Címkék: pick-up | Toyota | Toyota Hilux

2017. december 28. csütörtök, 12:23

 

A pick-up szegmens, jóllehet a terep- és útviszonyok nem feltétlenül indokolnák, évek óta töretlen népszerűségnek örvend hazánkban, ami részben a kedvező adózási feltételekre, részben pedig a modellek praktikus voltára vezethető vissza. Amellett ugyanis, hogy a helyüket a legkeményebb terepen is megálló, rendkívüli rakodó és vonókapacitással, teherbírással rendelkező erőgépek, a mai pick-upok jellemzően a legmodernebb aktív biztonsági rendszerekkel és kényelmi funkciókkal felszerelve egészen személyautós vezetési élményt kínálnak, és már-már reprezentációs célra is megállják a helyüket. Van néhány márka, amely az elmúlt évtizedekben nevet szerzett magának a szegmensben, idehaza és nemzetközi szinten egyaránt, de vajon melyik a legnépszerűbb pick-up ma Magyarországon?

 

A világ számos országában, így sok afrikai, dél-amerikai, dél-kelet ázsiai országban, vagy épp Ausztráliában a pick-upok jelentette terepképességek az út- és terepviszonyok miatt a mindennapi használat alapfeltételei, olykor túlzás nélkül élet és halál kérdése is lehetnek, sokszor az alapvető, települések közötti közlekedés is elképzelhetetlen lenne nélkülük.
Magyarországon szerencsére nem ez a helyzet, ám itt is meg vannak azok a területek, legyen szó az energetikai szolgáltatókról, az agráriumban tevékenykedő vállalatokról, vadásztársaságokról, erdészetekről, vagy épp az építőiparról, ahol a pick-upok a munkavégzés alapvető eszközeinek számítanak.




Míg korábban a kritikus hangok hajlamosak voltak divatjárműként tekinteni rájuk, a számok azért mást mutatnak (idén az első 11 hónap magyarországi újautó értékesítés 3,4%-át tették ki a pick-upok, szemben a valóban divatjárműnek számító SUV-k 28,4%-ával), bár tény, hogy részesedésük a teljes piacból hazánkban érezhetően magasabb, mint Európában. Elég, ha a világ számos országában a pick-up szinonimájaként emlegetett Toyota Hiluxot vizsgáljuk: míg az Európában az idei év első 11 hónapjában eladott 37.672 Hilux a márka európai értékesítéseinek 4,3%-át teszi ki, addig az ugyanezen időszakban Magyarországon értékesített 1.076 Hilux a Toyota hazai eladásainak 12,2%-át jelenti, azaz csaknem háromszor akkora szegmens súlya Magyarországon, mint Európában. No de melyik Magyarország legnépszerűbb pickupja?

A kérdés nem olyan egyszerű, mint első pillantásra gondolnánk. Ha a hazai regisztrációs adatokat nézzük, azt látjuk, hogy a TOP3 pick-up esetében a sorrend a következő: Ford Ranger (1.526 darab), Toyota Hilux (1.076 darab) és Isuzu D-Max (431 darab). Ha azonban az adatokat megtisztítjuk a regisztráció után forgalomból kivont és külföldön újraértékesített, azaz re-exportált darabszámtól, és a valóban hazánkban maradó pick-upokat vizsgáljuk, egészen másként alakul a sorrend: az első ez esetben a Toyota Hilux (1035 darab), ezt követi a Ford Ranger (883 darab), és harmadik az Isuzu D-Max (419 darab). Látható, hogy a Ranger esetén megdöbbentően magas, 42%-os a re-export arány, hasonló csak az ötödik helyen álló Nissan Navara (36,4%) és a hetedik Fiat Fullback (22,3%) esetén látható. Mindennek köszönhetően a teljes pick-up szegmens esetében 21%-os a re-export arány, azaz a hazánkban január és november között regisztrált 4.149 pick-upból csupán 3.288 darab maradt Magyarországon. A teljes magyarországi személyautó és haszongépjármű piac esetében egyébiránt 14% a re-export aránya, azaz a pick-up szegmens e tekintetben valamelyest felülreprezentált.
Ha tehát a címben megfogalmazott kérdésre keressük a választ, Magyarországon is a világ és Európa első számú pick-upja, az egyébiránt jövőre 50 éves pick-up legenda, a Toyota Hilux a legnépszerűbb választás, ami a hazai pick-up értékesítések 31,5%-át jegyzi.

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

Autóspanasz.hu

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER