Címkék: Scion | Toyota

2016. február 09. kedd, 19:10

 

A márkával szerzett, értékes tapasztalatok révén a Toyota hatékonyabban szólíthatja meg a fiatal, új ügyfeleket

 A 2003-ban önálló márkaként létrehozott, és azóta az új, fiatal ügyfeleket megszólító, új termékek és folyamatok feltérképezésére szolgáló, laboratóriumként működő Scion márka most ismét beolvad a Toyota márkába. A Scion elérte kitűzött céljait: egyedi termékeket és folyamatokat hozott létre, és új, fiatalabb ügyfélkört csábított a Toyotához. A márka fennállása alatt több mint egymillió Scion gépkocsi talált gazdára. Ezek 70 százalékát olyan ügyfelek vásárolták meg, akiknek korábban soha nem volt Toyotájuk, 50 százalékuk pedig fiatalabb volt 35 évesnél.

„Ez nem visszalépés a Scionnak, hanem hatalmas ugrás a Toyota számára. A Scion révén lehetőségünk nyílt gyors tempóban felmérni olyan ötleteket, amelyeket komoly nehézséggel járt volna a Toyota hálózat csatornáin keresztül kipróbálni. Jelen voltam a Scion születésekor. Azt volt a célunk, hogy rájöjjünk, hogyan szólíthatunk meg hatékonyabban fiatalabb ügyfeleket, és ennek révén tovább erősítsük a Toyotát és kereskedőinket. Rendkívül büszke vagyok, hiszen ezt a célunkat maradéktalanul elértük.Ezt a sikert nem érhettük volna el a Scion ügyfeleinek, a kereskedőknek, és a csapat tagjainak elképesztő támogatása nélkül. Éppen ezért a most következő, átalakulási folyamat során mindent megteszünk annak érdekében, hogy támogassuk őket”– emelte ki Jim Lentz, a Scion alapító alelnöke, mostantól a Toyota Motor North America elnök-vezérigazgatója.

A Toyota az ügyfelek igényeit felmérve hozta meg ezt a döntést. Napjaink fiatalabb ügyfelei élvezetesen vezethető, tetszetős autókra vágynak, ugyanakkor fokozottan praktikus elvárásaik vannak. Akárcsak szüleik, ők is nagyra értékelik a Toyota márkát, és annak hagyományos értékeit: a minőséget, megbízhatóságot és kiszámíthatóságot. Ezzel párhuzamosan a Toyota új modelljei már továbbfejlődtek, és maradéktalanul rendelkeznek azokkal a formai és menetdinamikai jegyekkel, amelyek a fiatalok igényeinek megfelelnek.

A Scion az évek során stabilan az autóipar legfiatalabb márkája tudott maradni, vásárlóik átlagéletkora 36 év volt. A tC sportkupé vásárlóinak átlagéletkora (29 év) az abszolút legalacsonyabb a teljes iparágban. A modellkínálat legfrissebb újdonságai, az iA szedán és az iM ötajtós ferdehátú új ügyfeleket szólítanak meg, 70 százalékuk legelső autójaként vásárolta meg. Ráadásul az iM és iA vásárlók több mint 50 százaléka 35 év alatti volt.

A márka átalakulásának elemeként a 2017-es modellévi Scion modelleket 2016 augusztusával kezdődően Toyota márkanév alatt forgalmazzák tovább. Az FR-S sportautó, az iA szedán és az iM ötajtós ferdehátú a Toyota család részévé válik. A tC sportkupé egy utolsó limitált zárószériát követően 2016 augusztusában befejezi pályafutását. A C-HR, amely a közelmúltban debütált a Los Angelesi Autószalonon, már a Toyota modelljeként lép piacra.

A Scion ügyfeleket érintő karbantartási és javítási munkákat nem érintik a változások, az ügyfelek továbbra is a Toyota márkakereskedések szervizeit keresik fel.

„Nagyra értékeljük mindazt a támogatást, amellyel a Scion 1004 kereskedője segítette a márkát. Úgy véljük, kereskedőink értékes tapasztalatokra tettek szert, és beruházásuk jelentős mértékben megtérült. Az átalakulás időszakában szorosan együttműködünk velük, hogy a folyamatot támogatva együtt kommunikáljuk a változást az ügyfelek felé”– mondta Bob Carter, a Toyota autóipari tevékenységeiért felelős alelnöke.

A Scion csapatának 22 elhivatott tagja, akik az értékesítési, marketing, forgalmazási, stratégiai, valamint termék- és tartozék-tervezési ügyekért feleltek, a jövőben a Toyota észak-amerikai értékesítési vállalatánál (Toyota Motor Sales, U.S.A., Inc. ) vállalhatnak munkát, a kaliforniai Torrance-ben. A Scion területi képviselői a térség Toyota értékesítési irodáján belül kapnak különféle megbízatásokat.

„A Scion az elmúlt évek során jó néhány fantasztikus terméket vezetett be, jelenlegi modellkínálatunk tele van alacsony áron kínált prémium funkciókkal. Nagyszerű volt itt dolgozni, és büszke vagyok arra, hogy a Scion szellemisége tovább él a tudásanyagban, és a Toyota hálózatán keresztül hamarosan megjelenő termékekben”– hangsúlyozta Andrew Gilleland, a Scion alelnöke.

A Scion eredményei:

Scion folyamatok- A Scion termékek, valamint alapvető értékesítési és marketing folyamatok tesztlaboratóriumaként szolgált, és ezzel értékes tanulságokkal gyarapította a Toyota-csoport többi márkáját:

  • Tiszta árképzés – a kereskedők szabták meg az autó árát, az ügyfeleknek nem alkudozhattak
  • Egy szinten kínált autók – az autókhoz mindössze két opció volt rendelhető: a sebességváltó és a karosszériaszín
  • Személyre szabhatóság – az ügyfelek tartozékok rendkívül széles kínálatáról válogatva alakíthatták kedvükre járművüket.
  • Tiszta folyamat - transzparens finanszírozás
  • Tiszta folyamat Plus – az online rendszernek köszönhetően az újautó-vásárlási folyamat nagyrészt az interneten keresztül történt
  • Scion szerviztámogatás – előre kifizetett („feltöltőkártyás”) karbantartási konstrukció
  • Kivezetési szériák – dinamikus életciklus-gazdálkodás különleges jellemzőkkel és opciókkal
  • Lentről építkező marketing – a Scion márkát kezdetben különleges események kapcsán „fedezték fel maguknak” az ügyfelek

Scion termékek-- A Scion jó néhány olyan, kiemelkedő termékkel rendelkezett, amelyek jelentős hatást gyakoroltak az autóiparra, beleértve az eredeti „dobozautót”, az xB típust, valamint az FR-S megfizethető sportautót. A tC sportkupé egész élettartama során az iparág legfiatalabb vevőkörével büszkélkedhetett.

Scion igazgatók-- A Scion a későbbi Toyota alelnökök fontos tanulóbázisa volt, közülük sokakat egyéb beosztásokba emeltek ki:

  • Jim Lentz -- a Toyota Motor North America elnök-vezérigazgatója
  • Mark Templin – a Toyota Motor Corporation alelnöke, a Lexus International ügyvezető igazgatója
  • Jack Hollis – a cégcsoport Toyota marketingért felelős alelnöke
  • Doug Murtha – a cégcsoport vállalati stratégiáért és tervezésért felelős alelnöke, Toyota Motor North America
  • Andrew Gilleland – a Scion jelenlegi alelnöke 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER