2011. október 20. csütörtök, 17:10

 

A Volvo Car Corporation vezető szerepet vállal az európai autógyártók között a széndioxid-kibocsátás csökkentésében. Ezt támasztja alá az Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetség (European Federation for Transport and Environment, T&E) hatodik éve kiadott elemzése is.

 

volvo-co2-kibocsajtas



2010-ben Európa nyolc legnagyobb autógyártója átlagosan 2–6 százalékkal csökkentette modelljei széndioxid-kibocsátását. A Volvo Car Corporation az egyetlen olyan vállalat, amelynek 9 százalékos széndioxid-csökkentése kiemelkedő eredményt jelent a mezőnyben.
Mindez a „DRIVe – cél a zéró kibocsátás” égisze alatt zajló összehangolt környezetvédelmi törekvések eredménye. A széndioxid-kibocsátás nagy mértékű csökkentésének egyik oka a DRIVe modellcsaládhoz tartozó üzemanyag-takarékos dízelmotorok igen sikeres értékesítése. A legnépszerűbb modellek közé tartozik a V50 DRIVe és a V70 DRIVe, amelyek károsanyag-kibocsátása 99 g/km, illetve 119 g/km. A Volvo Car Corporation széndioxid-stratégiája emellett különböző mértékben hibrid elektromos autókat, még hatékonyabb dízel- és benzinmotorokat, valamint alternatív üzemanyagokat is magában foglal.

volvo-kornyezetvedelem-elemzes

A célunk, hogy 2020-ra valamennyi értékesített autónk széndioxid-kibocsátása átlagosan 95 g/km legyen. Elméletileg ez teljes mértékben megvalósítható, de nagy mértékben függ a törvényhozás, az ösztönzés, az energia elérhetősége és természetesen a vásárlói kereslet terén bekövetkező fejleményektől. Az Európai Unió emellett egy új módszer bevezetését tervezi a széndioxid-kibocsátás kiszámítására, és ez is hatással lesz tervünkre” – mondta Peter Mertens, a Volvo Car Corporation kutatási és fejlesztési részlegének alelnöke.

Az Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetség elemzéséből látható, hogy az európai autógyártók mennyire sikeresen csökkentették az új modelljeik széndioxid-kibocsátását és üzemanyag-fogyasztását. Az EU-ban eladott új autók széndioxid-kibocsátása összességében 3,7 százalékkal csökkent 2010 során, így az Európában értékesített új autók esetében az átlagos érték jelenleg 140 g/km.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER