Címkék: Toyota Corolla

2019. április 02. kedd, 19:37

 

 Megérkezett a világ legnépszerűbb autója, a Toyota Corolla háromféle karosszériaváltozatban és kétféle környezetbarát hibrid elektromos hajtással elérhető legújabb generációja, amelynek minden kivitele alapfelszerelésként kínálja az aktív biztonsági rendszerek és vezetéstámogató technológiák páratlan tárházát nyújtó, továbbfejlesztett funkcionalitású, új generációs Toyota Safety Sense rendszert.

 

 

 Ennek része a továbbfejlesztett Ütközést megelőző biztonsági rendszer (PCS), a teljes sebességtartományban aktív Adaptív sebességtartó automatika (ACC), a Sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA), a Jelzőtábla-felismerő rendszer (RSA) és az Automatikus távolsági világítás (AHB) épp úgy, mint az új Intelligens adaptív sebességtartó automatika (ACC), a Sávkövető asszisztens (LTA) és a Hátsó keresztirányú forgalomfelügyelettel (RCTA) felszerelt holttérfigyelő rendszer (BSM).  A gyakorlatilag az önvezető autózás előszobáját képviselő technológiák mellett a minden korábbinál szilárdabb karosszéria és a továbbfejlesztett gyalogos gázolásvédelem gondoskodik az utasok és a forgalom többi részvevőjének biztonságáról.

 

 

 

 A vadonatúj Toyota  Corolla mindhárom kivitele alapfelszerelésként kínálja a Toyota Safety Sense rendszer legújabb kiadását. Az ez alá tartozó, aktív biztonsági technológiák a legkülönfélébb forgalmi helyzetekben képesek megelőzni az ütközést, vagy enyhíteni annak következményeit. 

 A továbbfejlesztett aktív biztonsági csomag az eddiginél nagyobb felbontású, frissen kifejlesztett, egylencsés kamerát, valamint milliméteres hullámhosszon működő radart alkalmaz. Mindkettő komponens teljesítményét továbbfejlesztették, hogy kiterjesszék a technológia észlelési és működési tartományát. Az új rendszer befoglaló mérete is csökkent, így könnyebben beépíthető.

 A Toyota Safety Sense rendszer mostantól továbbfejlesztett formában tartalmazza a következő funkciókat: ütközést megelőző biztonsági rendszer (PCS), teljes sebességtartományban aktív adaptív sebességtartó automatika (ACC), sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA), jelzőtábla-felismerő rendszer (RSA) és automatikus távolsági világítás (AHB). Ezeken felül a rendszer újdonsága a fejlett vezetőtámogatást biztosító új, intelligens adaptív sebességtartó automatika (ACC), valamint a sávkövető asszisztens (LTA). A Toyota Safety Sense rendszer csökkenti a baleset kockázatát, így az azzal felszerelt gépjárművek alacsonyabb biztosítási költségeknek vagy kedvezőbb biztosítási besorolásnak örvendhetnek. További vezetőtámogató és biztonsági funkciók a hátsó keresztirányú forgalomfelügyelettel (RCTA) kiegészített holttérfigyelő rendszer (BSM), az intelligens akadályelkerülő radar (ICS), az elindulás-szabályozó rendszer (DSC), valamint fékvezérlő és kipörgésgátló rendszerek teljes arzenálja.

 

 

Ütközést megelőző biztonsági rendszer (PCS)

 A továbbfejlesztett PCS rendszer mostantól hozzávetőlegesen 10-180 km/óra közötti sebességtartományban észleli az elöl haladó járműveket, mérsékelve a ráfutásos ütközés kockázatát. Amennyiben fennáll az ütközés veszélye, a PCS rendszer hang- és fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, hogy fékezzen. Ezzel egy időben előkészíti a fékrendszert, hogy amint a vezető a fékre lép, a lehető legnagyobb fékerőt tudja biztosítani. Amennyiben a vezető nem reagál kellő időben, a rendszer automatikusan fékezni kezd, és akár 50 km/órával csökkenti a sebességet, vagy akár teljesen megállítja a gépkocsit, ezzel elkerülve az ütközést vagy mérsékelve annak következményeit. Továbbfejlesztették a PCS rendszer üzemi körülményeit, így az immár a potenciális gyalogosgázolás (nappal és éjjel) vagy kerékpáros ütközés (nappal) veszélyét is képes felismerni. Ilyenkor 10-80 km/óra sebességkülönbség esetén üzembe lép az automatikus vészfékrendszer, amely akár 40 km/órával képes mérsékelni a jármű sebességét. 

 

Adaptív sebességtartó automata (ACC)

 A teljes sebességtartományban működőképes ACC rendszer segít megfelelő követési távolságot tartani. A berendezés észleli az elöl haladó járműveket, és megállapítja azok sebességét. Ezt követően járművünk sebességét úgy állítja be, hogy folyamatosan biztonságos távolságot tartsunk az elöl haladó mögött. A továbbfejlesztett gyorsítás- és lassítás-vezérlésnek köszönhetően jobb teljesítményre és fokozott kényelemre képes ACC rendszer könnyedén kezelhető a kormánykerékre szerelt új kapcsolókkal. A rendszer mostantól kis sebességnél is képes a járműkövetésre, valamint a teljes megállás utáni újraindulásra kb. 0-30 km/óra között. Sűrű forgalomban a jármű megáll, amennyiben az előtte haladó gépkocsi megáll, ügyelve a két jármű közötti követési távolságra. A vezető ezt követően a gázpedál vagy a kormánykeréken elhelyezett kezelőszervek segítségével indíthatja el járművét, ismét aktiválva az ACC rendszert.

 70 km/órát meghaladó sebesség esetén az irányjelző működtetésétől függő vezérlés finom előzéseket tesz lehetővé. Amennyiben az elöl haladó jármű lassabban halad, mint a beállított utazósebesség, a rendszer az irányjelző működtetésekor, a várható sávváltásra felkészülve előzetes gyorsítást kezdeményez. Ha azonban az előzésre kiválasztott sávban is járművet észlel, felfüggeszti a gyorsítást, nehogy túlságosan nagy sebességkülönbséggel közelítsen az elöl haladó gépkocsihoz. Így az előzés stresszmentesen hajtható végre. Újdonságként intelligens adaptív sebességtartó automatika (iACC) is rendelhető, amely a teljes sebességtartományban aktív ACC rendszert a jelzőtábla-felismerő rendszerrel (RSA) kombinálja. Amennyiben az RSA rendszer egyenletes, előre beállított sebességű haladás mellett sebességkorlátozást észlel, a vezető a kormánykeréken elhelyezett kapcsolók segítségével könnyedén az új korlátozáshoz igazíthatja a jármű sebességét.  

 

 

 

Sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA) aktív kormányzással

 A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer 50 km/óra feletti sebességeknél segít elkerülni a forgalmi sáv véletlen elhagyásából adódó baleseteket, frontális ütközéseket. Amennyiben a jármű anélkül kezdi elhagyni a sávot, hogy a vezető aktiválta volna az irányjelzőket, az LDA hang- és fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, illetve szükség esetén beavatkozik a kormányzásba, ezzel elősegítve a nyomvonal helyreállítását. A továbbfejlesztett rendszer immár egyenes úton akkor is képes felismerni az út szélét, ha azt nem jelzi egyértelmű felfestés. Az ostoros mozgásra figyelmeztető funkció felismeri a jármű jellegzetes, csóváló mozgását, amely arra utal, hogy a vezető figyelmetlenül vagy fáradtan vezet. Ilyenkor hang- és fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, hogy ideje pihenőt tartani.

 

Sávkövető asszisztens (LTA) 

 Magas szintű vezetőtámogatást nyújt a sávkövető asszisztens (LTA), egy vadonatúj rendszer, amely még tovább csökkenti a vezető terhelését. Ha a teljes sebességtartományban üzemelő adaptív sebességtartó automatika (ACC) és az LTA egyaránt aktív, a rendszer finom kormányrásegítéssel támogatja a vezetőt abban, hogy a sáv középvonalában tartsa az autót, akár nagy sugarú autópálya kanyarokban is. Az LTA rendszer autópálya sebességektől csaknem álló helyzetig képes üzemelni, így sűrű forgalomban is segíti a vezető munkáját. Ha a rendszer nehezen vagy egyáltalán nem képes észlelni a felfestéseket, például kopott útfelület esetén, az autó az elülső kamerát és a milliméteres hullámhosszú radart alkalmazva az elöl haladó jármű nyomvonalát követve halad tovább. Az LTA rendszerrel felvértezett járművek a teljes LDA funkcionalitást is támogatják.

 

Automatikus távolsági világítás (AHB) 

 Az automatikus távolsági világítás éjszaka is kiváló látási viszonyokat szavatol. A rendszer észleli a szembejövő gépkocsik fényszóróját, illetve az előttünk azonos irányban haladó gépkocsik hátsó helyzetjelzőjét, és automatikusan úgy vált át a távolsági és tompított világítás között, hogy ne vakítsa el a másik autó vezetőjét. A rendszer révén gyakrabban használhatjuk a távolsági fényt, ami lehetővé teszi, hogy korábban észleljük a gyalogosokat és akadályokat.

 

Jelzőtábla-felismerő rendszer (RSA)

 A jelzőtábla-felismerő rendszer mindenkor optimálisan tájékoztatja a vezetőt, még akkor is, ha véletlenül elkerülte a figyelmüket egy közúti jelzőtábla. A rendszer üzemkész állapotára vonatkozó értesítés, illetve az esetleges riasztások a műszerfali, színes TFT multi-információs kijelzőn jelennek meg. Aktív sebességkorlátozás esetén a rendszer hang- és fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, ha túllépte az adott korlátozást. A rendszer mostantól képes felismerni a sebességkorlátozást, az előzési tilalmat jelző, az útminőségre figyelmeztető, az autópálya kezdetét és végét jelző táblákat, a behajtani tilos és kötelező megállás táblákat, a lakott települést és lakó-pihenő övezetet jelző táblákat, valamint az általános korlátozást feloldó táblát.

 

Hátsó keresztirányú forgalomfelügyelettel (RCTA) felszerelt holttérfigyelő rendszer (BSM) 

 A BSM rendszer hátrafelé tekintő, milliméteres hullámhosszon működő radarral észleli a Corolla holtterében elhelyezkedő, illetve a szomszédos sávokban nagy sebességgel közeledő járműveket. A rendszer a megfelelő oldali külső visszapillantó tükörben felvillantja a BSM ikont, így figyelmeztetve a vezetőt a felmerülő helyzetre. Amennyiben ezzel egy időben működik az irányjelző, a BMS ikon villogni kezd. Az RCTA rendszer a BSM rendszer radarjait felhasználva figyelmezteti a parkolóhelyről kitolató vezetőt, ha oldalról olyan gépjármű közeledik, amelyet sem a tolatókamera nem mutat, sem a külső visszapillantó tükrökben nem látható. Közeledő jármű észlelésekor a rendszer a külső tükrökben villogtatni kezdi a BSM ikonokat, figyelmeztető hangjelzést ad, valamint jelzi, hogy melyik irányból érkezik gépjármű.

 

 

 

Elindulás-szabályozó rendszer (DSC)

 Az elindulás-szabályozó rendszer (DSC) megakadályozza, hogy a sebességváltó kezelésekor akaratlanul vagy hirtelen megugorjon az autó. Ilyenkor csökkenti a hajtáslánc teljesítményét, és figyelmezteti a vezetőt, így tartva a jármű sebességét és gyorsulását az előre meghatározott érték alatt. Ha például a vezető a gázpedálra lép, miközben parkoló fokozatból előremenetbe kapcsolja a sebességváltót, a rendszer automatikusan csökkenti a teljesítményleadást, így előzve meg az akaratlan gyorsítást.

Az aktív biztonsági rendszerek és vezetéstámogató technológiák egyedülállóan széles tárháza mellett a vadonatúj Toyota Corolla új szintet képvisel a passzív biztonság terén is. Ennek legfontosabb elemei az alábbiakban kerülnek bemutatásra.

 

Ütéselnyelő karosszéria

Az új Corolla karosszéria-szerkezetét úgy tervezték meg, hogy hatékonyan nyelje el az elölről, oldalról, hátulról, valamint a tetőlemez felől érkező ütéseket, és az ütközési energiát eloszlatva megakadályozza a nagyszilárdságú utascella deformálódását. Az új vázszerkezet összeszerelésénél széles körben alkalmazott ragasztók, valamint a ponthegesztések nagyobb száma összesen mintegy 60 százalékkal növelték a karosszéria merevségét a kifutó modellekhez képest. A nagyszilárdságú utascellánál felhasznált melegen sajtolt, 1180, 780 és 440 MPa ultra-nagyszilárdságú anyagok megerősítették az A- és B-oszlopot, az első ajtók övvonalát, a tető kereszttartót, a belső tetőszerkezetet, valamint a hűtő kereszttartóját. Ezek a módosítások együttesen hatékonyan gátolják az utascella alakváltozását, és optimalizálják az utasvédelmi teljesítményt.

 

 

 

Gyalogosvédelem

A motorházfedél újonnan kifejlesztett „úszó sziget” belső szerkezete, valamint a szélvédő tövének ütéselnyelő szerkezete első osztályú gyalogosvédelmet kínál. A motorházfedél úszó sziget belső szerkezete az ütközés kezdetekor segít csökkenteni a tehetetlenségi gyorsulási erőket, míg a szélvédő energiaelnyelő töve a fejsérüléseket enyhíti.

 

Utasvédelem

Az új Corolla modellcsalád vezető és utasoldali elülső légzsákokat, vezetőoldali térdlégzsákot, első és hátsó oldallégzsákot, valamint az utastér teljes hosszában húzódó függönylégzsákot kínál. Az első biztonsági övek új kialakítású felső rögzítési pontjának köszönhetően az öv kisebb erővel húzható. Módosították az öv reteszelési érzékenységét, így hirtelen megrántáskor zökkenőmentesen reteszel az öv, míg a rugalmas belső övszakasz az övcsat szögétől függetlenül egyszerűbbé teszi a biztonsági öv bekötését.

 

MINDEN IDŐK LEGBIZTONSÁGOSABBJA A VADONATÚJ TOYOTA COROLLA
 
Megérkezett a világ legnépszerűbb autója, a Toyota Corolla háromféle karosszériaváltozatban és kétféle környezetbarát hibrid elektromos hajtással elérhető legújabb generációja, amelynek minden kivitele alapfelszerelésként kínálja az aktív biztonsági rendszerek és vezetéstámogató technológiák páratlan tárházát nyújtó, továbbfejlesztett funkcionalitású, új generációs Toyota Safety Sense rendszert. Ennek része a továbbfejlesztett Ütközést megelőző biztonsági rendszer (PCS), a teljes sebességtartományban aktív Adaptív sebességtartó automatika (ACC), a Sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA), a Jelzőtábla-felismerő rendszer (RSA) és az Automatikus távolsági világítás (AHB) épp úgy, mint az új Intelligens adaptív sebességtartó automatika (ACC), a Sávkövető asszisztens (LTA) és a Hátsó keresztirányú forgalomfelügyelettel (RCTA) felszerelt holttérfigyelő rendszer (BSM).  A gyakorlatilag az önvezető autózás előszobáját képviselő technológiák mellett a minden korábbinál szilárdabb karosszéria és a továbbfejlesztett gyalogos gázolásvédelem gondoskodik az utasok és a forgalom többi részvevőjének biztonságáról.
 
A vadonatúj Toyota  Corolla mindhárom kivitele alapfelszerelésként kínálja a Toyota Safety Sense rendszer legújabb kiadását. Az ez alá tartozó, aktív biztonsági technológiák a legkülönfélébb forgalmi helyzetekben képesek megelőzni az ütközést, vagy enyhíteni annak következményeit. 
A továbbfejlesztett aktív biztonsági csomag az eddiginél nagyobb felbontású, frissen kifejlesztett, egylencsés kamerát, valamint milliméteres hullámhosszon működő radart alkalmaz. Mindkettő komponens teljesítményét továbbfejlesztették, hogy kiterjesszék a technológia észlelési és működési tartományát. Az új rendszer befoglaló mérete is csökkent, így könnyebben beépíthető.
A Toyota Safety Sense rendszer mostantól továbbfejlesztett formában tartalmazza a következő funkciókat: ütközést megelőző biztonsági rendszer (PCS), teljes sebességtartományban aktív adaptív sebességtartó automatika (ACC), sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA), jelzőtábla-felismerő rendszer (RSA) és automatikus távolsági világítás (AHB). Ezeken felül a rendszer újdonsága a fejlett vezetőtámogatást biztosító új, intelligens adaptív sebességtartó automatika (ACC), valamint a sávkövető asszisztens (LTA). A Toyota Safety Sense rendszer csökkenti a baleset kockázatát, így az azzal felszerelt gépjárművek alacsonyabb biztosítási költségeknek vagy kedvezőbb biztosítási besorolásnak örvendhetnek. További vezetőtámogató és biztonsági funkciók a hátsó keresztirányú forgalomfelügyelettel (RCTA) kiegészített holttérfigyelő rendszer (BSM), az intelligens akadályelkerülő radar (ICS), az elindulás-szabályozó rendszer (DSC), valamint fékvezérlő és kipörgésgátló rendszerek teljes arzenálja.
 
Ütközést megelőző biztonsági rendszer (PCS)
A továbbfejlesztett PCS rendszer mostantól hozzávetőlegesen 10-180 km/óra közötti sebességtartományban észleli az elöl haladó járműveket, mérsékelve a ráfutásos ütközés kockázatát. Amennyiben fennáll az ütközés veszélye, a PCS rendszer hang- és fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, hogy fékezzen. Ezzel egy időben előkészíti a fékrendszert, hogy amint a vezető a fékre lép, a lehető legnagyobb fékerőt tudja biztosítani. Amennyiben a vezető nem reagál kellő időben, a rendszer automatikusan fékezni kezd, és akár 50 km/órával csökkenti a sebességet, vagy akár teljesen megállítja a gépkocsit, ezzel elkerülve az ütközést vagy mérsékelve annak következményeit. Továbbfejlesztették a PCS rendszer üzemi körülményeit, így az immár a potenciális gyalogosgázolás (nappal és éjjel) vagy kerékpáros ütközés (nappal) veszélyét is képes felismerni. Ilyenkor 10-80 km/óra sebességkülönbség esetén üzembe lép az automatikus vészfékrendszer, amely akár 40 km/órával képes mérsékelni a jármű sebességét. 
 
Adaptív sebességtartó automata (ACC)
A teljes sebességtartományban működőképes ACC rendszer segít megfelelő követési távolságot tartani. A berendezés észleli az elöl haladó járműveket, és megállapítja azok sebességét. Ezt követően járművünk sebességét úgy állítja be, hogy folyamatosan biztonságos távolságot tartsunk az elöl haladó mögött. A továbbfejlesztett gyorsítás- és lassítás-vezérlésnek köszönhetően jobb teljesítményre és fokozott kényelemre képes ACC rendszer könnyedén kezelhető a kormánykerékre szerelt új kapcsolókkal. A rendszer mostantól kis sebességnél is képes a járműkövetésre, valamint a teljes megállás utáni újraindulásra kb. 0-30 km/óra között. Sűrű forgalomban a jármű megáll, amennyiben az előtte haladó gépkocsi megáll, ügyelve a két jármű közötti követési távolságra. A vezető ezt követően a gázpedál vagy a kormánykeréken elhelyezett kezelőszervek segítségével indíthatja el járművét, ismét aktiválva az ACC rendszert.
70 km/órát meghaladó sebesség esetén az irányjelző működtetésétől függő vezérlés finom előzéseket tesz lehetővé. Amennyiben az elöl haladó jármű lassabban halad, mint a beállított utazósebesség, a rendszer az irányjelző működtetésekor, a várható sávváltásra felkészülve előzetes gyorsítást kezdeményez. Ha azonban az előzésre kiválasztott sávban is járművet észlel, felfüggeszti a gyorsítást, nehogy túlságosan nagy sebességkülönbséggel közelítsen az elöl haladó gépkocsihoz. Így az előzés stresszmentesen hajtható végre. Újdonságként intelligens adaptív sebességtartó automatika (iACC) is rendelhető, amely a teljes sebességtartományban aktív ACC rendszert a jelzőtábla-felismerő rendszerrel (RSA) kombinálja. Amennyiben az RSA rendszer egyenletes, előre beállított sebességű haladás mellett sebességkorlátozást észlel, a vezető a kormánykeréken elhelyezett kapcsolók segítségével könnyedén az új korlátozáshoz igazíthatja a jármű sebességét.
 
Sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA) aktív kormányzással
A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer 50 km/óra feletti sebességeknél segít elkerülni a forgalmi sáv véletlen elhagyásából adódó baleseteket, frontális ütközéseket. Amennyiben a jármű anélkül kezdi elhagyni a sávot, hogy a vezető aktiválta volna az irányjelzőket, az LDA hang- és fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, illetve szükség esetén beavatkozik a kormányzásba, ezzel elősegítve a nyomvonal helyreállítását. A továbbfejlesztett rendszer immár egyenes úton akkor is képes felismerni az út szélét, ha azt nem jelzi egyértelmű felfestés. Az ostoros mozgásra figyelmeztető funkció felismeri a jármű jellegzetes, csóváló mozgását, amely arra utal, hogy a vezető figyelmetlenül vagy fáradtan vezet. Ilyenkor hang- és fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, hogy ideje pihenőt tartani.
 
Sávkövető asszisztens (LTA) 
Magas szintű vezetőtámogatást nyújt a sávkövető asszisztens (LTA), egy vadonatúj rendszer, amely még tovább csökkenti a vezető terhelését. Ha a teljes sebességtartományban üzemelő adaptív sebességtartó automatika (ACC) és az LTA egyaránt aktív, a rendszer finom kormányrásegítéssel támogatja a vezetőt abban, hogy a sáv középvonalában tartsa az autót, akár nagy sugarú autópálya kanyarokban is. Az LTA rendszer autópálya sebességektől csaknem álló helyzetig képes üzemelni, így sűrű forgalomban is segíti a vezető munkáját. Ha a rendszer nehezen vagy egyáltalán nem képes észlelni a felfestéseket, például kopott útfelület esetén, az autó az elülső kamerát és a milliméteres hullámhosszú radart alkalmazva az elöl haladó jármű nyomvonalát követve halad tovább. Az LTA rendszerrel felvértezett járművek a teljes LDA funkcionalitást is támogatják.
 
Automatikus távolsági világítás (AHB) 
Az automatikus távolsági világítás éjszaka is kiváló látási viszonyokat szavatol. A rendszer észleli a szembejövő gépkocsik fényszóróját, illetve az előttünk azonos irányban haladó gépkocsik hátsó helyzetjelzőjét, és automatikusan úgy vált át a távolsági és tompított világítás között, hogy ne vakítsa el a másik autó vezetőjét. A rendszer révén gyakrabban használhatjuk a távolsági fényt, ami lehetővé teszi, hogy korábban észleljük a gyalogosokat és akadályokat.
 
Jelzőtábla-felismerő rendszer (RSA)
A jelzőtábla-felismerő rendszer mindenkor optimálisan tájékoztatja a vezetőt, még akkor is, ha véletlenül elkerülte a figyelmüket egy közúti jelzőtábla. A rendszer üzemkész állapotára vonatkozó értesítés, illetve az esetleges riasztások a műszerfali, színes TFT multi-információs kijelzőn jelennek meg. Aktív sebességkorlátozás esetén a rendszer hang- és fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, ha túllépte az adott korlátozást. A rendszer mostantól képes felismerni a sebességkorlátozást, az előzési tilalmat jelző, az útminőségre figyelmeztető, az autópálya kezdetét és végét jelző táblákat, a behajtani tilos és kötelező megállás táblákat, a lakott települést és lakó-pihenő övezetet jelző táblákat, valamint az általános korlátozást feloldó táblát.
 
Hátsó keresztirányú forgalomfelügyelettel (RCTA) felszerelt holttérfigyelő rendszer (BSM) 
A BSM rendszer hátrafelé tekintő, milliméteres hullámhosszon működő radarral észleli a Corolla holtterében elhelyezkedő, illetve a szomszédos sávokban nagy sebességgel közeledő járműveket. A rendszer a megfelelő oldali külső visszapillantó tükörben felvillantja a BSM ikont, így figyelmeztetve a vezetőt a felmerülő helyzetre. Amennyiben ezzel egy időben működik az irányjelző, a BMS ikon villogni kezd. Az RCTA rendszer a BSM rendszer radarjait felhasználva figyelmezteti a parkolóhelyről kitolató vezetőt, ha oldalról olyan gépjármű közeledik, amelyet sem a tolatókamera nem mutat, sem a külső visszapillantó tükrökben nem látható. Közeledő jármű észlelésekor a rendszer a külső tükrökben villogtatni kezdi a BSM ikonokat, figyelmeztető hangjelzést ad, valamint jelzi, hogy melyik irányból érkezik gépjármű.
 
Elindulás-szabályozó rendszer (DSC)
Az elindulás-szabályozó rendszer (DSC) megakadályozza, hogy a sebességváltó kezelésekor akaratlanul vagy hirtelen megugorjon az autó. Ilyenkor csökkenti a hajtáslánc teljesítményét, és figyelmezteti a vezetőt, így tartva a jármű sebességét és gyorsulását az előre meghatározott érték alatt. Ha például a vezető a gázpedálra lép, miközben parkoló fokozatból előremenetbe kapcsolja a sebességváltót, a rendszer automatikusan csökkenti a teljesítményleadást, így előzve meg az akaratlan gyorsítást.
 
Az aktív biztonsági rendszerek és vezetéstámogató technológiák egyedülállóan széles tárháza mellett a vadonatúj Toyota Corolla új szintet képvisel a passzív biztonság terén is. Ennek legfontosabb elemei az alábbiakban kerülnek bemutatásra.
 
Ütéselnyelő karosszéria
Az új Corolla karosszéria-szerkezetét úgy tervezték meg, hogy hatékonyan nyelje el az elölről, oldalról, hátulról, valamint a tetőlemez felől érkező ütéseket, és az ütközési energiát eloszlatva megakadályozza a nagyszilárdságú utascella deformálódását. Az új vázszerkezet összeszerelésénél széles körben alkalmazott ragasztók, valamint a ponthegesztések nagyobb száma összesen mintegy 60 százalékkal növelték a karosszéria merevségét a kifutó modellekhez képest. A nagyszilárdságú utascellánál felhasznált melegen sajtolt, 1180, 780 és 440 MPa ultra-nagyszilárdságú anyagok megerősítették az A- és B-oszlopot, az első ajtók övvonalát, a tető kereszttartót, a belső tetőszerkezetet, valamint a hűtő kereszttartóját. Ezek a módosítások együttesen hatékonyan gátolják az utascella alakváltozását, és optimalizálják az utasvédelmi teljesítményt.
 
Gyalogosvédelem
A motorházfedél újonnan kifejlesztett „úszó sziget” belső szerkezete, valamint a szélvédő tövének ütéselnyelő szerkezete első osztályú gyalogosvédelmet kínál. A motorházfedél úszó sziget belső szerkezete az ütközés kezdetekor segít csökkenteni a tehetetlenségi gyorsulási erőket, míg a szélvédő energiaelnyelő töve a fejsérüléseket enyhíti.
 
Utasvédelem
Az új Corolla modellcsalád vezető és utasoldali elülső légzsákokat, vezetőoldali térdlégzsákot, első és hátsó oldallégzsákot, valamint az utastér teljes hosszában húzódó függönylégzsákot kínál. Az első biztonsági övek új kialakítású felső rögzítési pontjának köszönhetően az öv kisebb erővel húzható. Módosították az öv reteszelési érzékenységét, így hirtelen megrántáskor zökkenőmentesen reteszel az öv, míg a rugalmas belső övszakasz az övcsat szögétől függetlenül egyszerűbbé teszi a biztonsági öv bekötését.

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER