2010. december 30. csütörtök, 23:21

 

„A Dakar a technológiai megbízhatóság tesztje, a pilóta és a navigátor állóképességének és feladatmegoldó készségének próbaköve, a speciális logisztika olyan maratoni versenye, amelyben az ember és a gép szinte egybeolvad: külön-külön ugyanis gyakorlatilag semmit sem érhetnének el.

 

Volkswagen touareg

Januárban a Volkswagen egyetlen nagy célnak, a „Dakar” jelentette kihívásnak próbál meg maximálisan megfelelni: négy, újonnan kifejlesztett Race Touareg 3 versenyautóval. A „lapokat” már leosztották, de hogy a Carlos Sainz/Lucas Cruz , a Nasser Al-Attiyah/Timo Gottschalk , a Mark Miller/Ralph Pitchford és a Giniel de Villiers/Dirk von Zitzewitz párosok közül ki lesz az ,,adu ász”, az a jövő titka. Ebbe a jövőbe igyekszünk bepillantani a Volkswagen Motorsport Igazgatója, Kris Nissen segítségével.

„- A 2008-as esztendő minden eddiginél sikeresebb év volt a Volkswagen motorsport részlegénél, melyhez 2009-es Dakar győzelmünk társult, pedig senki sem várta el, hogy ez megtörténjen. A 2010-es esztendő még az előző éveknél is jobban sikerült. Az idei Dakaron a dobogó mindhárom fokára mi álltunk fel, hármas győzelmet aratva. Ebben az évben három Formula 3 versenyt is nyertünk, s bebizonyosodott, hogy az új Volkswagen Scirocco R-Cup valódi értéket jelent a motorsportban. Az innovatív koncepció bebizonyította életképességét, nagyon jó visszhangra talált a pilótáknál, a rajongóknál– azaz gyakorlatilag mindenkinél”.

„A folyamatos fejlesztés elkerülhetetlen. Az új Race Touareg 3 jobb, mint a Race Touareg 2, bár tulajdonképpen ez a verzió már csaknem tökéletes volt. A versenyben azonban nem lehet megállni egyetlen pillanatig sem, ez vonatkozik az életben mindenre, így a motorsportra is. Ha nincs meg bennünk ez a versenyszellem, akkor könnyű prédájává válhatunk ellenfeleinknek”.

„A Volkswagen Csoport először dízel-motorokra alapozott, ilyen motorokkal nyert az Audi Le Mans-ban, a SEAT a World Touring Car Championship viadalon, illetve dizel hajtású autókkal nyertünk mi is a Dakaron. Bio-hajtóanyagot használva bebizonyítottuk, hogy az autózás és a motorsport is összeegyeztethető az alacsony széndioxid kibocsátással. Bebizonyítottuk, hogy néhány év múlva már csak ez a technológia lesz a ,,nyerő”., és eljön az idő, hogy minden vásárló csak bio-motorral hajtott gépkocsit vásárol”.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER