában viszont továbbra is értékesítési nehézségektől tart.

Svédországban a következő generációs, saját fejlesztésű SPA járműarchitektúrára épülő modellek gyártására készülnek új termelőüzem-beruházással, Kínában pedig hamarosan megindul a termelés az új üzemben, Csengduban, ami mérföldkőnek számít a Volvo Car Group történetében - mondta Hakan Samuelsson vezérigazgató.

A kínai Csengduban megépült üzem ötven év óta a Volvo első új teljes értékű autógyára és a legelső, amely Európán kívül létesült. Elkészült emellett a kínai és európai üzemeket ellátó kínai motorgyár is. MTI


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

Autóspanasz.hu

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER